Nieuwe dakantenne

michelover

Forumguru
Volgens mijn dealer zit de antenne(spriet) ergens anders in de auto net als bij de Passat. In de haaievin zit alleen een gps ontvanger en telefoon antenne. Als ik het goed heb zit bij de Golf V de radio antenne in de bumper. Zal dus ook wel zoiets zijn bij de Superb.
 

EdK

Forumguru
En bij de transporter van ons moederbedrijf zit de antenne in het voorruit verwerkt.
Tja erg mooi , alleen met vervanging van voorruit na steenslag moet je het wel met nadruk opgeven anders heb je geen radio ontvangst meer.
 
Als je géén GPS en géén gsm-aansluiting hebt gevraagd , zit dan de haaievin er ook op ?
(Laat ons hopen van wel ... ziet er gewoon wel leuk uit)
 

___JC___

Forumguru
Ik heb GPS en een carkitt en op mn dag staat een spriet EN een haaienvin. Het is een model 2010, maar wel in 2009 geproduceerd.

Heb de spriet dit weekend eraf gedraaid om door de carwash te gaan en de ontvangst was zonder spriet hetzelfde als met de spriet erop gedraaid. Ga wel ff kijken of er een korter sprietje te krijgen is of een dopje ofzo.....
 

michelover

Forumguru
Ik heb een haaievin op het dak staan.
Zit gewoon gevuld met een GPS/Telefoon antenne. Wordt standaard geleverd, je installatie (Bolero/Columbus) bepaald of het te gebruiken is of niet.
 

michelover

Forumguru
Ik heb hem er bij aflevering op laten zetten vandaar dat ik geen spriet heb. Mijn auto was wel uitgerust met de spriet, is dan ook van juni 2009. Haaievin is wel hetzelfde als wie nu standaard word geleverd op de combi.
Klein vinnetje dus, niet zo'n BMW vin, kijk maar in mijn album.
 
Denk dat de vin ook op een O2 kan. Heb hem zelf vorig jaar gelijk bij aflevering op mijn Superb laten zetten. Is dezelfde als nu standaard geleverd word op de Combi/HB Superb. Let wel op, de vin is er alleen voor de navigatie en telefoon. De radio antenne zit ergens anders in de auto verstopt, waar weet ik niet. Ontvangst is trouwens perfect dus ik vind het niet zo belangrijk waar die zit.

Ik heb gewoon de spriet eraf geschroeft, ik merk geen verschil met de radio.
 

r_d_k

Actief lid
@pieter123
Heb je een dopje of iets anders op de schroefdraad gemonteerd in verband met vuil?
 
Nope zit niets op en het wordt vanzelf wel weer schoon als de auto wordt gewassen.... Een zwart zou wel mooier zijn...
 

Ronnie

Forumguru
Kan ook weinig mee gebeuren, is RVS...
Zitten de radioantennes niet in de achter-zijruiten gemonteerd? (Passat-Touran, enz)
Columbus enz. gebruiken 2 antennes voor radio...
 

Captain Hook

Forumguru
Heb met m'n O2 ook eens een paar dagen (onbewust) rondgereden zonder spriet. Had 'm er af gehaald bij het autowassen en in de kofferbak gelegd, maar vergeten er weer op te schroeven. :smirk:

Merkte eigenlijk ook geen verschil. Alleen op het moment dat je op plekken komt dat de radioontvangst minder wordt, vallen, zonder spriet, de zenders helemaal weg.
Zo is er een stukje op de A58 richting Vlissingen, daar is de ontvangststerkte van bepaalde zenders erg slecht. Zonder spriet vrijwel nihil.
Heb ik vorig jaar ook in de bergen nog getest. Zonder spriet, vrijwel geen ontvangst. Met spriet wel.

Heb het idee dat in NL, met de grote dichtheid van zenders het idd niet zo kritisch is.
 
Bovenaan Onderaan