"Nieuwe" O3 GJ M

GJ M

Forumguru
Dan zou die DSG zelf niet voldoende terugschakelen. Dat kan natuurlijk. @GJ M welke toerentallen reed ja dan?
Ik moest m echt boven de 2500 toeren houden. Even niet door hebben dat ik een heuvel op reed in Duitsland en de temperatuur van de koelvloeistof schoot weer omhoog. Niet echt lekker ontspannen rijden dus... :pieker:
 

Jewepe

Forumguru
@GJ M
Dat zou wel ongeveer kunnen kloppen. Bij 1500 toeren heeft de motor zijn maximum koppel (250 Nm) en bij 3000 toeren zijn maximum vermogen (105/110/115 pk). Dus in dat toerengebied presteert de motor maximaal.

PS. Een hele flauwe: het koelvloeistof niveau is goed?
 
  • Leuk
Waarderingen: GJ M

GJ M

Forumguru
@Jewepe Zeker niet flauw. Ik denk dat er genoeg zijn die hier geheel niet naar kijken. Vloeistofniveau is inderdaad goed. Ik hoorde ook al iemand met een golf 7 (ook MQB platform dus) die dezelfde problemen had. Naar mijn idee moet het beter kunnen (minder verschil in de temp/minder omhoog schieten), ben nu aan het kijken voor een goede oplossing.
 

Jewepe

Forumguru
Ben zeer benieuwd naar de afloop/oplossing

PS. Ik zou (ook) voor een krachtkuurtje gaan. Heb ook een 1.6 TDi en je herkent de auto (bijna) niet terug na het chippen.
 

GJ M

Forumguru
Trekhaakvoorbereiding heeft meer koeling dan de versie zonder.
Onder andere "gaten" in de wielkasten om warmte af te voeren.
Er is iemand die het aan heeft laten passen op een S2.
Volgens staat deze wel in het S2 deel van het forum.
De aanpassingen zullen voor een O3 vergelijkbaar zijn gok ik.

EDIT: Topic al gevonden
De gaten in de wielkasten heb ik ook al. Ik vraag me voornamelijk af wat de verdere trekhaak voorbereiding inhoud. Is er bijvoorbeeld een grotere radiator ingebouwd? Of andere hardware matig items om beter te koelen?
 

GJ M

Forumguru
Afgelopen week is de auto weer terug geweest. 2 weken ervoor is de magneetklep bij de waterpomp vervangen. Nu ook nog de waterpomp zelf en een update gedaan van de dsg en het blok. De O3 schakelt nu wel wat soepeler. Tevens verlenging van de garantie tot volgend jaar gekregen op dit probleem gezien ik hier de bergen niet zo best kan simuleren en de vakantiedagen vrij hard er door gaan.

Wordt vervolgd...
 

GJ M

Forumguru
Zo. Vanmorgen de mistlampen vervangen voor LED. Helaas geen vooraf plaatje gemaakt, meende deze nog te hebben..:facepalm: Wel een achteraf :jaja: 20181118_133613.jpg
 

GJ M

Forumguru
@kwillems ik heb leds van ome Ali. Soortgelijk als deze die in de kennisbank te vinden is. Ik had deze al eens besteld voor mn O2, hier gaf deze wel een foutmelding. Bij mn O3 niet :)
 
Bovenaan Onderaan