Nieuwe baan, nieuwe auto

AGTon

Forumguru
je hebt altijd een keuze: ja of nee. Doen of niet doen. Ver van huis of dicht bij huis,... Bepaal jezelf. Dat het bepaalde gevolgen heeft, dat is iets anders.

Klopt helemaal, maar jij zei : "een baan dichter bij huis kiezen", en dat is niet altijd mogelijk als het gaat om een specifiek beroep. Verhuizen is altijd een optie voor iedereen, maar de baan komt niet altijd naar jouw huisje toe :)
 

leon-cupra

Forumguru
Soms heb je het idd niet voor het kiezen. Voor nu is dit voor mij ok, een stap omhoog waar ik jaren voor gestudeerd heb. Dichter bij huis was nu even geen optie. Dan kan ik twee dingen doen, wachten tot die kans wel komt (wie weet wanneer die kans komt), of gewoon pakken en er vol voor gaan.
Daarnaast doe je tegenwoordig over het traject Heerenveen-Almere net zo lang als een rondje a10 :) Kilometers zegt dus ook niet altijd alles :)
het is een keuze dat je maakt maar ik heb het omgekeerde meegemaakt, van 60.000km per jaar naar 5000km. Na 7 jaar kan ik maar 1 ding concluderen : WAT EEN LUXE ;)
En het opgeven is ondertussen zééér moeilijk.
 

AGTon

Forumguru
Kan ik heel goed inkomen, dit zal ook niet voor de rest van mijn leven zo blijven, maar de komende 3 tot 5 jaar wel.
 

AGTon

Forumguru
Ik ga de advocatuur in. Gezien mijn huidige ervaring en leeftijd en salariseis is het vrij lastig om bij een kantoor binnen te komen. Tegenwoordig is het zo jong en goedkoop mogelijk.

Voor jongeren die net van de uni afkomen met hoge cijfers en geen gezin zal er vast wel werk zijn, maar ik vertik het om voor minder dan de startende loodgieter aan de slag te gaan ( met al het respect voor de loodgieter natuurlijk).
Vandaar dat de keuze niet reuze was, en daarnaast moet het ook goed voelen. Ik kon dichter bij huis werken, maar dat kantoor voelde niet goed.
 
Bovenaan Onderaan