Nieuw DVD navigatiesysteem 'Columbus' voor de Skoda Octavia

Steve

Senior Member
Heb jij info over de columbus ontvangen? (Behalve het Skoda foldertje?)
Ik zoek gegevens en reviews / ervaringen van gebruikers.
Voordat ik mijn auto bestel, wil ik graag weten wat ik koop. Ik vind nl. deze navigatie erg duur. Helemaal de DVD a 249,-. En wat gaan de opdates kosten?
Ervaring zal wat lastig worden op het moment ben ik bang aangezien er nog weinig tot geen van deze systemen rond rijden.

Ik heb een uitgeprinte mail met specs en plaatjes gekregen van de dealer.
En hij heeft me een mail laten lezen met de prijs van de Navi DVD.
Wat ik op Ebay zag was dat er een v1 en al een v2 van deze DVD te koop is en vraag mij af wat de verschillen zijn aangezien ze beide voor West Europa zijn.

Verdere info heb ik helaas niet.
Hegeman zit er zelf ook op te wachten om mensen meer te kunnen vertellen over dit systeem.

Maar zodra het er is ga ik even kijken hoe het er nu in het echt uitziet.
 

van inkel

Forumguru
Misschien is het kwalitatief een beter alternatief, maar 2100 euri's voor alleen een radio/navi/dvd. of 1340 euri's voor 16" vega, Columbus navi,
Xenon en nog een paar optie's lijkt mij een betere aanbieding.
 

Steve

Senior Member
Misschien is het kwalitatief een beter alternatief, maar 2100 euri's voor alleen een radio/navi/dvd. of 1340 euri's voor 16" vega, Columbus navi,
Xenon en nog een paar optie's lijkt mij een betere aanbieding.
Daarom ben ik ook voor het pakket gegaan :)
Los alleen de Navi aanschaffen voor 2100 euro had ik nooit gedaan.
 

Aarnink

Nieuw lid
Columbus Nederlands gesproken?

Hmm, vraag me ineens af, zijn de instrukties in het NL bij de Columbus?
Heb net als een eerdere poster het bus. attr. pakket gekozen en krijg dus een Columbus, ben er al achter dat het niet TomTom is qua kaart layout en navigatie, vind dit toch wat minder. De overige functies zijn natuurlijk perfect en geen kabeltjes meer in de auto.... super
 

higgy

Forumguru
Een beter alternatief voor de 2din navigatie van Skoda zelf is in mijn ogen de Clarion.

http://clarion.com/nl/nl/products/2.../MAX973HD/nl-nl-product-pf_1171866582573.html

Met name de weergave is ronduit schitterend en de muziek en DVD mogelijkheden spreken voor zich

Voor 2100 euro lijkt mij dit een betere investering omdat je hem ook kunt meenemen naar je volgende heilige koe.
Dan moet Clarion eerst eens braaf minimaal 1x/jaar updates uit gaan brengen, en dat blijven doen. Wat dat betreft zijn ze berucht.
 

fpn69

Nieuw lid
Vreemde keuze... maar toch...

Een beter alternatief voor de 2din navigatie van Skoda zelf is in mijn ogen de Clarion.

http://clarion.com/nl/nl/products/2.../MAX973HD/nl-nl-product-pf_1171866582573.html

Met name de weergave is ronduit schitterend en de muziek en DVD mogelijkheden spreken voor zich

Voor 2100 euro lijkt mij dit een betere investering omdat je hem ook kunt meenemen naar je volgende heilige koe.

Heb het geheel eens goed bekeken... De nexus was aan vernieuwing toe... Op 't moment dat ik de beslissing moest nemen was er nog geen Columbus. De prijs van de Nexus vond ik al veel en veel te hoog... Zal wel aan mij liggen maar vond het ridicuul. Dat zegt al genoeg over wat ik van de prijs van de Columbus vind.
Bij navraag m.b.t een goed alternatief wees men mij bij www.jncs.nl op de Clarion. Daarbij heb ik goed naar de specs gekeken. Die waren goed... maar het interface vond ik zo mooi. Heb het verder laten rusten totdat ik via www.navigon.de tegen het model van porsche design aanliep met nagenoeg hetzelfde interface. Heb deze helemaal laten wegwerken aan de linkerkant van het stuur in de hoek en het ziet er niet slecht uit. Volledig geïntegreerde systemen zijn mooier maar dit is ook niet te versmaden. Het porsche model is duur... maar vond het in mijn 'diamond silver metallic' het mooiste tot uiting komen. Is gemakkelijk mee te nemen... dus dat doe ik maar ook altijd. Ben nu nog de wonden aan 't likken van een 2din navigatie van Kenwood waar ik nauwelijks 1,5 maand van kon genieten voordat deze onvrijwillig verwijderd werd door vreemden...

Groeten en veel plezier...:rockon:
Franc
 
Ik heb ervaring met inbouw en losse navi. Hiervoor heb ik een losse navi gehad, een Garmin Nuvi. Best handig om makkelijk POI's te laden en thuis op de bank de route al te programmeren. Daarvoor had ik navi inbouw af fabriek van Renault.
Naar mijn geheel persoonlijke mening kies ik voor inbouw, want het grote nadeelvan los is dat je steeds moet meenemen. Daarnaast vind ik inbouw gewoon mooier!
En voor de prijs van € 1590,= (attractive business + navi DVD) krijg ik inderdaad navigatie West-Europa, xenon, parkeersensoren en nog wat zaken; vind ik niet te duur.
Meenemen naar een andere auto acht ik minder belangrijk, maar dat is omdat ik voor 4 jaar lease, en over 4 jaar wil ik echt een moderner systeem. Dat is dan waarschijnlijk met internetverbinding...
 
Bovenaan Onderaan