Nieuwe Firmware 1989 beschikbaar voor de Octavia 4

j_leeuw

Actief lid
Gisteren heeft de auto de hele dag bij de dealer gestaan en wat denk je dat ze als diagnose hebben..... Er moet een regelapparaat vervangen worden en die staat in de backorder. Voor nu staat de afspraak gepland op 29-12 om het onderdeel te vervangen gaat me weer een dag kosten.

Ondertussen nog wel een betere oplossing gevonden, namelijk als we de sleutel gebruiken van mijn vrouw dan pakt de auto ook het bijbehorende profiel en werkt alles zoals normaal :unsure::sterretjes:

Dremeijer

Nieuw lid
Bij een reset van de fabrieksinstellingen wordt er niets aangepast in de software versie, alleen de instellingen worden dan teruggezet naar af fabriek. Dus als je al ben geüpdatet naar 1989, dan blijft dat ook zo.
Uit-aan knop voor minimaal 15 seconden ingedrukt houden heeft bij mij geholpen. Misschien een aantal keer herhalen.

RobJP

Lid
Kan het zijn dat doordat mijn auto nog op versie 1985 draait dat daarom de MySkoda app niet meer werkt? De app blijft op activeren staan en gaat niet online.
De software update staat niet klaar in de auto, dan maar wachten tot die klaarstaat of via Rainesh of Antera updaten?

Berghuis

Donateur
Uit-aan knop voor minimaal 15 seconden ingedrukt houden heeft bij mij geholpen. Misschien een aantal keer herhalen.
Was het maar zo simpel, ik moet dit sowieso een paar keer per maand doen omdat zo nu en dan het systeem blijft hangen op instellingen laden.
Los daarvan triggert deze actie verder niks behalve een reset

RobJP

Lid
Ok, heb jij enig idee waardoor het dan kan komen dat de app op standby en/of activeren blijft hangen?

Berghuis

Donateur
Auto heeft waarschijnlijk geen connectie met de Skoda servers. Gebeurt wel vaker, hersteld zichzelf. Waarschijnlijk heb je ook een rood kruisje door een wereldbol staan in je infotainment scherm.

RobJP

Lid
@Berghuis, rode kruisje klopt idd. Hopelijk komt t vanzelf weer goed. Paar deuren verderop hebben ze ook problemen met de app. Zal deze info ff doorspelen naar de buren, zijn ze ook weer gerustgesteld.
Thanx voor de info!

Dremeijer

Nieuw lid
Wat je kunt proberen is zekering 19 er 15 seconden uit te halen. Zekering van de communicatie module. Zit links onder stuur.

RobJP

Lid
Na een beetje wrikken het kleine opbergvakje links onder het stuur eruit gehaald, zekering 19 er even uit gehad. Nu werkt de app weer. Bedankt voor de gouden tip!!

The Vipe

Actief lid
Ik vermoed in mijn Octavia 4 ook de update te hebben binnengekregen. Alle favorieten radiozenders zijn weg, evenals de instellingen van de vensters op mijn hoofdscherm en zoals gebruikelijk staat Laura ook weer geactiveerd (die ik ook steeds weer de-activeer omdat ik Laura irritant vind). Ik het gebruikelijk dat al deze instellingen dan ook weer terug naar fabrieksinstellingen worden gezet?

Berghuis

Donateur
@The Vipe Je kan controleren via Menu > Setup > Systeeminformatie zien wat je huidige versie is. Het is niet gebruikelijk zover ik weet dergelijke instellingen opnieuw te moeten doen na een update.

nlpvdo

Lid
1,5 week geleden de update gehad en geïnstalleerd. Helaas sindsdien regelmatig reboot issues en sinds afgelopen dinsdag is het iedere minuut een reboot en na een aantal keer rebooten een hele rits aan foutmeldingen.
Als ik de power knop indruk lang ingedrukt hou na de hele rits aan foutmeldingen, start het systeem weer op en begint alles weer van vooraf aan. Ik wil een reset uitvoeren, maar kom niet eens er aan toe om een menu optie aan te tikken. Het scherm reageert meteen niet meer. Heel af en toe kan ik door de fysieke knop voor de klimaatregeling nog wat doen, maar al heel snel na het opstarten gaat het scherm op zwart.
Ik wil morgen even bij de dealer langs gaan.
Ik zag nog wel op internet dat er een mogelijke oplossing is om het enginering menu op te roepen door bij de het tonen van de tekst skoda de menu knop ingedrukt te houden, maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Peetje

Lid
Ook hier problemen na de update naar 1989. Gelukkig zijn de systemen weer normaal. Na er een studie van gemaakt te hebben kom ik tot de conclusie dat het aan het home menu ligt. Als dat voorstaat krijgt ie een identiteitscrisis en gaat een enkele keer of constant in de reboot. Maar als ik het menu menu voor heb staat werkt het heerlijk relaxt en zoals je mag verwachten. Mogelijk dat dit bij anderen het ook weer leefbaar maakt.

Neemt natuurlijk niet weg dat zulke software niet uitgebracht mag worden en net zo erg dat dealers geen idee hebben en gewoon maar wat hardware gaan vervangen in de hoop dat dat het oplost.

En als er iemand is die me kan vertellen hoe ik mijn 22.7 Navi versie naar de laatste krijg zodat de ring Groningen e.d. ook weer goed er in staan; ik hou me aanbevolen. Ik heb nl niet het idee dat de download op een stick vanaf de Skoda site wat doet.

nlpvdo

Lid
1,5 week geleden de update gehad en geïnstalleerd. Helaas sindsdien regelmatig reboot issues en sinds afgelopen dinsdag is het iedere minuut een reboot en na een aantal keer rebooten een hele rits aan foutmeldingen.
.............
Het is mij gelukt door een fabrieksinstellingen herstellen uit te voeren.

Ik he de auto eerst uitgezet, via de power knop gereboot en toen ik de tijd groot voor mijn neus had, kon ik bij het menu komen. Daarna natuurlijk alles kwijt en opnieuw instellen, maar het lijkt het nu weer goed te doen. Ik heb nog maar 1 kort ritje gemaakt sinds het herstellen, dus ik hou nog even een slag om de arm.

Laatst bewerkt:

Peetje

Lid
Na de bevestiging van nlpvdo dat de fabrieksreset bij hem had geleid tot blijvende stabiliteit qua home-scherm, ook hier de fabrieksreset uitgevoerd. 2 vliegen in 1 klap; en een stabiel home-scherm en blijkbaar was dit ook de sleutel om de navi-update via USB uit te kunnen voeren. We rijden er weer helemaal up-to-date bij.

Bovenaan Onderaan