Nieuwe Audi A-1

EdK

Forumguru
Ik bedoelde het in de context met de A1 die echt een belachlijke beginprijs heeft tov de Yeti
Want als je het dan bekijkt heb je met de Yeti een goedkope wagen.
 

LenK

Forumguru
Hier zijn de prijzen:

Attraction

* 1.2 TFSI 63 kW (86 pk) 5 versnellingen A-label € 17.500
* 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) 6 versnellingen B-label € 21.200
* 1.4 TFSI* 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 22.500
* 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 23.300
* 1.6 TDI 77 kW (105 pk) 5 versnellingen B-label € 23.150

Ambition

* 1.2 TFSI 63 kW (86 pk) 5 versnellingen A-label € 19.500
* 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) 6 versnellingen B-label € 23.200
* 1.4 TFSI* 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 24.500
* 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 25.300
* 1.6 TDI 77 kW (105 pk) 5 versnellingen B-label € 25.150
 

Wasmachineman

Forumguru
http://www.nu.nl/auto/2245960/wachtlijst-audi-a1.html
En sluit u maar aan, achteraan in de rij staan !

AMSTERDAM - Nog voordat iemand een meter met de auto heeft gereden, is de Audi A1 al een verkoopsucces. Audi meldt dat het aantal orders op dit moment al bijna de productie voor 2010 heeft overstegen.

© Autoweek

Eerder deze week startte de productie van de Audi A1 in Brussel. Dit jaar rollen 50.000 exemplaren de poorten uit, volgend jaar stijgt dat aantal naar 80.000 stuks. Uiteindelijk moet de Belgische fabriek 100.000 A1’s per jaar fabriceren. Audi verwacht dat maar liefst 90 procent van A1-kopers voor het eerst Audi gaat rijden.
De Nederlandse prijzen van de Audi A1 starten bij 17.500 euro. Voor dat geld staat een 1.2 TFSI 86 pk Attraction voor u klaar. De 1.6 TDI is er vanaf 23.150 euro. De voorlopig duurste versie is de 1.4 TFSI 122 pk Ambition S-Tronic. Die kost 25.300 euro.
 

Captain Hook

Forumguru
Het is net als met die waanzin en hebbe, hebbe, hebbe idioterie van Apple... :1439:
Te veel geld voor wat het biedt. Marketing krijgt het voor elkaar je iets aan te praten waar bij je bij een ander voor minder geld ook voor terecht kunt.:crazy:
 

LenK

Forumguru
Idd. Te weinig € te besteden voor een echte Audi, dus daarom heel blij met deze dwerg. kunnen ze toch een Audi sleutel laten zien :D
 

sitechris

Donateur
Ipv een Audi A1 koop ik veel liever een Polo GTI.

http://www.autoinbedrijf.nl/sites/default/files/VW Polo prijs- en productinfo per 010610.pdf

De Polo GTI is beschikbaar vanaf 1 juni, kost 24k. Met wat opties als xenon (vanaf juni leverbaar op de Polo!), executive pakketje snel richting de 28k, maar ik vind het redelijke value for money. Het is wel een afschrijvingskoning en een goede auto. De 180 pk motor is overigens al chipbaar naar 211 pk via Abt. Iig de Ibiza Cupra kun je chippen, dus dat zal voor de Polo GTI ook wel zo zijn. Wel vet, 211 pk uit een 1.4-tje.
 

LenK

Forumguru
Elton John met zijn A1 voor de komende G-parade:
Audi-A1-Elton-John.jpg
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik denk niet dat Audi hier blij mee is inderdaad ! Hoe verkracht je een auto ??
En ik heb een paar vrienden die homo zijn maar zonder ze gebeld te hebben weet ik zeker dat ze hier van walgen !
 

LenK

Forumguru
De 5 deurs ziet er meer uit als een echte auto. Wel te hopen dat de wielbasis groter is anders pas je nog steeds niet achterin.
En deze zal toch wel minstens weer € 1500 duurder zijn.
 

hemi24

Forumguru
wielbasis is gelijk voor 3 en 5 deurs, net als bij de broertjes en zusjes (Polo, Ibiza en Fabia).
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb de A1 net eens even zitten berekenen op directlease.nl, maar dan schrik je je ook kapot hoor... waar ik met mijn vrijwel full-options O2 op € 665,00 terecht kom, kom ik met de A1 over de € 1.000,00... en dan heb ik nog lang niet alle vinkjes gezet die ik zou willen zetten! Bizar!
 

MarcoO2

Forumguru
Ja, heeeeeeeeel veel meer vinkjes... al was het maar omdat er heel wat dingen standaard op mijn O2 (EAB) zitten waarvoor ik bij de Audi een vinkje moet zetten...
 

Wasmachineman

Forumguru
Audi pompt 150 miljoen euro in Brusselse fabriek

media_xl_3765101.jpg

Het Duitse autoconcern Audi heeft het kapitaal van Audi Brussels met 150 miljoen euro verhoogd. Het geld moet dienen als noodzakelijke investeringen, maar laat de groep ook toe maximaal te profiteren van de notionele intrestaftrek, zo staat in De Tijd en L'Echo.

Het kapitaal van Audi Brussels, waar sinds begin juni de compacte stadsauto A1 van de band rolt, werd opgetrokken van 47,7 naar 197,7 miljoen euro. Via de notionele intrestaftrek zou de belastbare basis van Audi Brussels dit jaar met 3,3 miljoen euro dalen, berekende De Tijd.

Audi investeerde eerder al 300 miljoen euro om de fabriek in Vorst volledig te moderniseren. Op dit moment wordt er nog gewerkt aan de renovatie van de kantoren en parkeerterreinen voor de nieuw geproduceerde Audi's.
Bron:belga/adv
 

hemi24

Forumguru
Het ergste van alles is nog wel dat de vinkjes bij Audi ook nog eens veel duurder zijn dan die bij Skoda, dus dat gaat lekker dubbelop..!
 

Wasmachineman

Forumguru
Ja, maar dan heb je wel de 4 ringen !:rockon:
Bij Audi zal de afwerking zal mooier zijn, materialen zullen beter zijn en je hebt dus een exclusievere auto.
 
Bovenaan Onderaan