Nieuwe koppeling in DSG

D

Deleted member 1243

Vandaag mijn 2009 O2 1.4TSI DSG7 naar mijn Vallei Auto Groep dealer in Veenendaal gebracht met de bekende DSG klachten. Na een proefritje met een monteur (ik had een oorzakenlijstje met TPI2026097 mee) werd inderdaad de koppeling als stuk bevonden. Ze gaan kijken wat de laatste TPI is en dan de boel repareren. Ben erg benieuwd wat me dat gaat kosten, heb de wagen nog geen jaar maar geen garantie meer.
 
D

Deleted member 1243

De meter staat op 94.000km. Ik heb net antwoord gehad van de dealer.
De koppeling vervangen kost €1450 incl arbeidsloon en materiaal. Er is een coulance regeling met PON, die neemt de materiaalkosten voor rekening. De auto valt niet meer onder fabrieksgarantie en is zelfs een beurt niet meer in de Skoda mobiliteitsgarantie (door de vorige eigenaar), maar evengoed dus een tegemoetkoming.
Ik betaal nu €750 voor vervanging met een nieuwe geupgrade koppeling.
 

Joske

Forumguru
gezien de omstandigheden en de verlopen garantie (als ik het goed begrijp) is dit al bij al geen slechte regeling zou ik denken..

maar blijft toch veel geld voor iets wat ze maar al te goed weten dat het kapot kan gaan en dat er wel degelijk een beter onderdeel voor bestaat.
 
D

Deleted member 1243

Ja is erg jammer. Het is wel het jaar van de koppelingen. Vorig jaar was die van mijn vorige O2 ook al versleten. Het was een handbak met 350.000km op de teller, maar ik hoopte van versleten koppelingen af te zijn met een DSG. En bij mijn 2006 Toyota Aygo moest er ook al een nieuwe koppeling in. Gelukkig was die wel onder garantie.
 

Joske

Forumguru
O2, handbak en 350000km.. als dat de eerste koppeling was is dat niet zo verwonderlijk é :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik hoop idd dat ik daar ook baat bij heb, want die km stand komt bij mij ook aardig in zicht. Gelukkig rijd ik wel praktisch alleen snelweg kms, dus dan heft het weinig te lijden.
 

CDK

Forumguru
750,- is een nette prijs, maar het blijft jammer natuurlijk.... afhankelijk van hoe lang je nog met je auto wil doen én hoeveel geld je er nog voor over hebt zou je idd zoals @Petrolhead terecht opmerkt bij DSG Dokter / TVS Engineering een DSG optimalisatie / upgrade kunnen laten uitvoeren. Ik ben daar zelf heel erg content mee.
 
D

Deleted member 1243

Wat voor bedragen moet ik dan in rekening houden voor een optimalisatie bij DSG Dokter om er langer mee te doen?
 
D

Deleted member 1243

Mmm net zoveel als een hele nieuwe koppeling zie ik.
 

Petrolhead

Forumguru
En je neemt de oorspronkelijke oorzaak van de (veel te) snelle slijtage van de koppeling voor en groot gedeelte weg! (oplossing is niet alleen het plaatsen van een nieuwe koppeling maar vooral het softwarematig aanpassen van het schakelprogramma)
Maar daar heb je vast al meer over gelezen op dit forum, anders is het zeer de moeite waard dat te doen.

ik kan er over meepraten, eerst DSG aanpassing laten doen maar koppeling was al te ver versleten, dus alsnog nieuwe koppeling erin, voor veel meer dan jij moet betalen...:(
 

ertromp

Forumguru
Ook ik heb de DSG update door TVS laten doen en il vind de investering het zeker waard. Een perfect schakelende auto er voor terug gekregen. Afgelopen zaterdag nog een uur file moeten rijden op de Fernpass in Oostenrijk maar geen centje pijn of rare schokken door de DSG
 
D

Deleted member 1243

Zo, nieuwe koppeling erin en hij schakelt weer als het hoort: niet waarneembaar. De dealer had nog een kleine verrassing, de prijs van €750 is nog eens gehalveerd! Ben ik even blij, een nieuwe, geupgrade koppeling voor €330. Hiermee is een TVS DSG tuning ineens betaalbaar! :yeehaa:Nu nog het vrouwtje overhalen dat dat nodig is.... :tegek:
 

VWim

Forumguru
Argument; schat je mag kiezen nu 500 euro of over een jaar of 4 1.500 euro. Ik veronderstel dat ze redelijk snel om is:D.

(mompelt iets met 1.000 euro extra schoenengeld)
 
Bovenaan Onderaan