Nieuw leven inblazen

Mrcreation

Actief lid
Onlangs heb ik een Skoda Fabia 1.4MPI aangeschaft die een veelvuldig bezoeker van dit forum en diverse meetings was. Waar het vorige baasje de handboek in de ring heeft gegooid ga ik nu weer verder om deze auto op de weg te houden.

Done So far
1. Raamschakelaars in beide deuren functioneerden niet goed deze vernieuwd. Werkt weer naar behoren.
2. Verlichting knipperde binnen en buiten de auto, stoerhoekpositiesensor vervangen en nieuwe massa gemaakt. Probleem opgelost.
3. Remblokken piepten en klapperden. Nieuwe remblokken geplaatst. Probleem opgelost.
4. Sportstoelen vervangen door Ibiza 6J stoelen en achterbank.
5. Verlichting onder in de rechter deur defect. Nieuw lampje geplaatst. Doet het weer.
6. Verlagingsset stond wel erg laag achter, deze maximaal naar boven afgesteld zodat ik zonder problemen de drempels kan nemen.

To Do list deze week
1. Distributieriem & waterpomp vervangen
2. Nieuwe bougies
3. Nieuw lucht en interieurfilter
4. Nieuw brandstoffilter
5. Olie & filter vervangen
6. Stof van de deurpanelen zwart spuiten zodat ze bij de stoelen passen.
7. Uitlaat rubber vervangen zodat de uitlaat nog iets verder naar boven komt.
8. Auto geheel reinigen met de stoomcleaner en poetsmiddel

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 63

Cordoba

Forumguru
Al behoorlijk wat klussen gedaan.:thumbsup: Als je advies wil inzake poetsen/reinigen interieur/exterieur: stel je vragen gewoon in het 'detailing-gedeelte' , er zijn hier voldoende mensen met kennis en ervaring op het gebied van detailen.

turboturbo

Forumguru
Distributieriem kan je zó alvast afvinken. De 1.4MPI heeft een distributie ketting (of ben ik abuis en trekt een 1.4 16V mr. Creation vooruit?)

Zo te zien ben je erg handig en kon dit project voor jou qua kosten uit. Op de laatste foto van de vorige eigenaar stond de Faab op een aanhanger/trailer. Was de Fabia zo stuk dat ie eerst door de garage gerepareerd is geweest voor de verkoop?

Mrcreation

Actief lid
Distributieriem kan je zó alvast afvinken. De 1.4MPI heeft een distributie ketting (of ben ik abuis en trekt een 1.4 16V mr. Creation vooruit?)

Zo te zien ben je erg handig en kon dit project voor jou qua kosten uit. Op de laatste foto van de vorige eigenaar stond de Faab op een aanhanger/trailer. Was de Fabia zo stuk dat ie eerst door de garage gerepareerd is geweest voor de verkoop?

De riem ga ik afvinken :-) zit een gewone standaard 1.4 mpi in dus geen 16 Klepper.

Ik heb geen flauw idee waarom de auto op een foto staat op een trailer, ik heb de auto bij een handelaar in Vaassen opgehaald en daar ben ik rijdend weggekomen. Ik vond dat deze auto potentie had om opgeknapt te worden. Hij stond er netjes bij en de prijs met inruil van mijn ford focus was goed. Kwa kosten valt het mij allemaal nog reuze mee de onderdelen koop ik voor garage prijzen in bij WM automaterialen en arbeidsuurloon hoef ik niet te rekenen omdat ik het gelukkig allemaal zelf kan. En ik doe het liever nu allemaal in 1 keer zodat ik voorlopig onbezorgd de weg op kan. Het is nu door de vakantie periode wat rustiger dus heb ik er nu ook wat meer tijd voor.

huubvanvugt

Forumguru

De auto stond daar op een trailer omdat hij was verkocht aan een handelaar, die m op de aanhanger met een andere wagen even kwam halen ;)

huubvanvugt

Forumguru
Overigens weet ik niet of je het al had gelezen, maar de motor die er in ligt is dus de 2e van hem. De originele is eruit gegaan bij 231000 ongeveer vanwege een lekkage van koelvloeistof, die de sensor niet op tijd heeft gemerkt en het blok dus veeel te warm was geworden.

Het huidige blok (wat er dus bij 231000 in was gelegd) had toen pas 96000 gelopen. In principe zou je nog er een tijd mee kunnen rijden. Koppelingsplaten zijn hierbij meteen nieuw geplaatst.

Laatst bewerkt:

Mrcreation

Actief lid
Ik had het inderdaad gelezen in 1 van je topics, was voor mij een positieve aangename verassing dat er al een nieuwe motor in zit met een stuk minder km. Is voor mij gelijk weer een extra motivatie de auto weer in top conditie te brengen.

turboturbo

Forumguru
Je doet je Nickname wel eer aan, @Mrcreation :jaja:

Leuke verrassing dat er al een verse ruilmotor in ligt!

Is het uitrustingsniveau van de Fabia toevallig ook een Creation?

• Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Creation of Comfort of Élégance zijn de namen van verschillende uitrustingen.
Staat meestal op een plaatje boven het knipperlichtje aan de zijkant.

Bovenaan Onderaan