"Nieuwe" bolide/ even voorstellen

Hallo allemaal,

Na 7 jaar in een laguna te hebben gereden (1.9 dci gtand tour uit 2004. En ja... zonder enige problemen 332.000 km volbracht ;) ) heb ik de renault ingeruild voor een Superb 1.6 tdi combi uit 2011 met net 100.000 km.

Wat een fijne wagen zeg. Was bang dat ik de 6e versnelling zou missen, maar dat valt enorm mee.

Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten met de Superb? Zaterdag kan ik m ophalen, hopelijk volgen er veel veilige km's :jaja:.

Gr,
Arno
 

Bijlagen

  • 20151009_125013.jpg
    20151009_125013.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 68

DeNnZ

Forumguru
Van harte welkom en van harte met je bolide!

Er zijn een aantal dingen die ik je van harte kan aanraden voor je auto nl:

Chippen -> Ik ben van 105 naar bijna 150 PK gegaan, de auto is nu stukken comfortabeler om te rijden, zeker op de snelweg.
VCDS aanpassingen -> Zoals Hill hold control, coming/leaving home over mistlampen, mirror drop bij achteruit etc.
LED's -> (in geval van xenon koplampen)-> Bij mij is alle verlichting aan de voorzijde van de auto "wit" zodat alles beter bij mijn xenon past.

Verder wil ik je heel veel veilige kilometers wensen met je auto!
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Arno en veel plezier met de S2. Misschien handig om je óók even voor te stellen in het meet&greet deel van het forum: dat geeft je wat extra rechten op het forum.
 

kansberg

Forumguru
Welkom Arno! Het enige wat je zal opvallen is dat de spatiëring tussen de 2e en 3e versnelling nogal groot is, voor de rest hoef je je geen zorgen te maken. Een fijne en betrouwbare auto. Let wel op de waterpomp, maar denk dat deze al vervangen is, deze gaan meestal rond de 70.000 - 80.000 kilometer. Veel veilige kilometers in je nieuwe Superb!
 
Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom!! De Superb staat inmiddels te glimmen voor de deur! Het is m'n eerste VAG auto, geloof dat ik geen spijt van de aankoop ga krijgen. Rijd echt heerlijk, dacht dat ik op m'n Laguna alle opties wel zo'n beetje had, maar de Skoda is nog luxer uitgevoerd :D. @kansberg ; klopt van de 2e naar 3e versnelling zit wat ruimte, maar dat went wel denk ik. Waterpomp is me bekend, ga dat zeker in de gaten houden (heb nog half jaar volledige garantie). En het Forum heeft me al geholpen bij de eerste vragen (Amundsen werkt niet zo logisch als ik verwachtte :thinking:).
 

kansberg

Forumguru
@Superb79 : Aan je avatar te zien heb je een 'dikke' uitvoering in een hele mooie kleur, ben echt benieuwd naar de eerste foto's!

Edit: Zie nu de foto in je eerste post, prachtig, een hele mooie kleur en uitvoering! Ik gok op een Ambition (business).
 
Laatst bewerkt:

bobbl

Forumguru
Welkom op dit zeer gezellige maar vooral leerzame forum!
En met de SuperB ga je zeker genieten, erg fijne auto!
 
Ambition business inderdaad @kansberg top uitvoering, alles er op en aan. En met de kleur ben ik heel blij. Heb deze kleur nog niet veel vaker zien rijden. Voor de liefhebber nog een paar foto's van m'n nieuwe limo :jaja: 20151018_130645_resized.jpg 20151018_130704_resized.jpg 20151018_130823_resized.jpg
 
Bovenaan Onderaan