Nieuwe kleine Skoda

LenK

Forumguru
Skoda_future_MotorAuthority_003.jpg
 

Hetzer

Forumguru
Quote: Volkswagen brengt hun antwoord op de Dacia modellen, dat intern de code A000 draagt, onder hun eigen merknaam in 2008 op de markt. De budgetmerken Skoda en Seat krijgen het model ook in het programma, maar zullen niet voor 2010 het levenslicht zien.

sluit dus aardig op dit bovenstaande verhaal aan..

Dit is opzich, wel een leuke foto-shop, alleen denk ik, dat het echte Skoda ''exemplaar'' iets meer op de Joyster gaat lijken!!!!!!!!!!!!
 

Fabia

† In Memoriam
De zijkant heeft wel wat weg van een Daihatsu Sirion.
 

Bijlagen

  • sirion2_header.jpg
    sirion2_header.jpg
    49,9 KB · Weergaven: 62

LenK

Forumguru
Dit is opzich, wel een leuke foto-shop, alleen denk ik, dat het echte Skoda ''exemplaar'' iets meer op de Joyster gaat lijken!!!!!!!!!!!!
Ik hoop het want dit vind ik maar een gedrocht, dat pijn doet aan mijn ogen :mad:
Peugeot achtige bek ....
 

higgy

Forumguru
Er komt een Skoda ònder de Fabia, da's vrij zeker. Maar of het deze fotosoep is... (is er een steen opgevallen of zo?)
 

MadDog2K

Actief lid
Dit stond al vermeld in Autokampioen AFAIK :)

VW Up! ofzo... :) (met de vermelding dat Seat + Skoda 'm ook zouden krijgen)
 

LenK

Forumguru
Ja laten ze :uitlachen:die op de markt brengen. Lijkt me echt een verkooptoppertje :biggthumpdown:
 

Fabia

† In Memoriam
En dan nog gaan klagen over het imago van Skoda, moet je vooral zoiets gaan maken. Ben je gelijk terug bij af, wat een gedrocht.
 

LenK

Forumguru
Die ukkie Skoda is toch niet echt een hoax, want op de Tokio Motor Show staat VW met de Space Up en daar zit toch veel vergelijkbare styling in. Ik vind dit karretje in ieder geval net zo lelijk.
927d5a1dc88e2c564e5b7306350d3e66.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Volkswagen gaat binnenkort van start met de wereldauto Up. Op het moment wordt besloten waar die auto voor de Europese markt gaat worden gebouwd.
Het Tsjechische Vrchlabi en het Spaanse Pamplona strijden om de gunst van Volkswagen om de Up te mogen gaan bouwen. Skoda wil de auto graag in de Tsjechische fabriek gaan bouwen voor moederbedrijf Volkswagen. Daar kunnen jaarlijks 200.000 tot 250.000 auto’s worden gebouwd. Maar ook in de Volkswagen-fabriek in Pamplona is plek over. De beslissing over de productieplaats wordt over vier maanden genomen. Daarnaast zullen de Ups voor de groeimarkten ook in Rusland en India worden geproduceerd.
De Up wordt verkocht als Volkswagen, Skoda en Seat. In West-Europa wordt hij als trendy stadsautootje op de markt gezet. In de nieuwe markten wordt hij al compacte prijsbreker aan de man gebracht. In 2009 start de productie van de Up. Inmiddels gaan er stemmen op dat die auto opnieuw Lupo gaat heten; omdat in die typenaam ‘Up’ verstopt zit. Een dergelijk letterspel speelde VW eerder met de Iroc concept car en de Scirocco.

Bron: Autoweek
 

cvegreen

Forumguru
Ik ben er klaar voor . Misschien mijn volgende wagen zo'n kleine stadsmus. Ik ben er wel voor te vinden. Want als ik begin januari niet zo'n zwaar ongeval had gehad had ik mijn Accent verkocht voor een toyota aygo , dus ik ben er wel degelijk voor te vinden voor zo'n klein autootje . Het enigste wat het moet hebben is 5 deuren , wat de up precies wel zal hebben , al hoop ik dat ze het bij het klassieke gaan houden met een "B" stijl . Hopelijk word de skoda in dezelfde trend al vind ik de skoda die op pagina 1 gepost staat ook wel een heel leuke verschijning .
 

nemo

Senior Member
Het is een soort mini Multipla.. Ik word hier echt misselijk van, als ik naar de SpaceUp kijk!
 

Fabia

† In Memoriam
De Up wordt volgens ingewijden de belangrijkste auto voor Volkswagen sinds de Kever. Het duurt nog even voor -ie komt, maar wel worden al steeds meer details van de kleine compact bekend.
Dit mede dankzij onze collega’s van AutoExpress. De productieversie van de Up gaat sterk lijken op de concept-car. De benjamin van de Volkswagen-familie krijgt een lengte van ongeveer 3,5 meter, de breedte bedraagt 1,6 meter.
Het platform is geheel nieuw. De motor ligt achterin en ook de aandrijfkrachten worden op de achterwielen losgelaten. Dit is niet puur een nostalgisch eerbetoon aan de Kever: het was de enige manier om de Up aan de strenge eisen voor voetgangersveiligheid te laten voldoen.
Er komen twee nieuwe motoren, een benzine- en een dieselmotor. Beide motoren zijn tweecilinders met een cilinderinhoud van ongeveer 0,6-liter en een turbo. De CO2-uitstoot moet onder de 100 gram per kilometer uitkomen.
Volkswagen werkt ook aan de Space Up, de mpv-versie van de auto. Ook een hybride variant zit in de pijplijn. Bovendien gaat men ook elders in de VAG Groep met het platform in de weer: Seat en Skoda zijn druk bezig met hun eigen compacts. Die komen echter pas na de Up op de markt.
De standaard-Up werd onthuld op de IAA in Frankfurt in september 2007, in Tokyo en Los Angeles gevolgd door de Space Up en Space Up Blue. De marktintroudctie van de Up is gepland voor 2010. Hij neemt het in Europa dan op tegen andere chique compacte auto’s als de Toyota iQ en de Fiat 500. Een uitgeklede versie van de Up moet de kopers in opkomende markten als China, India en Rusland lokken.

Bron: Autoweek
 

Fabia

† In Memoriam
Nog meer nieuws. Met dank aan Autoweek:

De Volkswagen Up krijgt de motor voorin in plaats van achterin, en dat betekent dat de marktintroductie vijf maanden naar achteren verschoven is. Begin 2011 komt Volkswagens kleine model bij de dealers te staan.
Volkswagens hoogste baas Martin Winterkorn heeft dat aan Automotive News Europe verteld. Ook al hielden de ontwikkelingsmensen zo lang mogelijk vast aan het concept met de motor achterin, vanuit kostenoogpunt heeft Volkswagen toch besloten de motor voorin te plaatsen. Op die manier kan de Up meer componenten delen met andere modellen, zoals de nieuwe Polo die in 2009 komt. Dat de ingenieurs de krachtbron achterin de Up wilden, heeft te maken met het ruimtevoordeel van die constructie. De Up wordt een zeer belangrijk model voor VW. Er komt een hatchback, maar er staan ook een mini-MPV en een sedanversie op het programma. Met de Up moet het merk in 2018 10 miljoen auto´s kunnen verkopen, vorig jaar waren dat er 6,19 miljoen. In West-Europa gaat de Up concurreren met de Smart Fortwo maar ook met de Toyota iQ.
 
Net een Multivla!:uitlachen::icon_smile_dead:

het enige mooie bij die kleine skoda zijn misschien de velgen maar dat is je reinste Photoshop!
 
Bovenaan Onderaan