Newbee stelt zich voor

Newbee

Actief lid
Hallo forumleden,
Mijn eerste post hier. Even off-topic voorstellen: Als vervent VW-rijder zocht ik een andere auto en kwam ik met de Polo Blue motion in aanraking. Als je even praktisch over ons wegennet (en de drukte daarop) nadenkt, maakt snelheid en acceleratie eigenlijk niets meer uit. In mijn geval gemiddeld 64km/u gemeten over 10.000km (spitsuren en 180km/dag). Bovendien blijk ik bijna €3.000,-/jaar :1884: te kunnen besparen door prive zo'n BPM en WB-vrije auto te nemen. Terug naar de Polo: hele leuke auto alleen is de ruimte achterin en de kofferbak voor een opgroeiend gezin veel te klein. Na wat rondkijken en in zowel een Polo Blue Motion en een F2 Elegance 1.2TSI rondgereden te hebben, kwam ik (net als vele anderen) uit bij de Skoda Fabia Combi GL. Na 18 jaar VW nu mijn eerste Skoda besteld. Om meer over het merk te weten te komen, ben ik lid van dit forum geworden. Ik hoop nog met veel plezier jullie ervaringen te lezen.

On topic. Vanochtend even bij de dealer langs geweest om naar de productieweek te vragen. Tot mijn verrassing had hij net een demo greenline binnen waarmee ik even een uurtje mee mocht proefrijden.
De GL had 950km op de teller staan (waaraan ik 50km heb toegevoegd), en beschikte zo'n beetje over alle opties. Ik moet bekennen dat ik steeds enthousiaster word over rijgedrag en comfort in de auto. Wel zit die punt van de middenconsole telkens tegen mijn knie (maar mijn zit moet ik nog vinden). De motor is krachtig genoeg om vlot met het verkeer mee te rijden. OK 't is geen strepentrekker of stoplichtsprinter, maar toch. Met een stevige rijstijl zat m'n gem. verbruik wel op 5,6ltr/100km maar je gaat echt zuiniger rijden als je meer op de schakelindicator let (en de auto gebruikt waarvoor die bedoeld is). En eigelnlijk is het wel een leuke sport om zo zuinig mogelijk te rijden... :worshippy:

Ik heb gemerkt dat er genoeg gegevens zijn over het testrijden met deze auto, dus daar wil ik niet veel over vertellen. Ik heb vanochtend wat foto's gemaakt. Wellicht vinden jullie dit leuk om te zien. Het geeft iig antwoord op vragen als de MaxiDot, schakelindicator, uitrustingniveau, etc.

Ohja, wat mij in het motorcompartiment opviel, was de sticker dat de auto met Longlife olie was gevuld. Dit betekent/suggereert een onderhoudsinterval van 30.000km. Bij navraag bij de dealer kreeg ik te horen dat Skoda vooralsnog een interval van 15.000km voorschrijft.
Ik vermoed dat de VAG bewust een andere interval hanteert t.o.v. het duurdere VW (om zo meer de zakelijke klanten tegemoet te komen?).

Ter info: ik heb besteld: F2 Combi GL satin grey, maxiDot, MDI, 16" Atria, middensteun, sunset, trekhaak.
Vanochtend nog toegevoegd (hoop dat het nog lukt): klein leder pakket, multifunct. stuurwiel, dakrails

En ik ben nog op zoek naar een oplossing voor navigatie met carkit ......:ahum:

Bijlagen

• IMG_0020.jpg
    IMG_0020.jpg
    19,7 KB · Weergaven: 80
  • IMG_0021.jpg
    IMG_0021.jpg
    13,8 KB · Weergaven: 62
  • IMG_0023.jpg
    IMG_0023.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 55
  • IMG_0028.jpg
    IMG_0028.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 73
  • IMG_0031.jpg
    IMG_0031.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 73

Newbee

Actief lid
...en hier nog een paar van het interieur en de motorruimte.....

Bijlagen

• IMG_0029.jpg
    IMG_0029.jpg
    17,7 KB · Weergaven: 77
  • IMG_0030.jpg
    IMG_0030.jpg
    17,7 KB · Weergaven: 73
  • IMG_0032.jpg
    IMG_0032.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 68
  • IMG_0033.jpg
    IMG_0033.jpg
    14,2 KB · Weergaven: 62
  • IMG_0034.jpg
    IMG_0034.jpg
    23,9 KB · Weergaven: 73

Falcon

Donateur
Mooie foto's en bedankt voor de update Newbee! Trouwens nu maar hopen dat deze kleur nog eens mogelijk wordt op een Octavia :)

stradje

Actief lid
Leuke foto's, newbee!

Dit lijkt het Domino grey interieur, he?! Ik kan a.d.h.v. de foto's niet helemaal goed zien of dat nu inderdaad een "two-tone" dashboard heeft. Het lijkt er wel op, maar het contrast op de foto's maakt dat wat moeilijk te beoordelen. Kun jij je het nog herinneren?

bluskabouter

Forumguru
opbergvakjes achterin de kofferruimte zijn voor +/-€25,= na te bestellen bij de dealer.
mocht je de bestelnummers voor de donkere uitvoering willen, stuur dan even een berichtje, kan dit nazoeken in mijn archief.

mooie kleur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Ja als JIJ die kleur niet mooi zou vinden zou het apart zijn he :) dacht eerst dat het jou GL was!

Vindt die vloerhaakjes in de kofferbak en de zijvakken daar echt wel een gemis. ik heb in mijn huidige auto ook van die vloerhaken en daar kan je zo bagagenet over spannen. ideaal voor boodschappen.

Ga dat bij mijn aflevering maar eens vragen aan de dealer of ze dat niet kunnen toevoegen...zat wel in de ambition waarin ik proef heb gereden en verteld werd dat die gelijk is aan de Greenline op uitrusting..

Newbee

Actief lid
@stradje
Als ik de foto's terug kijk, merk ik dat de flits het interieur wel erg grijs maakt. In mijn herinnering was het toch echt zwarter. Het dashbord is 1 kleur.

@bluskabouter
Ik ben wel in die art.nummers geinteresseerd. Ik wil die schotjes wel hebben, eigenlijk.

bluskabouter

Forumguru
newbee:

bij deze een copy van de mail die ik heb verstuurd naar andere leden.

de nummers voor de bergvakjes zijn 5j9867145 47h
5j9867146 47h{dit is de kleurcode van de bekleding}
dit is een links en een rechtsdeel, prijs per stuk: 4.77 excl

de nummers voor de geleider zijn 5j9861345 en 5j9861346
5j9861345a en 5j9861346a prijs per stuk:0.78 excl.

met deze nummers kan je dealer de afdekkapjes voor de ruimte tussen de achterklep en de wielkassen bestellen.
hij weet dan wel wat er wordt bedoelt.

succes:

eddy

p.s. vraag nog wel even na of dit voor jouw de juiste kleur is en of dit ook past!!

Newbee

Actief lid
@stradje
Misschien is deze foto van het interieur duidelijker.

Bijlagen

• IMG_0033.jpg
    IMG_0033.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 615

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Postings verplaatst. Newbee, wat jij deed is topickaping en dat staan we niet toe. Als je je wilt voorstellen, dan doe je dat hier en ga je dat niet in andermans topic doen, dat is niet netjes.[/MODERATORBREAK]

He Newbee, ik zou voor een carkit gaan van parrot. kan je zo tussen de orginele radio zetten met verloopsnoertje. (die gaat van vag-aansluiting naar iso en weer terug). Ik zie parrot 3100 carkits nieuw voor 100 euri. heb er zelf een van marktplaats gekocht en kabeltje zelf er tussen gezet. Het mooie van parrot is dat je de software ook kan updaten via bluetooth.
fototje (klik)

Je navigatie...tja heb zelf een losse tomtom. maar een smartphone kan natuurlijk ook. heb zelf een Iphone die ook tomtom heeft! (ja vraag me nu niet wat je hebt aan 2 tomtoms haha).

Newbee

Actief lid
:blush: De nadruk van mijn bericht lag op het proefrijden en met de bijbehorende foto's dacht ik de vragen in het topic te kunnen beantwoorden. Was niet mijn bedoeling de topic te "stelen". Excuses aan topic-starter. :blush:

[moderatorbreak]Postings verplaatst. Newbee, wat jij deed is topickaping en dat staan we niet toe. Als je je wilt voorstellen, dan doe je dat hier en ga je dat niet in andermans topic doen, dat is niet netjes.[/moderatorbreak]

Newbee

Actief lid
@nightcrawler28: klinkt gemakkelijk (hoewel ik me afvraag waar dat grote blauwe blok ingebouwd zou moeten worden). Maar laat ik niet te overhaast zijn want de auto wordt pas in september geleverd. Dus ik heb nog genoeg tijd om dit uit te zoeken.

Vraagje: als je je iPhone (met tomtom software) via de parrot aansluit, wordt dan de muziek bij het klinken van de navigatiestem onderdrukt?
En geldt dit ook bij een externe Tomtom (bijv. de 750Live)?

@mod
Huhh, is dit nog steeds de voorstelronde of zou ik nu langzaamaan een nieuwe topic bij communicatiesystemen starten?

Tallguy

Forumguru
Als het nu gaat over een Parrot, audio-gerelateerde vragen, dan graag een nieuw topic aanmaken in het daartoe bestemde deel (car audio, video, navigatie).
Goed dat je het gewoon even vraagt :xyxthumbs:

stradje

Actief lid
@newbee: jammer dat dit draadje, met zeer bruikbare foto's voor nieuwe greenline rijders, door de moderator naar een onvindbare plek is verplaatst. Het draadje had in mijn ogen beter verdiend.

M.b.t. jouw vraag over TomTom vraag ik mij af of je al eens hebt gedacht aan de TomTom carholder i.p.v. Parrot. Die schijnt goed te functioneren als handsfreeset. Dan wordt automatisch alles gedempt als je gebeld wordt. Bij het verschijnen van iOS 4.0 (morgen?) schijnt er ook snel een update aan te komen waarbij TomTom de multitasking mogelijkheden gaat benutten.

Ik heb mijn TomTom carkit klaarliggen om in te bouwen zodra ik mijn GL krijg. Daarbij suit ik de carkit permanent aan op stroom en AUX, zodat ik bij het instappen alleen mijn iPhone in de houder hoef te plaatsen, iPod starten, TomTom starten (als ik wil navigeren) en klaar is Kees. Ik kom dan ook altijd aan met een volledig opgeladen iPhone. Is maar een ideetje, want de carkit schijnt zo goed te bevallen dat hij bijna 1:1 wordt verkocht t.o.v. de APP. Hij schijnt ook iPhone 4 compatibel te zijn.

Bovenaan Onderaan