Nieuwe Mercedes C-klasse

Stewie

Senior Member
Ik rij gewoon verloren zonder navigatie. Moet er al enkele keren geweest zijn eer ik zonder kan.
Geen probleem want navigatie is een verplichte optie :),
 

Desperado

Forumguru
Ik rij ook altijd met de TT. Ook naar plaatsen die ik wel kan dromen, mag graag zien hoever het nog is en hoelang het nog duurt enzo.
 

Noord26

Forumguru
Wat ik mij herinner voor de telefoon is dat er een directe knop ergens zat (middenconsole) om direct naar telefoon opties etc te gaan zonder het menu te gebruiken.
 

TL@

Forumguru
Ik rij gewoon verloren zonder navigatie. Moet er al enkele keren geweest zijn eer ik zonder kan.
Geen probleem want navigatie is een verplichte optie :),

Ik rij ook hopeloos verloren zonder. Heb zelfs een gps op mijn koersfiets omdat het anders te hopeloos wordt :bloos:

Ik vind het schermpje van de Merc er wel mooi uit zien maar als het niet goed werkt, hebt ge er niks aan.
 

sitechris

Donateur
Wat ik mij herinner voor de telefoon is dat er een directe knop ergens zat (middenconsole) om direct naar telefoon opties etc te gaan zonder het menu te gebruiken.

idd, dat zag ik later ook ja. Uiteindelijk vind je altijd wel je weg in de auto. Alleen die menu knop blijf ik verwarrend vinden. Schijnt dus de menuknop van de airco te zijn. Wat betreft ergonomie vind ik de Skoda Octavia, VW Golf en Seat Leon echt geniaal.
 

peterrapid

Forumguru
Nu @sitechris heeft dit niet opgenomen in zijn stukje maar haalt hij effectief die 3.5l ? Want als ik zoveeeeeeel euries zou kunnen uitgeven dan wil ik wel dat hij dat ook haalt zoals ze opgeven. Langs de andere kant als je zoveeeeel euries uitgeeft voor een C-klasse dan speelt verbruik een mindere rol waarschijnlijk.
 

Canon-Eye

Forumguru
haalt hij effectief die 3.5l
Als dat het opgegeven gecombineerde normverbruik is, dan haalt hij dat natuurlijk nooit van z'n leven - omdat die norm nu eenmaal niks met de praktijk te maken heeft.
Dat normverbruik heeft geen andere functie dan een vergelijking mogelijk te maken met andere auto's waarvan het normverbruik op dezelfde irreële manier is bepaald: je kunt hoogstens de onderlinge verhoudingen inschatten (bij gelijke rijstijl natuurlijk).

Als je in de praktijk uitkomt op een gecombineerd verbruik dat rond de 5 tot 15% zuiniger is dan het norm-stadsverbruik, dan mag je tevreden zijn. Dat is in elk geval de factor die ik hanteer als ik probeer om grofweg in te schatten wat ik aan brandstofkosten kwijt zou zijn voor een bepaalde auto...
 
Bovenaan Onderaan