@EldeMan Dan was je unit wss al "unlocked" anders kan dit niet gewerkt hebben.
Net als andere auto merken, kijkt de Skoda unit naar de CID (Card IDentification) nummer van de officiële Skoda (of VAG) SD.
Deze methodes kunnen werken:
- Originele Skoda (of VAG) SD: Unit ziet juiste CID en zal hem accepteren.
- MP/eBay achtige updates. Zijn (eenmalig) voorzien van een werkende CID en de unit zal hem accepteren.
- Speciale oudere Samsung Evo SD's met een fabrieksbug, daardoorr kan je op een speciale manier zelf de CID van aanpassen naar een bv Skoda CID.
- Unit vrij spelen dat hij niet meer naar de CID kijkt en zal elke SD accepteren.
Heb jaren een Focus mk3.1 met Sync1.0 gehad die ook aan CID checks deed en kocht zo'n speciale Samsung Evo om CID te kunnen aanpassen. Gaat via Ubuntu en een tal commands en een github tool er speciaal voor.
Met mijn huidige O3 FL kon ik tijdje vooruit met de meegekregen 16Gb SD van Skoda, maar de maps zijn nu te groot om zelfs met files deleten, heel EU nog op een 16Gb te krijgen.
Dus had mijn Samsung Evo (64Gb) CID aangepast naar die van mijn org Skoda SD en voila, hij werkte weer met heel EU nieuwste map.
Later kochten we voor mijn vrouw een Fiesta met hetzelfde Ford Sync 1.0 systeem als mijn Focus had. Dus mijn speciale Samsung Evo opgeofferd voor haar auto, weer CID aangepast.
Daarom voor mijn O3 FL zelf de SD CID check unlocked, stelt weinig voor, kan je zelf doen. Nu kan ik elke SD er in doen en dus weer een willekeurige 64Gb gebruikt voor heel EU.
Via de MIB STD2 Toolbox op een SD, je kan er nog veel settings mee unlocken in een unit. Er is veel over te vinden online over hoe en wat.