Nieuwe O2 combi in huize StalenSnuitje

Zoals ik in mijn voorstel-topic al schreef hebben mijn ouders een O2 gekocht, een Combi 1.6MPI Ambiente Attractive.

Dat is inmiddels 4 weken geleden. De dealer had het op dat moment over een aflevertijd van ongeveer twee weken, omdat de auto vanuit voorraad werd verkocht (daarom was'ie ook zo goed geprijsd ;)). En wat staat er momenteel voor de deur? Juist, nog steeds de 307. PON moet namelijk zorgen voor het vervoer van de auto naar de dealer in Zwolle. En blijkbaar is dat érg moeilijk, want ondanks een aantal telefoontjes van de dealer en ook van onszelf, staat onze nieuwe auto nog steeds niet hier :ahum:

Iemand soortgelijke ervaringen toevallig?

PS: het kenteken is al wel bekend, dus als iemand binnenkort een Cappucino Beige O2 Combi ziet rijden met **-HBH-*, dan mag er gezwaaid worden :bye:

Tallguy

Forumguru
:ot: Je bent toch zeker niet zo lang aan het wachten dat je alvast bent begonnen wat onderdelen zelf bij elkaar te halen? :winkie: Ik mis nl net bij thuiskomst mijn linker afdekplaatje van mijn koplampsproeier :ahum: (ja, serieus..ding is opeens pleitte...gejat vermoed ik want zo'n ding valt er niet zomaar van af)

Is ook de verkeerde kleur, dus ik hoop dat jij niet zo onverstandig was :uitlachen:

Ik weet niet eens of wij wel koplampsproeiers hebben ;)

Maar om nou helemaal naar Veenendaal te rijden voor zo'n afdekkapje......dan kan ik'm beter bij de dealer van het terrein af jatten :grin:

gullwing66

Nieuw lid
Mijn Roomster 1.4 16v Style zou vandaag worden afgeleverd, ook een voorraadauto en stond bij de importeur. Dinsdag gebeld met de dealer en die had de auto nog niet binnengekregen maar wel al betaald aan de importeur en zou actie ondernemen. Donderdag opnieuw gebeld en wat blijkt de importeur had het transport niet geregeld, de dealer heeft nu vandaag de auto zelf opgehaald en de alflevering zal nu morgen plaats vinden. De dealer heeft de importeur er op aangesproken en de uitkomst daarvan is dat ik van de importeur een portable navigatiesysteem (Michelin) en de middelste stoel van de achterbank met tafelfunctie krijg, toch netjes uiteindelijk.

Mijn Roomster 1.4 16v Style zou vandaag worden afgeleverd, ook een voorraadauto en stond bij de importeur. Dinsdag gebeld met de dealer en die had de auto nog niet binnengekregen maar wel al betaald aan de importeur en zou actie ondernemen. Donderdag opnieuw gebeld en wat blijkt de importeur had het transport niet geregeld
Precies hetzelfde geval als bij ons dus :eek:oo:

de dealer heeft nu vandaag de auto zelf opgehaald en de alflevering zal nu morgen plaats vinden. De dealer heeft de importeur er op aangesproken en de uitkomst daarvan is dat ik van de importeur een portable navigatiesysteem (Michelin) en de middelste stoel van de achterbank met tafelfunctie krijg, toch netjes uiteindelijk.
Kijk, da's goed geregeld. PON belde net, volgende week wordt'ie afgeleverd....het kán dus wel. Blijkbaar willen ze daar helemaal geen auto's verkopen ofzo :confused:

___JC___

Forumguru
Ik mis nl net bij thuiskomst mijn linker afdekplaatje van mijn koplampsproeier :ahum: (ja, serieus..ding is opeens pleitte...gejat vermoed ik want zo'n ding valt er niet zomaar van af)

Ik mis de rechter en die lag er gewoon naast dus ja, die vallen er opeens gewoon af!

Fabia

† In Memoriam
Het is herfst, de bomen verliezen de blaadjes en de O2 de afdekplaatjes..........

Fabia

† In Memoriam
De dealer heeft de importeur er op aangesproken en de uitkomst daarvan is dat ik van de importeur een portable navigatiesysteem (Michelin) en de middelste stoel van de achterbank met tafelfunctie krijg, toch netjes uiteindelijk.

Maar was Michelin niet gestopt met navigatiesystemen?

Heren gewoon via gps.viamichelin.nl en updaten maar, volgens de dealer nog steeds te bestellen op een nieuwe auto. Toch leuk dat het mij niks kost :uitlachen::xyxthumbs:

Van harte gegund hoor! 't was maar een geintje, zonder lang nadenken als reactie ingetikt ... En inderdaad, die dealer heeft wel wat voor je over!

Pffff, wat een offtopic geouwehoer hier :-P Tijd voor een flinke update ;) En meteen even het hele verhaal van voor af aan.

------------------------------------------------------

Er was eens.....

