Nieuwe Firmware 1989 beschikbaar voor de Octavia 4

Antera

Donateur
En er is weer een nieuwe software versie uit.

De versie die nu uit is software versie 1989 en geschikt voor elke MIB3 van de Octavia of gelijke systemen. Deze zal ook OTA komen maar wanneer is niet bekend. Let wel OTA alleen als je een connect abonnement hebt.

Er zijn zoals altijd nog geen releasenotes beschikbaar want die komen altijd veeeeelll later. Maar dit is weer een verbetering zijn in performance en andere minor updates en bv problemen met smartlink/carplay/androidauto.

Deze kan je nu downloaden. Ik of Rainesh kan hem eventueel ook installeren/aanleveren.

Ik lever voor de leek ook een handleiding mee waarbij je dit zelf goed zelf kan doen met een USB stick.

Meer info contact me via onderstaand whatsapp nummer

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Goed om te weten! Ik wacht wel op de OTA, maar dit soort updates komt toch ook binnen zonder Connect abonnement? Of heb ik dat mis?

Dremeijer

Nieuw lid
Zou deze update ook bekend moeten zijn bij mijn Skoda dealer? Of moet deze nog officieel worden vrijgegeven aan de dealers? Mijn dealer weet nog van niets.

Dremeijer

Nieuw lid
Via de dealer zit ik te wachten op een software update voor de navigatie. Navigatie is af en toe volledig ergens anders dan waar ik rij. Dealer zegt dat Skoda hiervoor met een update bezig is. Ik hoop dat dit probleem met deze update 1989 opgelost wordt.

Ik heb sinds de upgrade van 1985 naar 1989 dat mijn Octavia PHEV de in de Skoda app ingestelde laad limiet negeert en door laad naar 100% ipv de ingestelde 80%. De e-manager in de auto geeft bij mijn nu ook de volgende melding: Helaas is de functie nu niet beschikbaar

Heb ik het bekende e-manager issue nu aan mijn broek hangen?

Via de dealer zit ik te wachten op een software update voor de navigatie. Navigatie is af en toe volledig ergens anders dan waar ik rij. Dealer zegt dat Skoda hiervoor met een update bezig is. Ik hoop dat dit probleem met deze update 1989 opgelost wordt.
Sinds de update is mijn kaart bijgewerkt naar - dacht ik - 25.6. Ik weet niet of jouw issue in de software of in de kaart zit.

jesse_s93

Forumguru
De over-the-air update voor 1989 zit eraan te komen. Zojuist mijn chassisnummer ingevuld op de recall site van Skoda (in dit geval via dieteren.be) met onderstaande resultaat. De update zal naar waarschijnlijkheid weer in waves worden uitgebracht. Ik ben benieuwd wanneer de eerste Octavia rijders een melding krijgen.

1761033162286.png

Dremeijer

Nieuw lid
Bij mijn chassisnummer zegt ie hetzelfde. Ook de update naar 1989. Ik heb de update maand geleden zelf al gedaan. Probleem met navigatie wordt hiermee niet opgelost.
Probleem zit in de OCU, hier schijnt een update voor in de maak te zijn. Releasedatum is al een aantal keer bijgesteld naar later en zou nu voor Q4 2025 te staan.

jesse_s93

Forumguru
@Rallye hoewel de Octavia en de Golf nagenoeg dezelfde systemen hebben, hebben ze elk hun eigen software. Updates lopen daarmee niet gelijk qua release, zoals ook al bij eerdere updates is gebleken. Voor de Golf is 1989 ook (nog) niet via @Rainesh of @Antera verkrijgbaar. Voor de Leon heb ik dat bericht wel recent voorbij zien komen. Vervolgens zit er nog bijna een maand tussen de beschikbaarheid van de update via eerdergenoemde heren en de start van de OTA campagne. Best logisch dat hij dus voor de Golf nog niets te melden heeft ;)

Bovenaan Onderaan