Navigatiedatabase wordt niet bijgewerkt. Blijft 20.3?

Ehot

Lid
Weet iemand hoe je die icoontjes van laadpalen kan uitschakelen in de navigatie. Ik heb deze namelijk niet aangevinkt staan als bijzondere doelen. Ik rij een benzine auto en zou dan alleen tankstations willen zien. Het splitscreen was altijd prettig met vakantie ritten. Nu is dat veranderd en zie je teveel onnodige zaken in de lijn vermeld staan.
 

Ehot

Lid
Zojuist een online update van mijn infotainment (Kodiak Sportline) gedaan . Er stond bij feature 1, feature 2 en feature 3. Er staat echter niet vermeld wat de features zijn. Iemand een idee?
 

michelangelo

Senior Member
Wil ook weten of navigatie OTA gaat, kan me niet voorstellen als er zoveel data gedownload moet worden. Geprobeerd USB stick erin te doen met de uitgepakte update, zie geen systeem bijwerken optie....lijst blijft leeg...

Heeft iemand meer info hierover?
 

Alpha

Donateur
Yep, daar heb je inderdaad een abonnement voor nodig. Infotainment Online heet dat pakket. Kost €49.
 

Alpha

Donateur
Weet je dat wel zeker? Volgens de volkswagen site is dat onderdeel van We Connect Plus…

Afhankelijk van je systeem krijg je het eerste jaar of de eerste drie jaar gratis online updates. Daarna is het ook dokken. Tussen de €79 en
€149.

Bij Skoda is alleen het eerste jaar gratis.

 

ertromp

Forumguru
Dan zal dat het zijn. Mijn ID is van december 2021. Nog niet in hoeven verdiepen en blijkbaar nog tot december 2024 dan die updates. Dat wordt dus nog 1 jaar bijbetalen en dan is het al weer einde lease.
Dan is hopelijk de ID2 vol in productie en verkrijgbaar. Kun je mooie tellers selecteren in je digitale scherm :D

Golf 1 teller

D1C2932A-A25A-408D-B005-5F97F92E907E.jpeg

Of een Kever Layout

78D6BA46-902B-4071-8F85-0924E8C7F9BF.jpeg

En zelfs een cassettedeck al zullen de meesten hier dat niet kennen

9A9E5FB1-910A-49F6-8298-3BAE74B71A37.jpeg

Hopelijk te selecteren dan zonder kosten voor allerlei digitale diensten
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Eindelijk gevonden, even hier de boel wakker maken, lijkt mij de aangewezen plek.
Vervolg navigatie updates
Vandaag 11-10-2023 werd ik gebeld door de VW klantenservice n.a.v. mijn opmerkingen c.q. klachten.
Kort en goed: er werd serieus naar mij geluisterd.
Ik heb ze verteld dat updaten via de USB-C stick niet werkt , alsook dat de kaartversie verouderd is.

De kaartversie wordt verzorgt door hun leverancier, Here. Zij krijgen een berichtje.
Dat het updaten niet werkt (zie de vele opmerkingen hierover her en der op het VW forum) wordt ook doorgegeven aan de softwareafdeling.

Tevens krijg ik nog te horen hoe OTA updates werken bij (nieuwe) aanmeldingen, hoe lang het duurt voordat de server doorheeft dat jouw auto misschien updates nodig heeft.

IK weet niet hoe het nu bij Skoda werkt, maar in de VW app kan je nu te zien krijgen dat de je online kunt registreren en dan meer functies krijgt.
Op dit moment is dat een bug want het registreren werkt nog niet.
Aanmelden bij de dealer die je dan "in de pc stopt" , legitimatie mee nemen (functie gelijk aan Skoda).

Ik hoop jullie hiermede te helpen. Zo mogelijk volgt meer nieuws.

grtsssssss
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rallye

Forumguru
Die extra functie is openen op afstand, waarvoor je geïdentificeerd moet worden. Dat kan bij de VW-dealer en op afstand. Zie het topic over mijn Golf (zie mijn handtekening).
 
Bovenaan Onderaan