Nieuwe koppeling in DSG

CDK

Forumguru
@alwinkruijt, daar heb je mooi geluk mee dan zeg! ik zou dan idd die modificatie door TVS laten uitvoeren, we horen graag ook jouw bevindingen tzt
 
D

Deleted member 1243

Het hele verhaal van het snel slijten van de DSG7 koppeling is hier mooi terug te lezen: http://www.dsg-dokter.nl/_assets/TVS_brainwashed_DSGs.pdf.
Vandaag contact gehad met TVS. Software update + koppeldruk aanpassing + schakelmoment aanpassen + aangepast S-stand naar nuttiger instelling kost 499EUR. Doe je er meteen een ECU motortuning (van 120 naar 140pk op mijn 1.4TSI) krijg je korting en kost het samen 1000EUR. Hij rijdt dan een stuk fijner! Wachttijd is 1-3 uur, afhankelijk hoe snel de software kan worden gedown/upload. Je mag een proefrit maken met de nieuwe software om te voelen of je tevreden bent en dit wel wilt. En je kunt nog op ruime tijden op korte termijn langskomen ook!
Ik ga het maar doen schat ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
D

Deleted member 1243

TVS dacht trouwens dat bij km stand 95,000 dit niet de eerste keer was dat er een nieuwe koppeling in moest bij mijn auto. Dat is toch belachelijk dat zo'n ding maar 50.000km mee gaat! Wordt een dure hobby, iedere 2-3 jaar een nieuwe koppeling a 1500EUR omdat VAG te lui is de software fatsoenlijk aan te passen (of gewoon dit uit te besteden aan een tuner)! Bij de DSG6 heb je deze problemen niet (natte koppeling ipv een droge), dus mocht je de keuze hebben zou ik het wel weten.....
 
Bovenaan Onderaan