Navigatie

Polvo

Actief lid
De navigatie van mijn Fabia 3 is verouderd.
Als ik het goed begrijp is 2410 de datum van de laatste versie?
Bij Skoda zie ik bij de downloads geen nieuwere versie staan, de uitgepakte files geven ook 2410 aan.
Is het mogelijk om via Android Auto met b.v. Waze te navigeren?
Ik kan de telefoon wel met de auto koppelen, maar zie alleen de mogelijkheid om handsfree met mijn contacten te bellen en muziek.
Maar geen scherm van Android auto om een andere app zoals Waze te kiezen.
Is dat helemaal niet mogelijk met deze Fabia?

Rallye

Forumguru
Officiële kaarten lopen altijd achter. Ik kan mij niet voorstellen dat een Fabia 3 geen Smartlink (CarPlay en Android Auto) heeft, maar wellicht werkt dat via een kabeltje - wel een datakabel, dus niet één die enkel stroom doet.

Wellicht vooraf: welke navigatie heb je en van welk jaar is je Fabia?

Polvo

Actief lid
De auto is van 2018, bluetooth werkt voor de contacten en data wil kennelijk niet via een kabel.
De usb is kennelijk alleen geschikt om de telefoon op te laden.
Hoe kan ik smartlink gebruiken?

Tees

Donateur
Ik denk dat je dan een MIB2.5 systeem hebt? Als ik t zo zie heeft die idd (nog) geen 2025 update gehad.

Is Smartlink/CarPlay/Android Auto wel vrijgegeven/geactiveerd in jouw auto? Volgens mij is dit al vanaf het begin van de MIB's iets wat door een dealer (of via andere routes ;)) vrijgeschakeld moet worden.

Rallye

Forumguru
Dat vrijschakelen moest in het begin wel (op de Amundsen in mijn 2015 Octavia RS Combi is het in 2016 vrijgeschakeld) later niet meer. Heb je een menupunt Smartlink?

Waarom denk je dat de USB alleen geschikt is voor data (in mijn 2015 Amundsen kon hij al dat - waarom zit hij er anders)? Heb je een andere kabel geprobeerd (zie ook mijn eerder opmerking daarover)? Wat zegt de handleiding van je Fabia eigenlijk?

Polvo

Actief lid
Ik denk dat je dan een MIB2.5 systeem hebt? Als ik t zo zie heeft die idd (nog) geen 2025 update gehad.

Is Smartlink/CarPlay/Android Auto wel vrijgegeven/geactiveerd in jouw auto? Volgens mij is dit al vanaf het begin van de MIB's iets wat door een dealer (of via andere routes ;)) vrijgeschakeld moet worden.
Smartlink zit er wel op, ga ik mee aan de slag.
Typisch is dat de gedownloade zipfile wel 2510 aangeeft, maar de uitgepakte files alles nog 2410 is.
Dat vrijschakelen moest in het begin wel (op de Amundsen in mijn 2015 Octavia RS Combi is het in 2016 vrijgeschakeld) later niet meer. Heb je een menupunt Smartlink?

Waarom denk je dat de USB alleen geschikt is voor data (in mijn 2015 Amundsen kon hij al dat - waarom zit hij er anders)? Heb je een andere kabel geprobeerd (zie ook mijn eerder opmerking daarover)? Wat zegt de handleiding van je Fabia eigenlijk?

Op de smartphone staat dat de usb alleen voor laden gebruikt kan worden, en ik heb ook andere usb kabels gebruikt.
Ik heb de auto 2ehands gekocht, en heb geen handleiding.

Tees

Donateur
Welke telefoon heb je? Samsungs en vooral de wat oudere modellen zijn notoir beroerd met Android Auto. Mijn oudere Samsung werkt ook niet in mijn auto, waar de nieuwere Fairphone van m'n vriendin soepel werkte.

Polvo

Actief lid

Tees

Donateur
Ik zou t zekerheidshalve toch ook maar even met een andere telefoon proberen..exact hetzelfde gedrag had ik namelijk met mijn telefoon die niet met AA wilde werken (ondanks dat het wel zou moeten werken)

Bovenaan Onderaan