Hallo allemaal,
Mijn naam is Ernst uit Soest, ik ben nieuw op dit forum en ben blij dat het bestaat! Ik heb een Roomster aangeschaft en mijn heerlijke rode T5 VW camper de deur uitgedaan. De RR is een benzine 1.6 automaat uit 2010 met 269.000 km op de teller. Wat een fantastisch karretje is dit, geweldig! Hij rijdt super soepel en heeft nog behoorlijk wat power in de pootjes. Wil er van de zomer mee naar het buitenland op vakantie. Voor zover ik heb kunnen nagaan heeft ie een distributieketting dus hoef ik mij daarover geen zorgen te maken? Enige minpuntjes zijn de cruisecontrol die het helaas niet doet, de achterruiten die niet meer dicht wilden en het ontbreken van dakrailtjes. Suggesties altijd welkom!
Mijn naam is Ernst uit Soest, ik ben nieuw op dit forum en ben blij dat het bestaat! Ik heb een Roomster aangeschaft en mijn heerlijke rode T5 VW camper de deur uitgedaan. De RR is een benzine 1.6 automaat uit 2010 met 269.000 km op de teller. Wat een fantastisch karretje is dit, geweldig! Hij rijdt super soepel en heeft nog behoorlijk wat power in de pootjes. Wil er van de zomer mee naar het buitenland op vakantie. Voor zover ik heb kunnen nagaan heeft ie een distributieketting dus hoef ik mij daarover geen zorgen te maken? Enige minpuntjes zijn de cruisecontrol die het helaas niet doet, de achterruiten die niet meer dicht wilden en het ontbreken van dakrailtjes. Suggesties altijd welkom!
Laatst bewerkt:
! Als ik me niet vergis is de 1.6 in de Roomster een MPI motor, dezelfde als in de Octavia 2 (motorcode BGU). Ik dacht dat de MPIs allemaal een distributieriem hebben. Niet dat dat aan het eind van de rit heel veel uitmaakt, de ketting en de riem uit die generatie gaan in de praktijk ongeveer even lang mee, zo'n 120k km. Alleen is een riem een stukje goedkoper te vervangen omdat die beter toegankelijk is (aan de buitenkant van de motor ipv in de olie).
