Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik denk het niet, je krijgt een paar codes die alleen via de dealer geactiveerd kunnen worden.
Het is ook alleen voor die auto, je kunt ze nergens anders gebruiken.
kosten rond de 250 euro
Noouuuu...dat zou ik maar niet te hard roepen...volgens mij zijn alle MIB-versies al in meer of mindere mate gekraakt. Maar de heren @Rainesh en @Antera weten daar veel meer van dan ik.
Je zegt “Ik kon dus wel bij Skoda de 2025 versie downloaden, maar daar bleek de 2024 versie nog ingepakt te zitten.”. Je bedoelt dat de kaartgegevens uit 2024 zijn? Want dat is normaal, zo’n kaart ijlt altijd een beetje (veel) na.
Dat het na ijlt weet ik, maar dit was nog gewoon dezelfde versie als de 24 versie die ik had.
De benaming van de losse ingepakte files en de datums waren ook van 2024, alleen de zip file naam was van 2025.
Kort antwoord: een Skoda Fabia uit 2018 kan Android Auto ondersteunen, maar het hangt sterk af van welke infotainment-unit in jouw auto zit.
Wat is belangrijk bij een 2018 Fabia?
✔️ Fabia’s met SmartLink/Android Auto-ondersteuning
Veel Skoda-Fabia modellen vanaf ongeveer 2016/2017/2018 hebben Android Auto-ondersteuning via SmartLink, als de juiste radio erin zit.
Je moet meestal de telefoon via USB-data kabel verbinden om Android Auto te kunnen gebruiken (niet alleen opladen).
In sommige exemplaren verschijnt er in het menu een optie zoals “Android Auto” of “App/SmartLink” — dan werkt het standaard.
❗ Niet elke 2018 Fabia heeft het standaard
Sommige Fabia’s uit die periode hebben simpelere head-units (zoals Swing of Bolero zonder SmartLink) die geen Android Auto ondersteunen.
Gebruikers op fora geven aan dat als je geen SmartLink-optie ziet, de unit waarschijnlijk geen Android Auto ondersteunt zonder upgrade of vervanging.
Hoe check je of jouw auto het heeft?
Sluit je Android-telefoon via USB aan en kijk of op het scherm de Android Auto-optie verschijnt.
Kijk in het infotainment-menu of er een SmartLink/Android Auto-instelling staat.
Raadpleeg je VIN-nummer op de Skoda-compatibiliteitspagina of bij de dealer om te zien of jouw radio Android Auto ondersteunt.
️ Opties als het niet werkt
Dealer/software-update: soms kan SmartLink geactiveerd worden via een dealer (tegen kosten) als je hardware het wel ondersteunt.
Aftermarket-headunit: je kunt ook een Android Auto-compatibele radio vervangen (bijvoorbeeld unit met CarPlay/Android Auto). Er zijn veel 2-DIN systemen die passen in Fabia (2015-2019) en Android Auto bieden.
Retrofit interfaces: er bestaan adapters die Android Auto toevoegen aan bestaande MIB1/MIB2 systemen (voor modellen uit deze periode).
Hmm. Volgens mij hadden we al geconstateerd dat Smartlink aanwezig was - en het is inmiddels ook al geactiveerd. Wat voegt zo’n notoir onbetrouwbaar AI-overzicht dan toe?
Daar heeft ook niemand meer een telefoon voor volgens mij. Is heel snel opgevolgd door Android Auto. Ik meen hier gelezen te hebben dat er Fabia’s zijn met alleen Mirrorlink, geen AA of CarPlay. Mirrorlink is overigens passé, zie https://en.wikipedia.org/wiki/MirrorLink
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.