Nieuwe dakantenne

Op de S II break staat een nieuwe vinvormige dakantenne.
Weet er iemand of er op een (gewone) Superb Greenline (besteld in januari 2010 ) ook al een nieuwe antenne staat ?
Op de folders zie je soms foto's met de vinvormige en soms foto's met de oude antenne ?
 
Op mijn S2 van Feb 2009 stond natuurlijk de oude vin met spriet. Na een carwash vergat ik de spriet weer te monteren. De radio blijkt zonder sprietantenne even goed te werken als met. Dus : ook op de oudere versies heb je, als je wil, een vin antenne. Moet wel toegeven dat die vin op de Combi nog iets mooier is. Maar ja, je kan niet alles hebben in 't leven he.
 

LenK

Forumguru
Geen spriet of vin is nog mooier en handiger.
Mijn radio ontvangst is er niet minder om, maar geen last met wassen of vandalen.
 

Bijlagen

  • Klembord01.jpg
    Klembord01.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 109

Roel

Lid
Ik vind de vin juist wel wat hebben.
Zeker mooier dan een spriet
 

Bijlagen

  • Skoda-S2C007.jpg
    Skoda-S2C007.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 135

Skody

Actief lid
Op de sedan modeljaar 2010 staat ook gewoon de haaievin.. Toont veel strakker dan de vorige antenne naar mijn mening.
 

michelover

Forumguru
Denk dat de vin ook op een O2 kan. Heb hem zelf vorig jaar gelijk bij aflevering op mijn Superb laten zetten. Is dezelfde als nu standaard geleverd word op de Combi/HB Superb. Let wel op, de vin is er alleen voor de navigatie en telefoon. De radio antenne zit ergens anders in de auto verstopt, waar weet ik niet. Ontvangst is trouwens perfect dus ik vind het niet zo belangrijk waar die zit.
 

Lordje

Actief lid
Als ik de foto's bezie van JC onder het topic "Hij is er" dan zie ik daar toch nog wel een spriet? Ook denk dat dit komt doordat de Columbus 2 antennes nodig heeft.
 

cvegreen

Forumguru
Bij mijn schoonbroer zijn eerste auto (fiat tipo) zat de antenne in zijn achterruit bij de achterruit ontdooiing strips zat er een ring in verwerkt die geen dienst deed als ontdooiing maar als antenne .
 

Lordje

Actief lid
Een mooie haaien vin zonder zo'n spriet zou beter zijn, maar we zullen blijven dromen?
Wat BMW kan , kan VAG nog niet blijkt, helaas.
 

michelover

Forumguru
Laat je hem toch gewoon zelf plaatsen voor aflevering , dromen hoeft echt niet. En bij de VW's van de laatste tijd zijn er overigens genoeg met standaard een haaievin of helemaal geen antenne op het dak. Enig veschil moet er nu eenmaal blijven anders kan VW straks de deuren sluiten omdat iedereen een Skoda wil.;)
 

Lordje

Actief lid
@Lenk het moet ergens beginnen, Skoda is nog niet zo lang bezig he onder de VAG vleugels.

De cijfers voor 2010 vindt ik leuker (t/m feb voor NL)
Volkswagen : 11.432
Audi : 3.908
BMW: 2.609
Skoda : 2.557

Dus de richting zit goed denk ik :)

En nu terug on topic aub
 

MennoW

Forumguru
haaien vin is nu standaard op elke Superb ( met navigatie )
zit ook op de mijne besteld november 2009, geleverd januari 2010
 

Roel

Lid
Het is en blijft een antenne.
Als je het zeker wilt weten, zul je de vin moeten ontleden.:D
 
Bovenaan Onderaan