Nieuw DVD navigatiesysteem 'Columbus' voor de Skoda Octavia

Dit systeem zal de huidige 'Nexus' vervangen

Belangrijkste gebruiksvoordelen

- Bediening d.m.v. gebruik 6,5" touch screen met hoge resolutie (Wide VGA), 13 toetsen en 2 draaiknoppen
- Navigatie DVD verkrijgbaar voor West- en Oost-Europa
- Hard disk met een capaciteit van 30 GB, waarvan 10 GB gereserveerd is voor navigatiedata en 20 GB voor opname van muziek in MP3- of WMA formaat
- Het systeem staat toe, dat er na het invoeren van de navigatie DVD, automatisch navigatiedata naar de harde schijf wordt gekopieerd. Daarna kan de DVD worden verwijderd, aangezien deze niet langer nodig is voor
het functioneren van het navigatiesysteem. De navigatiedata op de harde schijf kan worden 'ge-update' zodra een nieuwe dataversie op DVD beschikbaar is.
- Weergave in 'bird view' op de navigatiekaart
- Kaartdetails of rijtijden kunnen, indien gewenst, in een deel van het scherm worden weergegeven
- TMC (Traffic Message Channel)- ondersteuning voor dynamische navigatie met ontvangst van verkeersmeldingen (indien beschikbaar)
- Snelle berekening door snelle processor
- Extra informatie m.b.t. navigatie zichtbaar in MaxiDot display
- De 'drive' voor het lezen van SD kaartjes kan worden gebruikt voor het lezen van MP3 bestanden
- De harde schijf is geschikt voor het afspelen van MP3 bestanden en tevens mp3 bestanden kopiëren van een CD en een SD kaart
- Mogelijkheid om externe audio apparaten, zoals een Ipod, aan te sluiten via de aux-aansluiting
- Weergave van naam artiest, album en nummer in geval van afspelen van MP3 bestanden\
- Comfortabele bediening van telefoon via de optionele telefoonvoorbereiding II
- 2 antennes voor verbeterde radio ontvangst
- Eenvoudig en gebruiksvriendelijk HMI concept (Human Machine Interface)
- Het systeem gebruikt de hoogwaardige software van Siemens VDO

Naast de navigatie DVD's ondersteunt het systeem:
- audio CD
- CD ROM, CD-R, CD-RW met muziek in MP3 of WMA formaat
- DVD-Video



:cheer: :473: :cheer:
 
Komt dit mooie spul ook voor nalevering en -plaatsing in aanmerking? En wat gaat dat vermoedelijk kosten?
 

Tijg

Actief lid
En wat gaat dat vermoedelijk kosten?


In Duitsland vragen ze er dit voor: Dynamisches Radio-Navigationssystem Columbus DVD
inkl. Maxi-DOT-Display2.010,00 € (Ambiente) 1.790,00 € (Elegance) 1.460,00 € (L&K)
Verschil zal hem zitten in MaxiDOT (Elegance) en de standaard aanwezigheid van Stream in L&K of zo...

Das in Nederland dus 2854 inc BPM voor een Ambiente. :regels:

Lijkt mij in geval van naplaatsing ook zonder BPM mogelijk..... :crazy:
 

Fabia

† In Memoriam
Das in Nederland dus 2854 inc BPM voor een Ambiente. :regels:

Is het dan niet veel slimmer om dat geld uit te geven aan een uitgebreide draagbare navigatie systeem? Die kan je tenminste mee nemen naar je volgende auto. Het is wel heel veel geld voor zo'n navigatiesysteem.
 

LenK

Forumguru
Nu er al fatsoenlijke PNA's met heel Europa onder de € 200 te krijgen zijn ben ik toch benieuwd of dit onboard spul eindelijk ook een keer een betaalbaarder prijskaartje krijgt.
En hoeveel ben je bijvoorbeeld tegenwoordig aan een notebook kwijt?
Voor € 1000 heb je gemakkelijk een mooie middenklasser van een A-merk.

Maar als ik zie dat ie in AT € 2085 moet opbrengen en dat is de meerprijs boven op de standaard Melody die de O2 in AT heeft, dan is een fatsoenlijkere prijs in dit geval zeker ijdele hoop.
In NL is de Melody € 375 dus de Columbus in NL zal zeker € 2500 gaan kosten.
En dat is dus gewoon belachelijk duur.
Maar dat is € 500 voor een Stream en € 1000 voor een Audience natuurlijk ook .
 
Het zou mooi zijn als Skoda (of VAG uiteraard) net zo iets zou doen als Toyota: Een radio leveren waar je je navigatie zo in kan pluggen. Of, als alternatief, het vak/de klep bovenop het dashboard vervangen door een wegklapbare en aangesloten voet voor navi's.
 

