Net meer werken automatische achterklep

Sinds enkele maanden werken de volgende systemen ineens niet meer die de achterklep kunnen opnenen:
- Virtual Pedal (voet onder de auto om de klep te openen)
- Knop op de afstandsbediening
- Knop naast de versnellingspook
Wanneer ik op de knop op de afstandsbediening druk of op de knop naast de versnellingspook, gaat de klep alleen van het slot, maar hij opent niet.
Hij reageert helemaal niet meer op de virtual pedal.
Ik kan de achterklep alleen nog maar openen via de knop/hendel op de achterklep zelf. Het ligt dus niet aan de motoren die de klep bewegen.

De auto is bij de laatste beurt uitgelezen. Er stond toen een oude melding in van de trekhaakmodule. (Geen verdere storingen) Deze is geschoond, maar lost niets op. Welke meldcode hij heeft gegeven, weet ik helaas niet.

Wie herkent dit probleem en heeft een mogelijke oplossing?

PizzaPieter

Donateur
Zonder enige ervaring op dit onderwerp maar heel oldskool gedacht mss, maar gaan al je deuren wel op slot met de afstandsbediening?
En werken je ramen goed in de comfort stand?
M.a.w. zou het een bestuurders deurslot issue kunnen zijn?

Bakkertje

Forumguru
Ga er maar vanuit wat @Tees zegt.
Twee nieuwe gasveren en het is opgelost. Op Amazon heb ik die laatst voor 125 euro gekocht voor een seat Ateca

Volgens mij zijn deze voor de Superb

Dus de klep gaat alleen van het slot af, maar gaat niet open. Registreert de auto wel dat de achterklep open is (cluster)?

Als ik lees dat de klep wel open gaat via de handgreep aan de achterklep, lijkt het dus niets met gasveren te maken heeft en de aansturing vanaf de console e.d. wel werkt. Geen bekabeling issue

Alles lijkt erop dat jouw auto denkt dat er iets hangt achter de auto aan de trekhaak en weigert de klep open te maken omdat die anders tegen elkaar aankomen.

Antera

Donateur
Dit word uitlezen. Kan de slotvanger zijn die niet meer kan zien of hij weet dat hij open of dicht is of idd dat hij denkt dat er iets aan de trekhaak hangt.

Bovenaan Onderaan