Nieuw roetfilter nodig voor 2.0TDI CFFB

Eltjo

Forumguru
Dank je wel.
Ja, donders ik heb me ook al suf gezocht naar een artikel waarbij beide nummers voorkomen, maar ook nog niet gevonden.
Dus ik heb ook voorlopig dezelfde conclusie. Voor €150 is het aanlokkelijk maar de gok niet waard.
 

Tees

Donateur
Zal ik t nog ff wat ingewikkelder maken? Een A3 met CAYC (volgens mij heb je die op het oog?) zou volgens ETKA 1K0254706HX hebben tot 05/2011 en erna 707FX.
 

Eltjo

Forumguru
Nog een DPF gevonden, maar dan met een P i.p.v. (K)X erachter...Wat zegt die letter over het onderdeel?
 

Tees

Donateur
Tsja, normaliter dat t een andere versie van (bijna) hetzelfde onderdeel is. Vaak doen ze bij een revisie van een onderdeel een lettertje omhoog (dus M volgt L op bijv), maar soms is de volgende letter al gebruikt voor een andere versie. Of t dan exact dezelfde passing heeft, blijft altijd de vraag...

Als ik bij Winparts kijk naar vervangende onderdelen (zoals deze), dan staat daar wel een 707KX maar geen 707PX in het rijtje originele nummers. De 707PX is deze.

Wat ik zou doen is één voor één die onderdeelnummers uit de eerste link gaan googlen, beginnend bij de codes die er het meest op lijken (dus eerst alleen met een afwijkende letter aan t eind, dan die met 706 of 704, etc). Als je er daar eentje van vindt, heb je mijns inziens heel goede kans dat die past.
 

Tees

Donateur
Het nummer wat je aanhaalt @Agent327 is voor de Economy versie, ik weet niet wanneer VAG dat toepast, maar heb het idee dat dat een zeldzaam iets is (bijvoorbeeld bij bougies staat er ook bijna altijd een Eco versie van een goedkoper merk vermeld). De 'normale' versie staat daarboven en eindigt op K of KX, zoals ik eerder al postte.
 

Agent327

Forumguru
Hmm, aardig verwarrend allemaal, ik zie nu ook dat ik op een dood spoor zit. Ik kom nu uit bij de 1K0254706NX (volgens ifinterface)
In ieder geval succes gewenst bij de zoektocht
 

Eltjo

Forumguru
Het lijkt wel of ze expres een wout zaaien van verwarrende nummers die gewoon allen (praktisch) hetzelfde zijn.
 
Bovenaan Onderaan