Nieuwe benaming motorbrandstoffen per 12 oktober a.s.

gossy

Actief lid
na ja - ik moet mijn vrouw regelmatig zeggen ándere links of ándere rechts.. enige vertaalslag nodig dus in dit huishouden tenminste ^^

Vind het wel apart dat met twee weken te gaan voor een persoon die meestal wel elke dag wát nieuws consumeert het nu pas onder mijn eigen aandacht komt zeg maar..

Vermoed dat de business bij personeelsloze stations een wat in zakt een tijdje tenminste de komende maanden ^^
 

EdK

Forumguru
ik moet mijn vrouw regelmatig zeggen ándere links of ándere rechts.. enige vertaalslag nodig dus in dit huishouden tenminste
Heel simpel op te lossen !!
180 graden laten draaien in de stoel ... hoef je geen ander links en ander rechts meer te zeggen...:pieker::jaja::pardon:
 

gossy

Actief lid
Ik kijk even m'n buurman aan die wel eens een flatteus zwart en geel tenue aan heeft en die schud helaas nee - bestuurder moet toch echt snufferd eerst en niet billen eerst gezeteld zijn
 

gossy

Actief lid
Spelbreker heh... Wel grappig hoe hij bijvoorbeeld tegen boetes naar inkomen is - zegt ie een brood moet voor iedereen ook t zelfde kosten toch..
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat we gemakshalve ether noemen is een di-ethylester ( als ik me dat goed herinner), er zijn ook andere 'ethers' die aanzienlijk minder vluchtig zijn, dus mogelijk wordt er bij Aral zoiets bijgemengd.
Ik heb post #21 volledigheidshalve voorzien van een bronvermelding. Ik ga ervan uit dat Aral ether bedoelt als ze "ether" schrijven.
 

gossy

Actief lid
Ether net als ester is een breed begrip als deze niet verder gedefinieerd word bedoelde ik te zeggen Peter

maar goed vooralsnog is onze oude faab E10 veilig.. tenminste volgens http://www.e10check.nl/ Felicias zijn niet zo blij ermee..
Wel apart dat nieuwere VW's bijvoorbeeld veel modellen sinds 2000 zelfs er alles behalve blij van kunnen worden.
 

Cordoba

Forumguru
...
Trouwens, tegen de tijd dat we hier een beetje aan gewend zijn, zijn de fossiele brandstoffen voor mobiliteit misschien al verleden tijd.
En 'tanken' we alleen nog maar elektronen om accu's op te laden!
Of zal H2 ooit nog een realistisch alternatief worden?

En dan nog blijft de vraag of je het ooit meemaakt, die elektrisch aangedreven auto's hebben ook een dip in de verkoop gedurende zo'n 100 jaar gehad.
 

Captain Hook

Forumguru
En dan nog blijft de vraag of je het ooit meemaakt, die elektrisch aangedreven auto's hebben ook een dip in de verkoop gedurende zo'n 100 jaar gehad.
We hebben het al meegemaakt!

De geschiedenisboekjes zijn het niet helemaal eens met elkaar, maar als je e.e.a. napluist, was de elektrische (!) er notabene eerder dan de auto met verbrandingsmotor!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_auto
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_auto_(1885-1904)

M.a.w. zo nieuw is het allemaal niet... :nono::koffie:
 

Canon-Eye

Forumguru
respect voor de chemiekaart, maar puur chemisch klopt dat niet, ook dat staat in die wikipediapagina
Ik had het vooral over diethyl ether, "or simply ether", waarnaar in diezelfde wikipagina verwezen/gelinkt wordt.

In de jaren '70 zat ik op kantoor in Europoort het inkomende en uitgaande Ro/Ro ferryverkeer te regelen, inclusief de douaneafhandeling (Engeland zat toen nog niet eens in de EEG/EU - wát nou "Brexit-probleem"? Ging toen ook prima!) en daarbij had ik 2x per maand de invoerdocumentatie te maken voor een tankoplegger met rond 16 m3 diethyl ether. Zodoende...
 
Bovenaan Onderaan