"Nieuwe" faab combi

Bas Jansen

Senior Member
Hoi,

Het is alweer eventjes geleden dat ik voor het laatst geweest ben maar ik wilde jullie kennis laten maken met het nieuwe aanstaande familielid
De blauwe combi (van 7-2002) die mij de afgelopen 3 jaar trouwe dienst heeft bewezen gaat plaats maken voor een jonger exemplaar (1-2005 met 128dkm )

Uitvoering: FM5FM52T008LALLE0GG
Variant: SEBKYX01
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Veel plezier met de 'verse' F1 Bas. Mijn F1 combi van 2003 en ondertussen meer dan 192k km mag donderdag plaats maken voor een F3 combi uit december 2016.
 

turboturbo

Forumguru
Kijk, weer een tevreden Fabia I rijder dus.
Had je op basis van de blauwe nog voorkeuren of eisen waar de opvolger aan moest voldoen (bijv wel of niet dezelfde uitrusting of dezelfde motorisering)
 

Bas Jansen

Senior Member
Tevreden over de F1 ben ik al jaren, onze grijze hatchback is inmiddels al weer 8 jaar in ons bezit.
Echte voorkeuren voor de nieuwe had ik niet echt, zowel de grijze als blauwe zijn comfort uitvoeringen.
De enige criteria waren, F1, Combi, lage KM stand en bij voorkeur facelift model.

Deze is tot vorig jaar dealer onderhouden, heeft keurig zijn (of haar) grote en kleine beurten gehad.
Heeft bij 119xxx een nieuwe riem gekregen.
En, waar de vrouw en dochter erg blij mee zijn, heeft een ijskoude airco

Het enige wat ik aan deze "mis" zijn de mistlampen voor, geeft hem net eventjes iets meer "smoel" vind ik maar in de praktijk gebruik je ze nouwelijks
 

CharlesTucker

Forumguru
Het enige wat ik aan deze "mis" zijn de mistlampen voor, geeft hem net eventjes iets meer "smoel" vind ik maar in de praktijk gebruik je ze nouwelijks
Mooie auto Bas, veel plezierige en veilige kilometers ermee toegewenst. Wat die mistlampen betreft, inderdaad, het ziet er net wat beter uit, maar je gebruikt het nauwelijks. Ik kan me in m'n hele autorijdende leven slechts een keer herinneren dat ik ze echt gebruikt heb. Skoda lijkt dat af en toe ook zo te zien, m'n vrouw wilde op de Citigo zo'n 2.5 jaar geleden graag LED dagrijverlichting, dat kon toen op de style versie af-fabriek, en die LED's zitten nu dus gewoon in de plaats van de mistlampen (maar wel geschakeld als DRL, er zit dus geen mistlicht schakelaar in de auto).
 

Bas Jansen

Senior Member
Wat voor mij ook een plus was m.b.t. deze , ik had namelijk ook nog een andere op het oog, was het 1.4 16v (BYA) t.o.v. het 1.4 mpi (AQW) blok wat deze F1 heeft en de recente vervanging van de riem.
De riem is bij 119.000 al vervangen namelijk.
En de ondehoudshistorie van de andere bleek sinds 2009 niet meer te zijn bijgehouden.
 

Cordoba

Forumguru
@Bas Jansen Ik heb bij de mijne ook de mistlampen met bijbehorende schakelaar later ingebouwd, dus het kan altijd nog. Motorcode BYA lijkt mij niet te kloppen, je bedoelt niet de BBY of de BKY? (beiden 1.4 16V met 75 pk, en bijna identieke motoren)

Edit: kentekencheck op de foto van post#1, geeft BKY-blok aan, zoals volgens mij ook @Ronnie heeft.
 

Hakar

Donateur
Bas, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
En een nette km stand voor die leeftijd.
Die ik tegenkwam in onze zoektocht inmiddels drie maand geleden, hadden allemaal aanmerkelijk meer gereden, of indien dit niet het geval was, ver boven budget.

Een eventuele grote rechter buitenspiegel in die kleur, zul je een poosje naar moeten zoeken.
De laatste die ik in Nl had gezien had die kleur, en was al verhuisd naar GB voor ik er erg in had.
Nog wel kunnen achterhalen, en inmiddels overgespoten in Sahara Beige.
Moet nog worden gemonteerd.
 

