Nieuwe Claxon

emilio3333

Forumguru
Onderwerp maar hier even neer gezet...De Ateca is immers het tweelingbroertje van de Karoq. Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een nieuwe Seat Ateca. Echter bij het indrukken van de claxon leek het wel een Suzuki Alto...Hele lullige eenhoornige toon.
Heb Vagtechniek al benaderd maar die hebben er geen zin in; verwijzen door naar de dealer.

Heeft de Karoq wel een fatsoenlijke claxon?
Iemand ervaring waar ik dit tegen een redelijke prijs kan laten vervangen?
Anders toch de dealer maar benaderen....
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Hoe het bij andere types zit weet ik niet. Maar een claxon is redelijk eenvoudig uit te breiden of te vervangen door een andere. De vraag is even of hij aan de CANBUS zit, want dan zou een afwijkend stroomverbruik een storing kunnen geven. Als dat niet zo is, zou je er van alles (mits toegestaan....) aan kunnen hangen. Variërend van een extra claxon tot complete train horns. Ik zou een wat zwaardere claxon in ieder geval rechtstreeks op de accu zetten met een relais ertussen dat je laat schakelen op de originele aansluiting. Zeker als je met compressors gaat werken.

Aan de andere kant, hoe vaak gebruik je een claxon, en hoeveel wil je investeren....?
 

EdK

Forumguru
Gewoon ff langs een sloopbedrijf gaan en er één van een transporter uit slopen en zelf monteren...
En als je nou een 12V motoraccu meeneemt kun je hem nog ff ter plekke testen
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat een lullige opmerkingen worden hier geplaatst zeg..

Ik kan me goed indenken dat een fatsoenlijke claxon fijner is dan zo’n zielig piepje.

Het is immers voor het afwenden van direct gevaar, en dat wil je graag mrt voldoende volume doen.

Ga de claxon in de Kia van mijn vrouw ook binnenkort vervangen voor een betere.
 

Antera

Donateur
Als jij een mooie claxon vind wil ik die best monteren. Of die van een Kodiaq misschien luider is durf ik niet te zeggen als is die van een O3 behoorlijk luid vind ik. misschien een optie voor je
 

Jee13

Forumguru
De meeste VAG auto's hebben een tweetonige claxon, dus ook 2 aparte units verwerkt achter de grille/voorbumper.

Misschien is er 1 van de 2 niet werkzaam waardoor het lullig klinkt nu
 

EdZ

Donateur
Mijn Roomster had ook zo'n lullig "piep!"-geluid. Geen idee waarom de ontwerper dacht daarmee anderen af te schrikken. Werkte eerder op de lachspieren. Het is dat ik niet zoveel bruiloften had anders had ik 'm ook vervangen.
 

Fabia 123

Forumguru
Een goede toeter heeft een mooi geluid en is gemakkelijk te bedienen.
Dat eerste kan bij skoda beter maar de bediening vind ik irritant. Je moet zo'n beetje door het stuur duwen om piep te horen.
En toeteren via de voicecontrole kan al helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan