Navigatiesysteem via Aliexpress (Burgeon)

EdK

Forumguru
Heeft iemand ervaring met de Zenec ZE-NC2010? Die kan ik 2dehands verkrijgen

de 2010 schijnt nog wel eens problemen gehad te hebben en vandaar dat men met de 2011D naderhand op markt is gekomen
één van de dingen die ik ervan weet is dat bij elke keer starten alle ingestelde instellingen weer op fabrieks instelling staan.
Hiervoor is dan wel weer een apparaatje te verkrijgen bij bv de Tijger in Tilburg maar ik zie dat als een lapmiddel.
Voor rest een beetje google op 2010 en je komt redelijk veel dingen tegen tov de 2011D.

Kijk ook eens bij zenec of ze hem nog ondersteunen met firmware / software en kaartmateriaal....

En meen ook ergens eens gelezen te hebben dat geluid niet je van het was en dat hij redelijk traag was in opstart maar dit durf ik niet voor volle 100% te beamen, maar zoals al gezegd google kan hierop wonderlijke antwoorden geven
 

EdK

Forumguru
Tsja alleen als ik dan het volgende lees http://www.inbouwnavigatie.com/firmware-upgrade-s100/firmware-upgrade-voor-s100- heb ik zoiets van moet ik voor een firmware upgrade betalen ??

Kaart materiaal voor navigatie zeg ik prima geen probleem maar firmware update's zijn er om onvolkomendheden in een apparaat te verbeteren en horen dus gewoon gratis te zijn.

Dit is bv bij Zenec maar ook bij een Kenwood gewoon gratis ( gratis tussen aanhalingstekens, want niets is gratis in holland )

Dan als je een stuur hebt met radiobediening etc dan moet je bij velen nog een apparte module aanschaffen zodat je de audio kunt bedienen vanaf stuur.
Bij Zenec sit deze module standaard in de prijs meegenomen.
Dan krijg je bij de zenec 2011D een USB stick meegeleverd die je moet gebruiken voor het updaten van de Unit.
maw je moet na inbouwen een backup draaien van je unit in de wagen met de USB stick en hierna kun je op site updaten en registreren met deze USB stick.
De USB word dan gezien als de unit in je wagen.

En dan het aantrekkelijkste is dat nadat je de unit hebt ingebouwd en de backup hebt gedaan je het kaartmateriaal gratis kunt updaten naar de op dat moment laatste versie kaartmateriaal.
Daarna kun je periodiek je kaart materiaal updaten voor in ieder geval lagere prijzen dan bv bij de columbus systemen.

Alleen ik heb een jaar abbo genomen op de flitspalen van hun en dat ga ik zeker niet verlengen daar hij ook alle plekken aangeeft waar men wel eens staat met mobile wagens en tsja als je dan op een weg rijd van 15 Km lang en dan een 10 meldingen krijgt..........
Maar daar zijn dan weer andere firma's voor die het leveren en die je ook kunt installeren op de Zenec.

En ja de Zenec is misschien buiten je budget maar zolang je VAG blijft rijden is de mogelijkheid er altijd om deze over te zetten naar de volgende wagen....
En met een beetje praten kun je vaak ook nog wel wat van die prijs afkrijgen hoor, ik heb hem bv € 100,00 eurie goedkoper aangeschaft dan de winkelverkoopprijs.
 

Pendragon

Forumguru
Zelf eens tijdje terug een 'Chinees' gekocht (Eonon) ten eerste invoerrechten moeten betalen.
Meen iets van 50 euro. Na minder dan een jaar, terug voor reparatie (microprocessor).
Wel kosteloos verzendkosten heen en terug.
Weer wat invoerrechten moeten betalen meen rond de 30 euro.
Daarna weer vrij snel kaduuk.
Nee nooit meer..

Nb geluid/opties/canbus alles deed het goed als ie zin had..
Scherm 800x480, erg slecht zichtbaar met zonlicht
en sowieso wat flets.

Ik sluit me hier volledig bij aan. Heb er ook 1 gehad, nooit meer. Alleen maar ellende met dat ding. Dit is echt Chinese troep! En ook bij mij was het beeld vrijwel niet zichtbaar als er maar een beetje zon op scheen. Ik zou dan liever iets meer uitgeven en voor de Zenec gaan of 2e hands voor een OEM, maar dan moet je wel weer oppassen dat er een hoop gejat spul in omloop is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Fulko

Lid
Nog een vraagje over de Zenec. Heb je bij deze ook dat dw navigatie pijlen nog steeds in je display verschijnen? En weet iemand of dat bij amundsen ook ongeregeld is (zonder de optie maxidot kleurendisplay)
 

Fulko

Lid
Heeft iemand ervaringen met systemen die in Nederland aangeboden worden zoals Audiovolt en K-Ice en D99+?

Zenec is ff te duur voor me nml. Ga in september trouwen en das al duur zat hahaha
 

EdK

Forumguru
Ik heb bij mijn Yeti met de Zenec 2011D gewoon de pijlen in mijn maxidot.
Daar ik vanaf fabriek een standaard radio had moest ik alleen met VCDS wel even de Navigatie aanzetten
En vanaf dat moment kreeg ik ook de pijlen erbij in maxidot en na aansluiten van de Zenec had ik wel meteen de radiozenders al in de maxidot.
 

EdK

Forumguru
(ik heb/krijg namelijk geen Columbus maar Amundsen):


Zat net even je beginpost te lezen en vroeg me af als de financiën niet toereikend zijn om voor bv een Zenec te gaan , waarom je dan niet gewoon voor de Admundsen kiest die er blijkbaar standaard ingezet word.

Denk dat je met deze uiteindelijk beter af zult zijn dan met zo'n china clone.....
En als ik dan op die laatste link van je kijk en dan zie dat ik voor een firmware update € 50,00 moet neerleggen en dan een weblink krijg toegestuurd en dus voor dat bedrag zelf blijkbaar nog de update moet doen....
Tsja sorry maar dit geeft bij mij een boel vraagtekens.

zoals al gezegd als ik voor kaartupdate's moet betalen kan ik daar mee leven.
Maar voor een firmware update betalen...... software die kleine en grote foutjes herstelt in de apparatuur ...dan blijf ik het vreemd vinden dat hier voor betaald moet worden.
Firmware updates word in algemeen gratis aangeboden welliswaar met een mededeling dat het flashen ervan op eigen risico gebeurd.

Dus tsja als ik in jouw positie zou staan en de Zenec niet als trouwkado zou krijgen... en niet meer dan een 5 a 600 eurie te besteden hebt... dan ging ik lekker rijden met de Admundsen en zodra de financieele middelen er zouden zijn voor een goed ( duurder ) systeem dan pas zou overstappen op een Zenec of vergelijkend systeem met goede ondersteuning vanaf importeur en fabriek.


Zie dit niet als kritiek oid maar gewoon een overweging....
 

Fulko

Lid
Nog wel een vraagje Ed. Waar haal je bij die laatste link die info inzake firmware precies vandaan? Ik kijk wellicht met mijn neus hoor!
 

Groek

Nieuw lid
Ik kwam deze post tegen omdat ik ook graag een navigatiesysteem wil kopen op uit China maar zo mijn twijfels heb over de betrouwbaarheid ervan, zoals ik lees op andere forums hebben veel mensen negatieve ervaringen met aliexpress. Wat denken jullie, is alles goed gekomen met je bestelling?
 

luissies

Senior Member
begin er niet aan, heb er ook 1 gehad, alleen maar storingen, sprigt van radio 3 naar sky, dan naar q music, nwe antenne erin laten bouwen zelfde probleem, koop dan een pioneer of kenwood, met een ombouwset.
betere klanken en geen gedonder, ik heb nu zelf kenwood en kan alles gewoon met stuurbediening bedienen.
 

EdK

Forumguru
Kies gewoon een Zenec....
werkt prima met VAG wagens en de kaart updates zijn goed betaalbaar ( zeker met een aanbieding )
En na aanschaf kun je na monteren de laatste kaartupdate gratis ophalen en installeren...
 
Bovenaan Onderaan