.....een Peugeot 307 XS Break 1.6-16v op LPG.

Die moest er eigenlijk gewoon uit en na een lange (*kuch*) zoektocht is het uiteindelijk dus een nieuwe Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente met Attraction-pakket geworden. Nu rijdt'ie nog op Euro95, maar in december wordt er een Vialle LPi-installatie (met 67L ringtank) in gehangen.

Nog even de afvallers:

- (Nieuw) Kia Cee'd Sporty Wagon 1.6 (niet meer leverbaar i.c.m. LPG)
- (Occasion) Opel Astra Stationwagon 1.8 (reed niet lekker)
- (Occasion) Volvo V50 (toch te onpraktisch/klein in het interieur)
- (Nieuw) Skoda Octavia Combi 1.6 Démarrage (lees: het oude model Octavia, werd tot voor kort nog steeds nieuw geleverd, maar was gewoon te ouderwets t.o.v. alle andere gereden modellen (inclusief de 307))
- (Occasion) Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente/Elegance (omdat een nieuwe ineens ook in het budget paste)

Waarom nou ineens tóch een nieuwe? De dichtstbijzijnde Skoda-dealer (Korterink in Zwolle) bood al eerder (na een proefrit met een tweedehands Octavia) een schitterend bedrag voor onze 307. Hij had op dat moment alleen een Combi op LPG staan die al krap 1,5 ton had gelopen en wij zochten iets met een km-stand van rond de 50000. Tot mijn ouweheer op een avond eens wat occasions zocht en op Skoda.nl ineens iets zag over Octavia's die nog uit voorraad leverbaar waren. Deze modellen waren uitgerust met het al genoemde Attraction-pakket, bestaande uit:

- Klein leer pakket (stuur, versnellingspook en handrem)
- Jumbobox (middenarmsteun met opbergvak, voorzien van audioaansluiting)
- Geïntegreerde radio/CD/MP3-speler
- 16" Lichtmetalen velgen 'Lyra'

Dat pakket met een waarde van 1770 euro werd sowieso al gratis(!) weggegeven, maar er ging nóg meer af omdat de auto's zoals gezegd vanuit voorraad werden geleverd. Combineer dit met de eerder genoemde hoge inruil bij de Zwolse dealer en je hebt voor slechts €500,- meer dan gepland ineens een nieuwe auto ipv een 2 jaar oud model. Het enige nadeeltje was dat we slechts uit twee kleuren konde kiezen, namelijk "Brilliant Silver Metallic" en "Cappucino Beige Metallic". Aangezien dat eerste dodelijk saai is (no offense, zilvergrijs-rijders ;)), hebben we voor de koffie gekozen ;) In de schaduw lijkt het wat grijzer, in de zon wat meer beige/geelachtig, dus het is niet zo makkelijk te vangen op de foto. Ik heb het toch geprobeerd (rest van de foto's als link ivm maximaal 4 foto's per post) en dan krijg je dit:

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Voor de detaillisten: dat vlekje links op de achterklep is een dealerstickertje, dat gaat er z.s.m. vanaf. Naam staat toch ook al op de kentekenplaathouder.

Skombi

Actief lid
Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto.

Ik heb zaterdag getekend voor een O2 1.6 FSI Tour, da's ook een ambiente met dat extra pakket erop. Vreemd dat jullie een 1.6 MPI hebben want ik dacht dat ze alleen de 1.6 FSI hadden.
ik zie dat jullie al een kenteken met de H hebben .. daar hoopte ik ook al op.

Wij hebben hem ook bij Korterink gekocht. Die gaven veruit de beste inruil weer en dat ook nog op zo'n mooie actieauto.
Het verschil tussen het laagste (9000 bij VW in Groningen) en het hoogste bod (15.800 Korterink) was maar liefst bijna 7000 euro. Hoe belachelijk is dat!!!

De VWmodellen zijn goedkoper geworden maar je betaald ze bij de inruil dubbel en dwars weer terug.

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met je nieuwe O2. Je hebt nu een hele complete auto voor een mooie prijs.

Hugo1973

Actief lid
Prachtige auto! De overwegingen om een O2 te kopen komen me akelig bekend voor :1761:. Ik was in eerste instantie ook aan het kijken naar een jonge occasion tot ik van de actie hoorde. Toen had ik voor nagenoeg hetzelfde bedrag een nieuwe O2. (De mijne is overigens wel zilvergrijs... Net zo dodelijk saai als zijn baasje... :yeah:)

Veel geluk met de auto en hopelijk bevalt ie net zo goed als de mijne...

Skombi

Actief lid
De mijne is overigens wel zilvergrijs... Net zo dodelijk saai als zijn baasje... :yeah:
ligt dan aan het beroep denk ik want die van mij is ook zilver (en geef ook wis).
Heeft deze aanbieding een andere naam gekregen dan want jullie noemen hem ambiente met een attractivepakket terwijl hij aan mij is verkocht als een Octavia Tour.

Bovenaan Onderaan