Newbee
Actief lid
Hallo forumleden,
Mijn eerste post hier. Even off-topic voorstellen: Als vervent VW-rijder zocht ik een andere auto en kwam ik met de Polo Blue motion in aanraking. Als je even praktisch over ons wegennet (en de drukte daarop) nadenkt, maakt snelheid en acceleratie eigenlijk niets meer uit. In mijn geval gemiddeld 64km/u gemeten over 10.000km (spitsuren en 180km/dag). Bovendien blijk ik bijna €3.000,-/jaar :1884: te kunnen besparen door prive zo'n BPM en WB-vrije auto te nemen. Terug naar de Polo: hele leuke auto alleen is de ruimte achterin en de kofferbak voor een opgroeiend gezin veel te klein. Na wat rondkijken en in zowel een Polo Blue Motion en een F2 Elegance 1.2TSI rondgereden te hebben, kwam ik (net als vele anderen) uit bij de Skoda Fabia Combi GL. Na 18 jaar VW nu mijn eerste Skoda besteld. Om meer over het merk te weten te komen, ben ik lid van dit forum geworden. Ik hoop nog met veel plezier jullie ervaringen te lezen.
On topic. Vanochtend even bij de dealer langs geweest om naar de productieweek te vragen. Tot mijn verrassing had hij net een demo greenline binnen waarmee ik even een uurtje mee mocht proefrijden.
De GL had 950km op de teller staan (waaraan ik 50km heb toegevoegd), en beschikte zo'n beetje over alle opties. Ik moet bekennen dat ik steeds enthousiaster word over rijgedrag en comfort in de auto. Wel zit die punt van de middenconsole telkens tegen mijn knie (maar mijn zit moet ik nog vinden). De motor is krachtig genoeg om vlot met het verkeer mee te rijden. OK 't is geen strepentrekker of stoplichtsprinter, maar toch. Met een stevige rijstijl zat m'n gem. verbruik wel op 5,6ltr/100km maar je gaat echt zuiniger rijden als je meer op de schakelindicator let (en de auto gebruikt waarvoor die bedoeld is). En eigelnlijk is het wel een leuke sport om zo zuinig mogelijk te rijden... :worshippy:
Ik heb gemerkt dat er genoeg gegevens zijn over het testrijden met deze auto, dus daar wil ik niet veel over vertellen. Ik heb vanochtend wat foto's gemaakt. Wellicht vinden jullie dit leuk om te zien. Het geeft iig antwoord op vragen als de MaxiDot, schakelindicator, uitrustingniveau, etc.
Ohja, wat mij in het motorcompartiment opviel, was de sticker dat de auto met Longlife olie was gevuld. Dit betekent/suggereert een onderhoudsinterval van 30.000km. Bij navraag bij de dealer kreeg ik te horen dat Skoda vooralsnog een interval van 15.000km voorschrijft.
Ik vermoed dat de VAG bewust een andere interval hanteert t.o.v. het duurdere VW (om zo meer de zakelijke klanten tegemoet te komen?).
Ter info: ik heb besteld: F2 Combi GL satin grey, maxiDot, MDI, 16" Atria, middensteun, sunset, trekhaak.
Vanochtend nog toegevoegd (hoop dat het nog lukt): klein leder pakket, multifunct. stuurwiel, dakrails
En ik ben nog op zoek naar een oplossing voor navigatie met carkit ......:ahum:
Mijn eerste post hier. Even off-topic voorstellen: Als vervent VW-rijder zocht ik een andere auto en kwam ik met de Polo Blue motion in aanraking. Als je even praktisch over ons wegennet (en de drukte daarop) nadenkt, maakt snelheid en acceleratie eigenlijk niets meer uit. In mijn geval gemiddeld 64km/u gemeten over 10.000km (spitsuren en 180km/dag). Bovendien blijk ik bijna €3.000,-/jaar :1884: te kunnen besparen door prive zo'n BPM en WB-vrije auto te nemen. Terug naar de Polo: hele leuke auto alleen is de ruimte achterin en de kofferbak voor een opgroeiend gezin veel te klein. Na wat rondkijken en in zowel een Polo Blue Motion en een F2 Elegance 1.2TSI rondgereden te hebben, kwam ik (net als vele anderen) uit bij de Skoda Fabia Combi GL. Na 18 jaar VW nu mijn eerste Skoda besteld. Om meer over het merk te weten te komen, ben ik lid van dit forum geworden. Ik hoop nog met veel plezier jullie ervaringen te lezen.
On topic. Vanochtend even bij de dealer langs geweest om naar de productieweek te vragen. Tot mijn verrassing had hij net een demo greenline binnen waarmee ik even een uurtje mee mocht proefrijden.
De GL had 950km op de teller staan (waaraan ik 50km heb toegevoegd), en beschikte zo'n beetje over alle opties. Ik moet bekennen dat ik steeds enthousiaster word over rijgedrag en comfort in de auto. Wel zit die punt van de middenconsole telkens tegen mijn knie (maar mijn zit moet ik nog vinden). De motor is krachtig genoeg om vlot met het verkeer mee te rijden. OK 't is geen strepentrekker of stoplichtsprinter, maar toch. Met een stevige rijstijl zat m'n gem. verbruik wel op 5,6ltr/100km maar je gaat echt zuiniger rijden als je meer op de schakelindicator let (en de auto gebruikt waarvoor die bedoeld is). En eigelnlijk is het wel een leuke sport om zo zuinig mogelijk te rijden... :worshippy:
Ik heb gemerkt dat er genoeg gegevens zijn over het testrijden met deze auto, dus daar wil ik niet veel over vertellen. Ik heb vanochtend wat foto's gemaakt. Wellicht vinden jullie dit leuk om te zien. Het geeft iig antwoord op vragen als de MaxiDot, schakelindicator, uitrustingniveau, etc.
Ohja, wat mij in het motorcompartiment opviel, was de sticker dat de auto met Longlife olie was gevuld. Dit betekent/suggereert een onderhoudsinterval van 30.000km. Bij navraag bij de dealer kreeg ik te horen dat Skoda vooralsnog een interval van 15.000km voorschrijft.
Ik vermoed dat de VAG bewust een andere interval hanteert t.o.v. het duurdere VW (om zo meer de zakelijke klanten tegemoet te komen?).
Ter info: ik heb besteld: F2 Combi GL satin grey, maxiDot, MDI, 16" Atria, middensteun, sunset, trekhaak.
Vanochtend nog toegevoegd (hoop dat het nog lukt): klein leder pakket, multifunct. stuurwiel, dakrails
En ik ben nog op zoek naar een oplossing voor navigatie met carkit ......:ahum: