Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.... Als dit de opvolger is van de 1.8TSI...Eindelijk weer upsizing ipv downsizing
Nee dit is toch echt de opvolger voor de 1.4 TSI dus weer 100cc erbij. 10 jaar verder en we zitten eindelijk weer aan de 4-cilinderblokken van 2,0 liter in een CitigoHangt er vanaf hoe je het bekijkt.... Als dit de opvolger is van de 1.8TSI...
Waar zou dat goed voor zijn? 1.0 115pk > 1.5 130 pk > 1.5 150pk. Lijkt mij een prima line up toch? Wat maakt de motorinhoud dan uit?Ik ben alvast benieuwd naar de evolutie.
Nu gaapt er plots een gat van 500 cc tussen de 1.0 en 1.5 TSI? Gaan ze daar echt geen motor tussen plaatsen?
In het artikel staat "De minst krachtige versie is in staat om zichzelf uit te schakelen met het oog op een lager brandstofverbruik"
Dat is een interessante ontwikkeling. Cilinderuitschakeling op alle cilinders
Opel levert dit ook. Foto van de cilinderuitschakeling in werking uit de brochure
Dat snap ik niet helemaal.Waardoor echte ontwikkeling in techniek je ook behoorlijk remt.
Omdat je dan niet met 20 modellen rekening hoeft te houden in de ontwerpfase; voor een bepaald platform van 8 modellen. Wat tijd kost. En de ontwerpfase kost veel meer geld. Wellicht zelfs meer per unit..Dat snap ik niet helemaal.
Of je nieuwe ontwikkeling en de kosten daarvan over 500.000 auto's of meer kunt uitsmeren of over slechts 200.000.
Bij een hybride is dit niet nieuw. De Optima hybride "zeilt" op de elektromotor als er weinig vermogen nodig is en schakelt dan de brandstofmotor uit. Er zijn meer hybrides die dit kunnen.Zo nieuw is dat toch niet? Onlangs in een 2013 Kia Optima gereden. Die schakelt de benzinemotor ook op de snelweg soms wel eens uit om brandstof te besparen.
Dat is wel een nadeel van Skoda, onderdeel van een grote groep: VAG. technieken moeten ook voor de anderen geschikt zijn om te kunnen gebruiken in legio modellen. Waardoor echte ontwikkeling in techniek je ook behoorlijk remt.