Navigatiesysteem via Aliexpress (Burgeon)

Fulko

Lid
Hallo allen,

ik kwam toevallig op Aliexpress allerlei alternatieve navigatie systemen voor oa de Octavia tegen. Met name deze trok mijn aandacht (ik heb/krijg namelijk geen Columbus maar Amundsen):

http://www.aliexpress.com/snapshot/6051047595.html


Heeft iemand enig idee of deze systemen goed werkencq betrouwbaar zijn?

Liefst reactie vanuit ervaring ;)

gr
Fulko
 

Fulko

Lid
O die zie ik nu pas haha. Ja ik ben ook sceptisch hoor, maar heb zelf ook wel leuke dingen al gehaald bij deze site. Men kan daar natuurlijk heel goedkoop zaken produceren. Wie weet is het wel van goede kwaliteit.

Ik moet zeggen dat er ook een heleboel varianten zijn. Je wordt er echt mee dood gegooid.

Heeft hier niemand toevallig ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Volgende keer het topic even in onderdelen van derden plaatsen, lijkt me een betere plek.
Goed ervaringen ook hier met ali. Goedkoop en netjes.
 

EdK

Forumguru
Ik vraag me altijd af met die ali hoe het zit met defect ontvangen of in de garantie periode ( 2 jaar ? )
En dan hoe is de verdere ondersteuning vanuit Ali ? dus maw komen ze uit met firmware voor de unit en het BT deel.
Hoe is het met HUN ondersteuning mbt kaartmateriaal ?

Dit zijn voor mij nog steeds vage dingen die mij met dit soort apparatuur toch er toe over laten gaan naar winkels in mijn provincie / Land waardoor ik zodoende toen toch voor Zenec heb gekozen.
 

Fulko

Lid
Nee dank je. Dus Canbus is een must? Ben niet zo technisch haha. Wil eigenlijk vooralgeen kat in de zak kopen maar vind Amundsen erg beperkt
 

Bakkertje

Forumguru
CANbus is geen must, maar heb je wel nodig als je clima, parkeersnesoren en dergelijke op je scherm wilt zien. Volgens mij werken de instructies in de maxi-dot ook via de CANbus.
 

Fulko

Lid
OK dank je. Ik vraag me af of het allemaal goed werkt als ik via die site bestel. Wordt mss idd een Zenec anders. Thx 4 the tip EdK!
 

EdK

Forumguru
@Fulko mocht je echt voor de Zenec gaan dan kan ik je de Tijger autoshop te Tilburg zeker aanraden voor advies en uitleg.
Heb zelf daar de 2011D gekocht en ben daar toendertijd erg geholpen kwa uitleg waar ze echt de tijd voor nemen.
Ondersteuning van Zenec zelf is in mijn ogen ook goed en heeft bij mij alle canbus functies vlekkeloos overgenomen.

En ja het is wel iets duurder dan de chinees look a like's maar ja is er eens wat mee dan verdien je dit in mijn optiek zeker terug
 
@Fulko EN @EdK

Zenec ze-nc2011d vind ik gewoon de max, ik geniet er iedere dag van als ik naar het werk rij ;)

Ik heb lang getwijfeld voor een ,,goedkoop'' type maar ja.... dat is meestal toch niet zo kwalitatief .
Dus zou ik gewoon opnieuw kiezen voor Zenec
 

Fulko

Lid
Ja die zag ik ook staan net. Ziet er idd gelikt uit. Werkt ie een beetje snel? En is de navigatie overzichtelijk etc?

O zie nu de opmerking van Gerrit. OK ik ga voor dit type kijken!
 

EdK

Forumguru
je hebt ook een zelfde maar dan zonder de dvd speler, dus als je denkt van die heb ik niet nodig ..... dan spaar je weer wat euries uit.
Wat het typenummer dan is weet ik niet uit hoofd.

En opstart van nav na starten van de wagen duurt relatief wat lang maar ik zie dat niet als irritant
 

Fabra

Ex-lid
Zelf eens tijdje terug een 'Chinees' gekocht (Eonon) ten eerste invoerrechten moeten betalen.
Meen iets van 50 euro. Na minder dan een jaar, terug voor reparatie (microprocessor).
Wel kosteloos verzendkosten heen en terug.
Weer wat invoerrechten moeten betalen meen rond de 30 euro.
Daarna weer vrij snel kaduuk.
Nee nooit meer..

Nb geluid/opties/canbus alles deed het goed als ie zin had..
Scherm 800x480, erg slecht zichtbaar met zonlicht
en sowieso wat flets.
 

Fabra

Ex-lid
Extra geld en bij mij slechte kwaliteit zit je simpelweg niet te wachten... Succes met je keuze Fulko!
Inderdaad..Zenec is veul beter :jaja:
 
Bovenaan Onderaan