Nieuwe bak.

eriktv

Forumguru
Check even of het trekoog het goede schroefdraad heeft, even passen in de het schroefdraad achter je afdekkapje. Ik had een verkeerde in de auto liggen door vorige eigenaar... snap er ook niks van
En of je het überhaupt kan gebruiken. Ik kwam er, met de auto tot aan de assen in de modder, achter dat de balk van de afneembare trekhaak voor het gat zat :pardon:

JPs_OC2

Forumguru
Niet dezelfde ervaring maar vroeg me inderdaad ook af hoe ze dat bij Skoda bedacht hadden toen ik de montage-instructies voor de trekhaak aan het doorkijken was.

Het instructieboekje verschafte op pagina 230 duidelijkheid:
upload_2021-6-16_9-56-3.png
Bron: A5_Octavia _OwnersManual

Moet er niet aan denken om dan tot aan je knieën in de bagger je trekhaak nog eens te moeten gaan monteren...

Mies75

Forumguru
Mijn afneembare trekhaak laat ik er op zitten, helaas kan niet iedereen goed in/uit parkeren en heeft er al eens een auto tegen onze achterbumper aangezeten van onze vorige auto.

Ik gebruik de trekhaak voornamelijk als buffer.

eriktv

Forumguru
Mijn trekhaak lag toen thuis, dus een vriend heeft mijn vrouw opgehaald en een uur of twee later had ik hem dus pas bij de auto. Die ligt er nu standaard in, zoals je zult begrijpen :deuk:

Canon-Eye

Forumguru
Mijn afneembare trekhaak laat ik er op zitten, helaas kan niet iedereen goed in/uit parkeren en heeft er al eens een auto tegen onze achterbumper aangezeten van onze vorige auto.

Ik gebruik de trekhaak voornamelijk als buffer.
Precies de hoofdreden dat ik bij al mijn auto's altijd consequent een vaste trekhaak heb laten monteren.
In de jaren '70 moest ik 2x per werkdag overvaren tussen Rozenburg en Maassluis, destijds een heel drukke verbinding waar de kaartverkopers zoveel mogelijk auto's op probeerden te persen door iedereen driftig "nóg een beetje!" naar voren te wuiven.
Ik kreeg dan ook regelmatig een kleun tegen de trekhaak. Niet mijn probleem, dus rustig verder met m'n krant... :D

Mies75

Forumguru
Heb op mijn leasebak ook een vaste trekhaak zitten maar daarvoor hebben ze een vierkant gat weggezaagd uit de bumper....niet heel fraai.

Dan is de afneembare trekhaak zoals die bijmij gemonteerd zit toch een stuk netter.

Weet niet hoe ze de vaste trekhaak affabriek Monteren bij skoda?

Bovenaan Onderaan