Fabia

† In Memoriam
Het zou mooi zijn als Skoda (of VAG uiteraard) net zo iets zou doen als Toyota: Een radio leveren waar je je navigatie zo in kan pluggen. Of, als alternatief, het vak/de klep bovenop het dashboard vervangen door een wegklapbare en aangesloten voet voor navi's.

Je bedoelt dit:
 

Bijlagen

  • 1189598589.jpg
    1189598589.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 71
  • TomYaris.klein.jpg
    TomYaris.klein.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 72

LenK

Forumguru
Dat is de Eclipse AVN 2227p
Hier lees je er wat meer over.
Idee is niet verkeerd maar het is wel een lelijk ding in je dash lijkt me.
 

Tijg

Actief lid
Dat is de Eclipse AVN 2227p
Hier lees je er wat meer over.
Idee is niet verkeerd maar het is wel een lelijk ding in je dash lijkt me.

Aha! Dat is de eerste keer dat ik dat ding zonder de combinatie Toyota Yaris erbij zie en met een losse verkoopprijs. :crazy:

Ik vind hem eigenlijk helemaal niet onaardig smoelen en het ziet er een prachtoplossing uit, ook in het kader van antidiefstal. Je neemt je portable NAV mee het bos in en je hebt meteen je frontje van je radio afgehaald. Ook is de helersmarkt voor dubbelDIN nog steeds veel kleiner denk ik.

Als de straatprijs naar 6~700 gaat wordt het interessant voor mij.
(Moet de tuner wel even goed zijn als de huidige Blaupunkt in de auto van mijn vrouw)
 

octaviar

Nieuw lid
Ik heb vorige week een Octavia Combi Elegance 1.8TFSI besteld met pakket (Attractive Business) met Nexus erbij. Balen dacht ik, dus even gebeld met dealer.
Die vertelde mij dat bij de 1.8TFSI (omdat iets minder courrant is en dus niet direct op voorraad) waarschijnlijk de Nexus wordt vervangen door de Columbus. Als ik hem in januari 2008 dus krijg dan zit vrijwel zeker de Columbus ipv Nexus in de bak.... Dat zou bijna te mooi om waar te zijn..

Kan iemand dit bevestigen. Hij had het erover dat als je hem na week 45 besteld dat je vrijwel zeker de Columbus krijgt ipv Nexus, mits je bijvoorbeeld een 1.8TSI besteld ivm de levertijd van deze variant.
 

follow-me

Nieuw lid
Navagatie systeem Columbus

Klinkt mooi dit nieuwe navgatiesysteem, maar volgens de Skoda-dealer (Amsterdam) kost de DVD West Europa € 249,- !!! Dat is ontzettend veel geld voor alleen de kaarten, daar koop je een complete TomTom voor.
De nexus was lastig samen met telefoon. Route aanwijzing ging door telefoongespek heen. Weet iemand of dit bij de columbus anders is..
Heeft iemand al ergens ervaringen gezien van de Columbus....
 

higgy

Forumguru
Ik kan in elk geval def. bevestigen dat als je vanaf week 45 een Attractive Business Edition bestelt, waar tot dan een Nexus in zat, deze zonder meerprijs door een Columbus vervangen is.
 

Steve

Senior Member
Ik kan in elk geval def. bevestigen dat als je vanaf week 45 een Attractive Business Edition bestelt, waar tot dan een Nexus in zat, deze zonder meerprijs door een Columbus vervangen is.

Klopt ik heb hem ook deze week besteld en ik krijg ook de Columbus.

Nadeel is wel de prijs van die losse DVD die je erbij moet kopen a 245 Euro :(

Hegeman in Arhem heeft mij daar een interne memo over laten zien die van Pon afkwam.

(edit mod: laatste zin verwijderd. Vermoedelijk weet je wel waarom)
 

follow-me

Nieuw lid
Klopt ik heb hem ook deze week besteld en ik krijg ook de Columbus.

Nadeel is wel de prijs van die losse DVD die je erbij moet kopen a 245 Euro :(

Hegeman in Arhem heeft mij daar een interne memo over laten zien die van Pon afkwam.

(edit mod: laatste zin verwijderd. Vermoedelijk weet je wel waarom)
Heb jij info over de columbus ontvangen? (Behalve het Skoda foldertje?)
Ik zoek gegevens en reviews / ervaringen van gebruikers.
Voordat ik mijn auto bestel, wil ik graag weten wat ik koop. Ik vind nl. deze navigatie erg duur. Helemaal de DVD a 249,-. En wat gaan de opdates kosten?
 
Bovenaan Onderaan