Nieuw lid met Octavia Combi RS

LT83

Forumguru
hey welkom hier, altijd leuk een Rs met tuningsplannen.
Volgens mij is een garret sowieso niet plug en play en dat is ook geen K04.
Het is volgens mij een Borg Warner kkk K04. Je haalt dus e.e.a. door elkaar ben ik bang ;)

LT83

Forumguru
Ik zou overigens gewoon voor een K03hybrid of K04 (evt. hybrid) gaan, hiermee kun je al echt leuke vermogens halen en dan heb je ook een lekker brede powerband. Wanneer je echt erg veel pk's wilt gaan halen (zegmaar 350+) wordt je spoolup ook stukken minder, onder de 4000 toeren zal er dan relatief weinig gebeuren ;) Daarnaast wordt het dan alles vervangen. Oftewel denk dat je dan wel moet gaan denken aan 6000+ euro om dat goed en safe draaiend te krijgen.

LT83

Forumguru
Stuur anders Mark van Jd eens een bericht (race eend hier op het forum), hij kan je er alles over vertellen.
Een leuke hybride (JBS of Celltemp bijv.) op basis van een k03s met nog wat andere aanpassingen (downpipe, intercooler, injectoren, bougies en brandstofpomp, N112 en N249 mod bijv.) gaat je al wel rond de 265-290pk geven denkik.

Rallye

Forumguru
Welkom Arian!

qua navigatie is een Zenec misschien een optie, een OEM Columbus is namelijk nogal diefstalgevoelig....

Arian heeft een Octi 1, dus sowieso geen Columbus. Het NIET hebben van en Columbus was voor eigenaren van de Octi II (etc.) een probleem. Vooral als hij voor je ging slapen er nog wel in zat........:nailbiting:

TimT

Forumguru
Mooie auto hoor!! Had hem inderdaad ook online te koop zien staan.
Veel succes met het uitwerken van alle plannen!

CDK

Forumguru
lijkt het je leuk om met jouw nieuwe aanwinst naar de komende meetings te komen?

de voorjaarsmeeting (24 mei) is in principe vol, maar er is nog een reservelijst waar je op zou kunnen inschrijven.... ;) http://www.skodaforum.nl/forum/i/voorjaarsmeeting-zaterdag-24-mei-2014.21946/

de nazomermeeting (6 september) is voor jou misschien extra leuk en aantrekkelijk, omdat deze gehouden wordt bij VAG Techniek in Nuenen, hier kan je tegen gereduceerd tarief chippen (specialiteit is diesel, maar ook benzinemotoren is mogelijk) maar ook kan je met korting een run op de rollenbank doen, met vermogensrapport :D http://www.skodaforum.nl/forum/i/po...-najaarsmeeting-bij-vag-techniek-komen.21972/

altijd gezellig en zo leer je ook de mensen kennen die nu vaak achter een avatar en een nickname verscholen zitten ;)

Greetz Corné

___JC___

Forumguru
Welkom! Ik had ooit een Octy 1 RS en daar had ik de dumpvalvel vervangen door een groter exemplaar. Zeker in combinatie met tuning erg nuttig, minder turbogat en het klinkt ook nogeens erg leuk.
:D

Antera

Donateur
Als eerste van harte welkom. Mooi om te horen dat je er lekker mee bezig gaat

S3 pomp erin zetten, maar is niet perse nodig als je met 240 wilt gaan rijden. Standaard pomp kan dit hebben.

Daarnaast als eerste je carterpan verwijderen en je oliezeef vervangen.

Daarnaast moet je koppeling vervangen worden door een van Enkel massa vliegwiel anders dan word de auto mild afgeregeld aangezien de koppeling in rook op gaat met deze vermogens. Standaard koppeling kan echt als max 350Nm hebben. Eventueel kan ik koppeling leveren en monteren incl de oliezeef.

Ik rijd met 240pk/380nm en koppeling is echt nodig. Heeft ie wel geteld 10K gehouden maar mijn koppeling was pas 1K oud.

Heb nog Groene injectoren in de aanbieding voor je voor je beter setup. Nieuw in doos 0280150558 indien je interesse hebt. ( edit je hebt er al )

FMIC is zeker een aanrader met hogere vermogens anders sneller vermogens verlies vanwege hoge temperaturen. In mijn topic kan je zien waar en hoe je die eventueel kan monteren. RS is ideaal ervoor

Daarnaast als je geen K04-001 of Hybrid neemt moet ook je uitlaat aangepast worden omdat de aansluiting anders is op een K04.

Turbo 2de hands kan maar vind ik zelf erg risicovol. Staat is erg lastig te zien vind ik persoonlijk. Hybrid is voordeel deze sneller oppakken dan de K04-001 waardoor je minder lag hebt.

Daarnaast ook je DV vervangen aangezien deze vaak snel na het chippen (op maat) kapot gaat omdat deze niet tegen de druk van +/- 1.5 bar kan

Mijn setup op mijn Octavia 1 RS:

FMIC
4bar druk regelaar ( of s3 injectoren plaatsen)
3 Inch Downpipe met 2.5 inc uitlaat
Vervangingsfilter
Forge Split-R
Chip op maat bij JD

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Oja wil je het nog iets verder doordrijven dan ook een andere TIP plaatsen. Daar ben ik nog naar aan het kijken en ook nog naar een Oliekoeler. Maar deze is geen verplichting maar vind dat de olie wel iets koeler mag zo nu en dan

Bovenaan Onderaan