"Nieuwe" faab combi

Bas Jansen

Senior Member
Vandaag eindelijk even tijd gehad om een paar vervelende krasjes bij te werken / polijsten.
Iets wat je cadeau krijgt als je een oudere auto koopt helaas.

De meest in het oog springende zijn nu in ieder geval al een heel stuk minder zichtbaar! 20180610_201703.jpeg 20180610_202901.jpeg
 

Cordoba

Forumguru
Zo te zien op het linker voorscherm Bas. Kun je aangeven hoe je het hebt aangepakt en welke spullen je hebt gebruikt? Overigens nóóit spullen op je lak zetten, (er lijkt op de laatste foto iets op de motorkap te staan): het kan er af glijden (zeker als de auto netjes gedetailed is), en voor je het weet heb je een kras van een gietnaad van een fles ofzo op je lak.
 

Bas Jansen

Senior Member
@Cordoba

Idd het linkervoorscherm, dat wat je op de motorkap ziet liggen is een microvezeldoekje van de action.
Ik denk niet dat die snel een kras zal maken hoor , maar dank voor je bezorgdheid.

Heb een simpel 2 delig polijst setje gebruikt, meegekregen van m'n schoonvader.
Hij had er bij zijn auto een paar vervelende plekjes mee weg gekregen dus was het proberen waard.

Omdat ik de kras nét kon voelen met mijn nagel heb ik de kras toch eerst héél licht met een korrel 2000 opgeschuurd.
En daarna met beide polijstmiddelen behandeld.

Een echte grondige detail van de auto moet nog gebeuren, ben al blij dat ik vanavond eindelijk even tijd had om deze in het oog springende plekjes aan te pakken.
Maar een goede klei, handwas en wax zou geen overbodige luxe zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd denk ik dat opschuren hier totaal overbodig was Bas (maar altijd lastig beoordelen op basis van een foto). Enig idee over het merk polijstmiddel, grofte enz. en welke pads heb je gebruikt om te polijsten?
 

Bas Jansen

Senior Member
Ik durf je eerlijk niet te zeggen welk merk en /of grofte het is geweest, was enkel een setje tubes met 1 & 2 op de flesjes. Had hij eens gekocht bij een plaatselijke automaterialenzaak, ik weet wel dat de beste man niet "zomaar" iets koopt voor zijn auto. De pads die ik gebruikt heb zijn van meguairs die vind ik altijd wel prettig werken.
Schuren heb ik gedaan omdat ik met de nagel toch de kras kon voelen en dus met middel alleen onvoldoende resultaat zou behalen.
 

Bas Jansen

Senior Member
20190117_133658.jpg Even een kleine update van de Faab.

Vorig jaar toen ik van @Afrit13 zijn privacy shades overnam kreeg ik van hem ook nog een mooie bekerhouder voor in de midden console. Hij kon er niets meer mee, paste niet in zijn nieuwe auto.
Er miste alleen 1 van de 2 frontjes helaas.
Nu kwam ik hem eerder deze week weer tegen in de schuur (geen tijd, druk met andere dingen... je kent het wel...)
Dus vandaag even langs de sloop geweest en ja hoor kom ik daar een VAG auto tegen met een soortgelijke bekerhouder waar ik mooi het ontbrekende frontje van mocht meenemen!
Dus, met andere woorden, even lekker bezig geweest vandaag.
Hoef ik mooi geen hete koffiebekers meer tussen de benen te zetten tijdens het rijden
 

Bas Jansen

Senior Member
@Afrit13 , jazeker nogmaals bedankt. Het heeft even geduurd voordat ik hem heb geplaatst maar ben er blij mee hoor!

@Cordoba , dat kan best aangenaam zijn idd maar hete koffie over je kruis omdat je opeens toch plotseling moet remmen een stuk minder neem dat maar van mij aan!
 

turboturbo

Forumguru
Ah, ja, de bekende Seat Arosa bekerhouder.

Super mooi! Dat ziet er OEM uit zo.
Ik heb er ook nog een liggen, de passing ging niet helemaal goed bij mij icm met de aftermarket radio, daar moest ik nog eens verder naar kijken.

Komt de versnellingspook niet tegen de bekers of houder aan? Bij mijn O1 kon die daarom niet in de onderste positie...
 
Laatst bewerkt:

Bas Jansen

Senior Member
hier even een close-up van de bekerhouder(s) en de versnellingspook.
Zoals je ziet is er nog enige ruimte over.
20190118_183115-1944x3456.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Hmm, ik heb bij mij dat paneeltje wel eens los gehad, maar volgens mij zit daar geen sensor. Als ik het goed heb zit de sensor die EdK bedoelt in de 'kachelpijp' waardoor de lucht naar binnen wordt geblazen, dus achter het dash.
 

turboturbo

Forumguru
Toch best maar even uitkuisen met een tandenstoker en stofzuiger :pardon: :D

Wat de temperatuur sensoren betreft voor het interieur; er moet er - denk ik - ergens één zitten die de cabine temperatuur meet. In een van de kachelbuizen zal er zeker ook één zitten, immers om de temperatuur van de aan te voeren lucht te vergelijken met de huidige cabine temperatuur (en die door de semi automatische climatronic wordt aangestuurd om danwel bij te verwarmen of af te koelen teneinde de gewenste temperatuur instelling zoals gekozen op de thermostaat, te handhaven)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan