"Nieuwe" bolide/ even voorstellen

weerhuis

Nieuw lid
Mooie auto, bijna tweelingbroer-/zus van mijn Superb uit februari 2012.
Ik heb er inmiddels zo'n 170.000 probleemloze km's op zitten. Enige minpunt wat mij betreft is de grondspeling (mede veroorzaakt door het 'sportonderstel'), met name beladen of, erger nog, met de trekhaak gemonteerd een een vouwwagen op de plezierknobbel lukt het me niet om een groot deel van de verkeersdrempels te passeren zonder het wegdek te toucheren. Meestal gebeurt dit trouwens tussen voor- en achterwielen. De plastic afdekplaat op deze plaats is dus ook al een paar keer vervangen...
Afgelopen zomer in Barcelona tot 2 keer toe in verschillende parkeergarages ongeveer vastgereden agv de knikken in het wegdek in combinatie met dit onderstel (zelfs de passagiers laten uitstappen hielp niet).
Ik heb de achterbanden al ruim 2 jaar geleden standard op de spanning gezet die wordt aangeraden voor een volledig beladen auto, scheelt in ieder geval iets.
 
Bedankt voor de complimenten!
Dat van de grondspeling heb ik nog niet ervaren, maar heb er dan ook nog geen sleurhut of vouwwagen. @weerhuis ; misschien is het een idee om een setje hulpveren erop te laten zetten?
 

weerhuis

Nieuw lid
@Superb79 Betreft in mijn geval een "leasebak" en mijn werkgever wilde daar niet in meegaan. Inmiddels loopt mijn leasecontract over een paar maanden af en ben ik helaas genoodzaakt te downgraden naar een Octavia, welke eerder deze week bested is (uitvoering Style Business Edition). Hopelijk ga ik daar net zoveel onbekommerde kilometers mee maken....
 
Bovenaan Onderaan