Nieuwe Mercedes C-klasse

sitechris

Donateur
Echt een foute keus van Mercedes om het zo te doen. Aan de ene kant willen ze heel modern zijn met het iPad achtige scherm. Maar aan de andere kant durven ze het niet aan om het scherm touchscreen te maken, wellicht bang om traditionele klanten voor het hoofd te stoten. Wat ze eigenlijk wel hadden moeten doen. Nu heb je een soort van klikpad en draaischijf en verdwijnt het menu (als je dit al gevonden hebt) heel snel weer uit beeld. En mag je opnieuw beginnen. Frustrerend complex! Waarschijnlijk is dit gepretest door een paar puisterige pubers die dit wel snappen.

Maar van een dergelijk groot merk (ben benieuwd naar de fte op hun R&D afdeling) mag je wel wat beters verwachten.
 

jalex_h

Forumguru
Of te wel: niet elke vernieuwing is een verbetering.
Maar van Mercedes zou je toch beter verwachten.
 

Noord26

Forumguru
De grootste reden waarom schoonvader zijn 3 jaar oude Merc E niet heeft ingerolen op een C. Wat een dramatische geplaatst mm systeem.

@ertromp het is heel wat meer als alleen navigatie helaas dus je zit er echt aan gebonden..
 

Darkside

Forumguru
Ikzelf ben geen hele grote voorstander van touchscreens. Zeker tijdens het rijden zit ik er nog wel eens naast als ik een andere map voor muziek wil opzetten bv op mijn columbus.
Van mij mag iedere fabrikant een soort van i-drive / mmi knop implementeren.
Maar zoals mercedes het geïmplementeerd heeft is dan ook weer niet goed.
 

VEEJAY

Forumguru
Gezien de nieuwe 3 serie te comfortabel rijdt en dus meer als een Mercedes voelt in Chris zijn 328i review, ben ik benieuwd of Mercedes nu dan wat sportiever is dan vroeger. Zeker het uiterlijk wil sportief ogen dus ben benieuwd...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bonyuri

Actief lid
"groot" scherm.
Ik vind het maar tegenvallen. Het is potverdrie een C(!) klasse
Deze zou vele malen luxer moeten aanvoelen, ik vind het er niet uitzien, en blijkbaar werkt het dus ook matig :)
 

sitechris

Donateur
Gezien de nieuwe 3 serie te comfortabel rijdt en dus meer als een Mercedes voelt in Chris zijn 328i review, ben ik benieuwd of Mercedes nu dan wat sportiever is dan vroeger. Zeker het uiterlijk wil sportief ogen dus ben benieuwd...

Stugger ja. Sportiever niet direct....de 3 serie vind ik prettiger rijden. Meer details verklap ik nog niet :)
 

ertromp

Forumguru
Helaas is de policy bij Mercedes dat wanneer je een verfijnd onderstel wil en op prestatie gerichte motoren dat je in de AMG pakketten cq motoren vervalt. Moet je nagaan dat dit al is sinds de zestiger jaren toen AMG compressoren ging toepassen op de 8 cylinder motoren en Bilstein voor hen aan het onderstel moest sleutelen. Ook kon je in de zestiger jaren al diverse soorten veren en rubbers hiervoor en dempers selecteren in de catalogus. Nee voor mij is het niet 1-2-3 vergelijkbaar met een Bimmer. Ik ben benieuwd naar de review van Chris. De nieuwe C combi vind ik een plaatje van een auto trouwens. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Import Yeti

Forumguru
Kijk, even reagerende op het filmpje van de topic starter, das nou de reden waarom ik nou een Skoda rij en niet een Mercedes.
 

Cordoba

Forumguru
Het multimedia systeem van Mercedes zal wel heel diefstal-bestendig zijn.;) Straks kopen de Mercedesrijders nog en Columbus voor in hun Merc.:maakmegek:
 

skodaboy

Forumguru
@Joske

bij ons in de vloot heeft ook niet elke vervangwagen een navigatie,maar de meeste hebben er wel één..
de leasewagens van onze klanten hebben voor het algemeen gezien wel altijd een navigatie aan boord.

ik persoonlijk gebruik ook niet snel een GPS-systeem (al is het heel gemakkelijk)
en als ik er één gebruik zal het al eerder m'n tom-tom zijn dan het navi-systeem van de wagen zelf (als er ééntje in staat tenminste) ...;)

ik gebruik enkel de navi om bv;naar een nieuwe klant te rijden of ten zij de weg echt niet ken (1e keer daar komen) maar zelfs dan verloopt de terug rit al zonder navigatie.
de adressen van onze vaste klanten ken ik zo uit m'n hoofd en daar rij ik dan ook heen zonder navigatie..
zelfs als de klant in een groot stad als Brussel-centrum gelegen is gebruik ik zelf geen navigatie.[/quote]
 
Bovenaan Onderaan