Nieuwe Claxon

Cordoba

Forumguru
...En toeteren via de voicecontrole kan al helemaal niet.

Dat is wel erg ouderwets, dat had in de 80-er jaren in mijn Golf I, en dat werkte wel. Ooit op de A4 bij het brugrestaurant was ik er mee aan het spelen toen ik 200 meter voor me, inzittenden van een cabrio zich omdraaiden en naar mijn auto gaapten, ondanks dat er net een landende jumbojet over kwam.:D (vermogen van de 'toeter' was overigens maar 2 Watt RMS).

Emiel anders even filmpje met geluid van de claxon maken, en even delen met andere Ateca bezitters (stuur het filmpje eens naar Erwin op SO).
 

emilio3333

Forumguru
Bedankt voor de serieuze reacties.
@Jee13: dat ga ik inderdaad eens uitvogelen.
@Antera: zit ie er niet in dan kom ik bij je aan voor de inbouw! Dat zal het wel worden denk ik want verwacht niet dat ie defect zal zijn.
@Cordoba: dealer denkt dat het een besparing is door Seat want normaal zit er gewoon een dubbeltonige in. Dat zit er nu echt niet in.
 

Cordoba

Forumguru
Zit de claxon bij de Ateca ook achter het binnenspatbord? Dan moet je dus ook met de beperkte ruimte rekening houden (dus sloopexemplaar van oudere Ateca halen).
 

Okki

Donateur
Ik had jaren geleden ook een VAG met een zielig toetertje. Volgens (meerdere) dealers waar ik gevraagd had of er een dubbele toeter op kon, kon dat niet ivm can bus.

Ik heb toen maar een andere auto gekocht....
 

emilio3333

Forumguru
Dinsdag gaat de Ateca naar de dealer voor ander probleem.
1 deur hangt er scheef in.
Wordt ook gekeken of er een muizenclaxon onder de kap zit of wellicht een dubbeltonige die defect is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
@emilio3333 De dealer “denkt” dat? Dat zou hij toch moeten weten? Of er in ieder geval achter kunnen komen?
Elke magazijnman bij de dealer kan het zeker zonder moeite vinden en een beetje receptionist/serviceadviseur ook. Dat ze op zulke vragen durven zeggen "ik denk" is eigenlijk ronduit schandalig.
 
Een besparing is het zeker, de dubbeltonige is een lage en een hoge toon die dus tegelijk klinkend een vol helder geluid voortbrengen, helaas wordt vaak de lage toon wegbezuinigd zodat er een zielige toon overblijft.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik had jaren geleden ook een VAG met een zielig toetertje

Ik heb toen maar een andere auto gekocht....


Dat is heel logisch. Auto's vervangen omdat de asbak vol zit is moeilijk omdat de asbak ontbreekt. Dan blijft alleen een slechte toeter over.
 

emilio3333

Forumguru
Dubbele originele claxon plaatsen incl montage kost €185,- bij de dealer.
Kregen het voor een stuk minder omdat de nieuwe auto niet geheel netjes was afgeleverd.
Was een nette tegemoetkoming van de dealert al was het wel aandringen.
Nu weer goede toetert op de auto.
smile.gif
 
Bovenaan Onderaan