nieuwe baan, nieuwe auto

Wasmachineman

Forumguru
Iemand zat te slapen waarschijnlijk. Er was iemand ziek en iemand anders nam de taken niet waar ! Jij bent weer de dupe. Bedrijf werkt niet volgens (iso) rrichtlijnen waarmee je dit soort narigheid voorkomt....

Nu moet je maar lekker in de zon gaan zitten...en je eigenlijk hier niet druk om maken, makkelijk gezegd door mij. :icon_smile_dead:
Maar je verandert er nu op korte termijn toch niets aan ! Succes.

edit ; je mag blij zijn dat je gebeld bent !:945:

van_der_P

Senior Member
Het is inderdaad niet de meest elegante manier om zo met je klanten om te gaan.

Moed houden en het komt allemaal goed.

Sterkte

mmarechal

Actief lid
Bedankt voor jullie medeleven :). Al is het nu misschien voor mij misschien moeilijk om te geloven, ik ga er voorals nog maar van uit dat mijn geval een opzich zelf staant incident is. Nu de eerste 'woede' weer wat is weggezakt, ben ik nog even langs de dealer gereden omdat het afgesproken tijdstip mij niet heel goed uit kwam bij nader in zien. Dit was vrijdag eind van de middag en wordt nu zaterdag, wederom om 10.00u. Ze geven aan dat ze de auto nu woensdag of donderdag binnen krijgen en deze dan meteen de werkplaats wordt ingereden voor het monteren van de trekhaak, carkit etc. Met name de trekhaak neemt veel tijd in beslag, zo geeft men aan en omdat de auto daarna nog gepoetst moet worden, lukt het hun niet om ook die dag de aflevering te doen. Omdat ik eerder met deze dealer andere erringen heb gehad geeft ik ze nog het laatst beetje vertrouwen wat er nu nog rest en zal ik niet nogmaals de naam van de dealer noemen (volgens mij heb ik dit in één van mijn eerdere posts wel gedaan). Maar inderdaad er kwamen tal van redenen voorbij, maar zo ga je inderdaad niet met klanten om, ikzelf heb ook dagelijks met klanten te maken en ik denk niet dat ons bedrijf er veel zou overhouden als wij hetzelfde zouden doen.
Voor wat betreft het kenteken, al ruim andere halve week weten ze als het goed is welke auto het wordt, dus ik neem aan dat het kenteken wel goed komt.

Maar zoals wasmachine man aangeeft, ga ik dit weekend maar lekker genieten van de zon (was er anders ook niet van gekomen denk ik, was ik dan niet aan het rijden geweest, dan was ik wel alle instellingen van auto en radio aan het doornemen vermoed ik zo :D. En tegen de tijd dat het weekend voorbij is, is het dit maal inmiddels weer dinsdag en dan begint het ook wel weer op te schieten.

Dus we beginnen maar weer opnieuw met aftellen.... nog 7 nachtjes.... (of misschien moet ik juist dat maar niet meer doen) ;).

mmarechal

Actief lid
kleine update... vandaag weer even contact gehad met de dealer en hij verwacht de auto morgen binnen. Ben benieuwd....

mmarechal

Actief lid
Weer even een update. Gisteren is de auto binnen gekomen bij de dealer :). Met enige voorzichtigheid kan ik dus melden dat het er op begint te lijken dat zaterdag gaat lukken....:eek:

mmarechal

Actief lid
Vandaag mijn nieuwe O2 opgehaald !!!!:yeah::489:. Vandaag was dus uiteindelijk de dag waarop het allemaal toch weer goed is gekomen :xyxthumbs:. Het is dus een O2 combi businessline 1.2TSI, black magic, incl. sunset, 16" velgen, speakers achterin, parrot 3100 carkit, MDI en trekhaak. Ik moet alleen nog even opnieuw een afspraak maken, het was niet gelukt om op tijd een MDI kabel te krijgen / kunnen leveren en de kaarten van Frankrijk en de Alpen landen wilden men nog op de SD kaart voor de Amundsen plaatsen, maar Benelux staat er nu op, dus voor nu voldoende. In juli gaan we naar Frankrijk op vakantie dus dan is de kaart van Frankrijk in elk geval nodig (ik denk overigens dat dit de hoofdwegen van europa zijn?). En voor wat betreft de MDI kabel, ik heb nu nog meer instellingen om door te nemen, dus tegen de tijd dat ik eraan toe kom om wat muziek op een USB device te zetten, zit waarschijnlijk de MDI kabel er al wel in.
De eerste kilometers gemaakt vandaag (nog geen lange ritten) en wat een fijne auto. Ik ben een O2 1.9TDI gewent en was ik erg gelukkig mee, maar zeker ook voor een benzine auto is deze erg stil moet ik zeggen, ook wanneer je niet in de 6e versnelling rijdt. Het klinkt misschien gek, maar over het algemeen vond ik altijd, wanneer je tijdelijk even in een benzine auto rijdt en je diesel gewent bent dat je door de hogere toeren al snel het idee hebt nog een versnelling te missen. Nu zag ik toch regelmatig in het Maxidot display een 5 of 6 staan met een pijlje omhoog ernaast (toch het verzoek om even door te schakelen dus....). Ik doe het de eerste 1500 / 2000 kilometers nog maar even rustig aan, maar je voelt zeker goed aan dat de auto meer wilt / kan dat ik toe nu toe toelaat. Erg tevreden dus.... en mijn tweede kratje in huis natuurlijk :grin:.

