Nieuwe Fabia II 1.2 Greenline Storm Blue

NielsW

Lid
Ja mensen ook wij zijn er dus aan begonnen.
We hebben vandaag onze nieuwe Skoda Fabia 1.2 Greenline besteld.
We hadden wat offertes lopen maar bij de dealer in de buurt hadden we een goede deal.
Afspraak die nu staat is dat ik mijn Skoda inlever zodra de nieuwe binnen is (16/18 weken). In januari pik ik dan mijn nieuwe fabia op :D.

We zijn dus na veel wikken en wegen voor Storm blue gegaan. Rossi was afgevallen omdat je die veel moet poetsen, doe je dat niet wordt ie meer dof bruin.
Opties die we hebben genomen :
Parkeersensoren achter
Armsteun
Klein leder pakket
sunset
Gordijnairbags
Metallic Lak (storm blue).

Daarnaast laten we meteen een parrot carkit inbouwen in de auto.

Nu maar aftellen :D

wimv

Actief lid
en nou maar wachten (valt niet mee mag ik wel zeggen) Sterkte vast.:biggthumpdown:

Wasmachineman

Forumguru
Mooi Niels, gefeliciteerd.
En Storm Blue heeft ook veel poetswerk nodig hoor.
Zilver metallic vraagt het minst poetsen, hier zie je het minst op.
Ik krijg ook Rosso Brunello en inderdaad, poetsen en wassen !
Wasstraat om de hoek hier is van IMO en kost niet zoveel centjes...2,50 euro !

RickSchulenburg

Nieuw lid
He van harte gefeliciteerd met je greenline aankoop, ik heb inmiddels mijn greenline al voor de deur staan ook storm blue.
Kijk maar in mijn album voor foto´s.
Het lange wachten is zeker de moeite waard.........:yeah:

NielsW

Lid
@ Wasmachineman, klopt, je moet alle kleuren goed wassen. De ene kleur is de andere niet als je dit niet iedere dag doet :).

@Rick, De foto's uit je fotoboek waren ook de doorslag (bij mijn vrouw :tongue:) om voor de storm blue te gaan. We willen het toch een sportief tintje geven dus geen dakdragers voor ons :)

NielsW

Lid
Vandaag nog contact gehad met de dealer. We hebben ervoor gekozen toch maar de climatronic erbij te nemen.
Dit is toch wel een heel stuk handiger dan de standaard knoppen lijkt ons :)

Nu maar aftellen (zo'n 5 maanden :()

NielsW

Lid
Vandaag nog contact gehad met de dealer.

productieschema is niet vervroegd voor hun leveringen, het blijft nog steeds half/eind oktober voor de levering. Voor ons dus nog steeds ideaal de eerste week van januari ophalen.
We hebben wel navraag gedaan voor het nettensysteem in de kofferbak, de stootstrip op de bumper en een bakje onder de passagiersstoel.
krijgen we als het goed is nog meer info over wat het kost.

NielsW

Lid
En nog een optie erbij.
We hebben toch besloten maxidot erbij te nemen. Het is volgens mijn vrouw en ik toch mooier dan zonder. Maar dit is echt de laatste optie die we nemen :)

nog gesproken over het afleverpakket wat bij ons zo duur is, volgens de dealer zit hier alles in, van kenteken tot legeskosten. Er zit zelfs een lakstift bij :D

Nu maar afwachten tot januari :)

corsaar

Senior Member
Dus je laat hem 2 maanden bij de dealer staan !!
Knap hoor, je gaat zeker iedere dag even kijken dan.
En dan die honderden mensen die even in je auto gaan zitten ?

NielsW

Lid
Zoals het er nu uitziet laat ik de auto inderdaad vanaf oktober tot januari staan.
Ik weet het nog niet 100% zeker.

De auto staat daar namelijk ook buiten en wordt niet afgedekt, ook zal vogelpoep etc op de auto komen en ik weet dus niet of ze dat meteen opruimen.

Maarja, het voordeel is kenteken 2011 en in december een uitbetaling op het werk van een paar duizend euro.

wimv

Actief lid
@NielsW: ik heb mijn huidige auto ook ongeveer 2 maanden bij de dealer laten staan om een 2008 kenteken te krijgen. Heeft ie niet van geleden hoor en ik heb nota bene nog wel een witte. Wel wordt je geduld dan nog extra op de proef gesteld, maar ja, dat heb je aan jezelf te danken.

wimv

Actief lid
@NielsW: ideetje: koop een simpele, goedkope autohoes en dek hem (uiteraard in overleg met de dealer) gewoon af. Los je het probleem voor een paar tientjes op.

Trucker

Actief lid
@nielsw ik snap het wel , maar ik word nu al gek van het wachten.
Ik wacht nu 1 mnd en hij word week 41 gemaakt ,kortom geduld
is niet mijn beste eigenschap.

wimv

Actief lid
@Trucker: ik wacht al vanaf 17 april !! Maar hij schijnt deze week gebouwd te zijn en binnenkort kunnen we zien wat ze ervan gemaakt hebben. EINDELIJK !!
Wim:yeah:

Trucker

Actief lid
@wimv Dat word spannend wim,dan zullen we binnenkort de foto's wel zien.
Sterkte met de laatste loodjes!

NielsW

Lid
Wachten is idd zuur. maar mijn vrouw wil ook graag dat de auto uit 2011 komt en niet eind 2010. mij maakt het niet super veel uit, We gaan nog jaren in die auto rijden dus dan maken die 2 maanden ook niet veel meer uit.
Daarnaast zit het verschil tussen eind 2010 of 2011 tussen geld lenen of cash betalen/

wimv

Actief lid
@NielsW: dan zou de keus voor mij niet moeilijk zijn. Lenen kost altijd geld, hoe klein het bedrag ook mag zijn. Daarnaast; een 2011 auto levert aan het eind van de rit altijd meer op dan een eind 2010 auto, hoe lang die rit ook mag zijn. Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken (en dat wil ik ook niet) maar ik zou hem gewoon in 2011 ophalen. Ik ruil nu een 2008 auto in en geen 2007 auto, gewoon omdat ik hem 2 maanden heb laten staan. Scheelt toch !! Sterkte met je beslissing....

Bovenaan Onderaan