Nieuwe logos op F1

darkprojectx

Forumguru
jaja het zoveelste topic over de logo's van Skoda..

Maar!

Middels wat Poolse F1 rijders ben ik erachter gekomen dat het nieuwe Skoda logo (zilvere rand, zwart hart met zilveren vogel dingetje) op de markt is en bestelbaar bij de dealer.
Na een foto gezien te hebben ben ik eens bij de dealer op bezoek gegaan en heb ik ze besteld.

Men neme 2 logo's van de Skoda Citygo van de achterklep (2x bestellen dus), deze zijn namelijk in diameter 4mm groter dan de logo's van de Fabia 1. Een goed te behappen verschil.

bestel nummer : 1ST 853 630 A AUL

Helaas bij mijn dealer in back order dus ik moet er nog even op wachten.. grom..
Setje van 2 logo's.. jaja riemen vast.. 40 euro.

Result back:

kCort.jpg

Result front:

PaBIZ.jpg 3kHNk.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Ik vroeg me al heel lang af hoe dat zou staan. Veel mooier dan het 'oude' groen eigenlijk....!
Had ik niet verwacht...

Als de logo's 4mm te groot zijn, hoe zorg je dan dat die gaat passen? (in de neus is bijv. een uitsparing itt achterklep)
 
Laatst bewerkt:

darkprojectx

Forumguru
de logo's zul je inderdaad een tikkie creatief moeten monteren doordat ze iets groter zijn.
Achterop is dat geen probleem, de klep is gewoon vlak en daar komt het logo op.
Op de neus heb ik mijn logo nooit afgehaald, dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of deze verzonken is... Weet iemand hier vast wel!
 

Hetzer

Forumguru
Ziet er errug gaaf uit !!!!!!!!!!!

@Dark, je gaf aan dat de Citigo logo's 4 mm groter zijn dan die van de f-1, maar hoe groot in diameter zijn die ??
 

Cordoba

Forumguru
Logo lijkt me ook langer mooi te blijven dan de logo's van de laatste jaren. Omdat mijn logo in het midden bijna helemaal chroomkleurig is geworden, heb ik juist een paar weken terug op de sloop gekeken voor een ander logo op de neus (ik was er toch voor wat andere zaken). Het logo was volgens de sloper niet netjes los te halen, omdat het waarschijnlijk verlijmd zit met het grilletje, en kon dus alleen een grill compleet met logo kopen. (niet gedaan, hoewel de prijs niet verkeerd was)
 

turboturbo

Forumguru
Op de neus heb ik mijn logo nooit afgehaald, dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of deze verzonken is... Weet iemand hier vast wel!
Ja! Ik! :bye:
http://www.skodaforum.nl/board/f21/zelf-logo-vervangen-16488.html

Het logo vóór zit verzonken. Vandaar mijn vraag over de grotere grootte.....

@Cordoba: mijn ervaring is dat je een 2e hands logo wel makkelijk kunt verwijderen, maar je hebt een dubbelzijdig kleefpad nodig om weer terug op te plakken. Het oude kleefpad zal min of meer vergaan zijn door zand en water en temperatuurwisselingen etc. Je kunt daarom een logo beter nieuw kopen.
Op MP heb je een zekere Simon Embleem. Hij verkoopt logo's van tientallen automerken.
 

darkprojectx

Forumguru
dat dacht ik in eerste instantie ook, helaas hebben onze tjechische logo plakkende vriendjes parkinson.
Om dit probleem in de fabriek op te lossen hebben ze 2 gaatjes in de achterklep gemaakt waar 2 pinnetjes van het logo in vallen zodat het altijd recht zit.
Pinnetjes en gaatjes hebben verder ook totaal geen functie, enkel het logo recht plaatsen mogelijk maken.
Dus helaas gaat hem dat niet worden.
 

Antera

Donateur
op mijn octavia zitten gelukkig geen gaatjes achter en twijfel nog om deze definitef te verwijderen. Voor zit deze helaas verzonden en zal het aanpassen van de grill of van het logo gaan worden. maar ik wacht vol spanning af hoe onze DP dit gaat oplossen. :-)
 

Antera

Donateur
ff update:


embleem achterklep 1ST853630AAUL

en voor de velgen de Naafdopjes
5JA 601 151 ULM

nieuwe logo's zijn idd 5mm breder voor alswel achter alleen de naafdopjes niet


 

darkprojectx

Forumguru
Voor zowel de voorkant als de achterkant van de F1 heb je 2x het kofferbak logo nodig van de Citigo,
onderdeel nummer 1ST 853 630 A AUL
 

Antera

Donateur
Kan me niet herinneren dat er verschillende maten op verschillende modellen zit maar de info komt mede van de Octavia 2









 

turboturbo

Forumguru
Oef! Die zwarte neus ziet er niet uit zo.... Wat heeft die gedaan?
Een logootje met lijm erop gezwiept? Het is helemaal afgekloven en er zit geen omlijsting meer op...

@Antera: de logo's van sommige verschillende Skoda's zijn wel degelijk verschillend. De Yeti heeft een enorm klepdeksel logo, bijv.
 

darkprojectx

Forumguru
@antera, aha dan snap ik het, dit is het Fabia 1 gedeelte van het forum :xyxthumbs:

bij de okkie's kan dat inderdaad anders zitten kwa bestelnummers
 
Bovenaan Onderaan