De foto's volgen natuurlijk, wanneer het weer, weer een paar mooie plaatjes toe laat, het was mij vandaag niet gelukt om voor de regen nog wat foto's te kunnen maken, helaas want hij was zo mooi gepoetst.

O2_1.2TSI

Actief lid
Hey Gefeliciteerd!
Mooi dat het goedgekomen is. Ik zit ook in "de laatste loodjes" a.s. vrijdag mag ik me melden.

mmarechal

Actief lid
Bedankt, al lijken soms de laatste loodjes lang te duren, er komt zeker een keer een eind aan :winkie:. Alvast veel plezier dan komende vrijdag! Al was het bij mij wat langer wachten dan in eerste instantie de bedoeling was, al met al zeker het wachten waard, wat een geweldige auto. Ik heb nu een aantal weken in een andere auto moeten rijden omdat ik mijn vorige O2 bij mijn oude werkgever heb achter gelaten, en nu ik weer in een Octavia kan rijden, merk je pas echt wat een prettige auto het is! :worshippy:

mmarechal

Actief lid
Na de aflevering van mijn auto op 29 mei, had ik meteen op maandag 31 mei de dealer gebeld om de afspraak te maken voor het laten plaatsen van de MDI kabel en de extra kaarten op de SD kaart (zie mijn eerdere reacties hieronder). Bij het bellen voor de afspraak, vond ik het al erg lang duren voordat men de gegevens van mijn auto erbij had gevonden (als men deze al had gevonden). Uiteindelijk had ik toen een afspraak gemaakt voor 28 juni, dit kon dus niet eerder. Omdat het allemaal wat vreemd op mij over kwam, dat men, zo leek het althans het kenteken nergens in de administratie kon terug vinden, ben ik gisteren toch maar eens langs gereden naar de dealer en bleek de afspraak dus inderdaad nergens in het systeem te staan en is er nu alsnog ingezet, ook wist men niet wat er nog moest gebeuren als restpunten bij de aflevering :ahum:. Nu is de afspraak dus alsnog ingepland voor 28 juni, gezien het feit dat ik kort daarna op vakantie ga, heb ik de kaarten toch wel nodig. Nu wil ik inmiddels wel melden dat dit Skoda Center Utecht betreft waar ik met mijn vorige O2 altijd uitzonderlijk tevreden was. Maar wanneer je nu de gehele geschiedenis van aflevering en bestelling van de auto erop na slaat en dit dan nog eens als een soort van 'trap na' krijgt, zo voelt het een beetje, begin ik mij toch af te vragen wat er toch gebeurt is bij deze dealer. Ik wil nog wel enigzins geloven dat dit allemaal bij mij stom toeval is en verder iedereen tevreden is, zoals ik ook altijd ben geweest, maar krijg toch meer en meer het gevoel (helaas) om mijn volgende Skoda hier niet meer te halen. Want vooralsnog blijft mijn idee van een volgende auto in de verre toekomst toch echt nog wel een Skoda, daar mankeert zeker niets aan! Toevallig kreeg ik vandaag een tevredenheids onderzoek via de email met de vraag of ik een online vragen lijst wilde invullen. Maar even meteen gedaan en helaas was de uitkomst dus niet zo positief. Normaal gesproken wil ik niet zo snel een dealer of naam noemen, vind ik niet zo snel nodig en het is nu ook zeker niet bedoelt om de dealer hier in een kwaad daglicht te stellen, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er recent ook nog mede forummers zijn die nog wel de ervaringen hebben welke ik voorheen altijd met deze dealer heb gehad (sterker ik vond altijd dat zij zeker in aanmerking moesten komen voor een dealer van het jaar benoeming). Ik hoop dan ook oprecht dat er mensen zijn die nu nog wel overwegend positief zijn, met name in het gehele proces van bestellen, afleveren, etc.. Nogmaals, ik ben er dus zeker niet op uit om nu een storm van kritiek los te maken hier, en ga er vooralsnog ook vanuit dat dit ook niet het geval zal zijn, tenslotte heeft deze dealer het ook erg druk en dit zal ook niet voor niets zijn denk ik dan.

Bovenaan Onderaan