Bas Jansen

Senior Member
@Cordoba, je hebt helemaal gelijk, motorcode moet idd BKY zijn

@Hakar, spiegel stoor ik me verder niet aan. Ben eraan gewend en vind "het wel grappig" staan. (Loenzende vrouwtjes zijn ook het knapste toch )
 

Bas Jansen

Senior Member
Kleurcode van de Faab is 9892, wat zich vertaald naar "Flamencorot Metallic".
Iemand ervaring mey het bestellen van lakstiftjes / spuitbussen met afwijkende kleuren?
De spiegel aan de bijrijders kant heeft een licht schaafplekje welke ik graag even wil bijwerken.
 

Bas Jansen

Senior Member
Net nog even lekker bezig geweest met de audio, kabels naar achteren getrokken en speakers achterin gezet.

Nu dus voor en achter weer goed geluid.
Ook meteen de bt radio en telefoon dusdanig ingeregeld dat deze automatich verbinding maken met elkaar.
Morgen nog wel eventjes de laatste dingetjes afwerken, daar werd het te donker voor.

Ook meteen die "fijne" bekerhouder rechts maar gedemonteerd, dus zit nu met een gapend gat wat van de week ook nog even gefixed moet worden. Alleen moet ik dan eerst nog even richting de plaatselijke sloop voor een donor.
 

Cordoba

Forumguru
Kleurcode van de Faab is 9892, wat zich vertaald naar "Flamencorot Metallic".
Iemand ervaring mey het bestellen van lakstiftjes / spuitbussen met afwijkende kleuren?
De spiegel aan de bijrijders kant heeft een licht schaafplekje welke ik graag even wil bijwerken.

Mijn ervaring is dat het met donkere metallic kleuren eigenlijk nooit goed gaat als je de originelen lakstift pakt met kleurlak en aparte transparante lak: de optische dikte van de blanke laklaag over de kleurlak is heel belangrijk voor de kleurperceptie, gevolg is dat je de kleur eigenlijk nooit goed krijgt met zo'n dubbele lakstift: of de verse lakplek is te donker, of veel te licht, maar nooit (ongeveer) goed. Wat je beter kunt doen is de lakkleur laten meten bij een schadebedrijf dat daar de spullen voor heeft, en dan een spuitbus op kleur laten maken. (dus één bus, zonder aparte blanke lak). Voor kleine steenslag plekjes kun je uit de spuitbus wat lak in een klein bakje spuiten, en vanuit dat bakje aantippen. Iets grotere plekken kun je dan spuiten (en omgeving af plakken), ook zo als je bijvoorbeeld beschadigde spiegelkappen hebt, kun je ze er af halen en spuiten.
 

Cordoba

Forumguru
Vanmorgen juist toevallig zo'n spuitbus voor mijn verse auto laten maken bij een nieuwe automaterialenzaak: ik was er voor een witte kentekenplaat (voor fietsendrager), en zag dat ze ook een aparte verfafdeling hadden. Bij navragen blijkt dat ze gewoon óf op lakcode óf via een scan op de lak zelf de kleur bepalen. Ik heb gekozen voor de scan, en de prijs was minder dan 30 euro, voor een OEM lakstiftje ben je al de helft kwijt.
 

Bijlagen

  • SAM_5787.JPG
    SAM_5787.JPG
    266,7 KB · Weergaven: 21

Bas Jansen

Senior Member
Ah kijkaan, zal vast niet bij de Brezan zijn geweest... ik was vanmorgen even bij die lokale ballentent maar weet meteen weer waarom ik er liever niet kom.
Zal eens kijken of er in de buurt een automaterialen zaak is met een verfafdeling.
 

Cordoba

Forumguru
Nee, ze zitten blijkbaar wel in keten maar dat is niet heel duidelijk, er stond wel een auto van de 'ballentent' die er blijkbaar ook onderdelen op kwam halen. Andere optie is een goed autoschadebedrijf, die doen dit vaak ook.

Edit: linkje dichstbijzijnde vestiging van deze keten voor jou is Deventer Bas.
 
Laatst bewerkt:

Bas Jansen

Senior Member
Even een kleine update, via het forum vandaag een keurig setje privacy shades aangeschaft.
@Afrit13 had zelf gisteren een F2 Combi opgehaald en het setje shades mocht ik vandaag bij hem op komen halen.
Installatie was in een spreekwoordelijke "poep en een scheet" gebeurd en ik moet zeggen dat ik er ontzettend blij mee ben!

En onze dochter die een ontiegelijke hekel aan zon in haar gezicht heeft als ze achterin zit zal er waarschijnlijk ook wel blij mee zijn.

privacy_shades.jpg
 
Bovenaan Onderaan