Navigatie Updates 2019/2020

BasMab

Actief lid
Schaal indeling kan je zelf instellen.
Als je op het icoontje drukt met de schaalverdeling (Rechts onderin) kan je met de draaiknop rechts onderin de schaal instellen.
als je nogmaals op het icoontje druk met de schaalverdeling (ik dacht 2x ) dan staat je instelling op automatisch, dus als je bij een splitsing etc.. komt veranderd de schaal indeling automatisch.

Klopt. Enkel na de update werkte dat niet. Na opnieuw auto starten deed alles weer zoals het al 170.000km goed doet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

DeNnZ

Forumguru
De missende huisnummers had volgens mij te maken met opgeslagen ritten, zodra dit geheugen gewist werd, werkte alles weer naar behoren.
 

robzie

Senior Member
Goede dag zeg, wat een discussie, ik kan er als leek dus helemaal niets meer van maken, kaarten opsplitsen, downloaden via VW enz. enz.
Kortom wie kan me zeggen of ik nou wel of niet mijn navi nog zelf kan updaten, zoals dit tot 2018/2019 wel nog steeds gelukt is.
Ik krijg deze melding als ik op VIN zoek of er een update is......ECE 2019 ter grootte van 6,0 GB
Wel of niet zomaar doen?

ECE 2019


RegionalMapDescriptionEmpty.png

6,00GB
 

robzie

Senior Member
Dat bedoel ik dus.....welke kaart voor een O3 uit sept 2014?
Heb je evt een linkje, voordat ik het dadelijk verkloot, met een verkeerde kaart.
Ik heb geen idee waar ik zoeken moet, en past die dan op de gebruikelijke manier op mijn standaard Skoda geheugenkaart?
 

Rallye

Forumguru
Dat bedoel ik dus.....welke kaart voor een O3 uit sept 2014?
Heb je evt een linkje, voordat ik het dadelijk verkloot, met een verkeerde kaart.
Ik heb geen idee waar ik zoeken moet, en past die dan op de gebruikelijke manier op mijn standaard Skoda geheugenkaart?

Een O3 uit sept 2014. Maar met welk navigatiesysteem? Amundsen of Columbus?

Zoals al meer uitgelegd hier staan dan de kaarten bij de VW van dezelfde leeftijd: https://webspecial.volkswagen.de/vw...ad#/?car=7e73b729-a289-4d72-bd50-23c1621bcf5d

De Amundsen is de Discover Media en de Columbus is de Discover Pro. Je zou een beperkte keuze kunnen hebben omdat de SD-kaart bij een Amundsen uit die tijd (MIB1) maar 8gb is.

Je kunt ook gewoon je VIN intoetsen bij Skoda, dan weet je zeker dat je de goede hebt. Zie https://www.skoda.nl/service/infotainment-en-audio/navigatie-update
 
Laatst bewerkt:

robzie

Senior Member
Oke bedankt voor de duidelijke uitleg, maar wat ik al eerder aangeef ik heb 18/19 eind verleden jaar geinstalleerd, als ik nu via het VIN check geeft de Skoda-site een te downloaden kaart aan ECE19 van 6GB groot, die zou toch op onze standaard kaartjes moeten passen. Of zie ik iets over het hoofd?
 

Rallye

Forumguru
Ervan uitgaande dat je dus inderdaad een Amundsen hebt met een 8GB kaartje, zoals die toen standaard geleverd werd. En op een 8GB SD-kaartje past een kaartbestand van 6 GB, ja.
 

robzie

Senior Member
Ervan uitgaande dat je dus inderdaad een Amundsen hebt met een 8GB kaartje, zoals die toen standaard geleverd werd. En op een 8GB SD-kaartje past een kaartbestand van 6 GB, ja.
Ja inderdaad een Amundsen met een origineel 8GB kaartje.
 

robzie

Senior Member
Zojuist geprobeerd die VW-kaarten de downloaden, maar het hele downloaden stopt ermee na een paar minuten. Of heeft dat weer iets te maken met mijn splinternieuwe laptop?
Download ziet er ook anders uit dan ik gewoon ben.....ik ga toch maar eens de Skoda-update proberen, die ziet er wel identiek uit als eerst. Eens kijken of die niet vastloopt.
 

Zelle

Donateur
@robzie Heb twee weken geleden deze update via Skoda gedaan op de originele 8 gb kaart, prima gelukt en werkt prima. Ik heb een Amundsen in een Octavia 2013.
 

Rallye

Forumguru
Die kaarten van 6GB missen toch wel een flink aantal landen of inmiddels niet meer?


Ik heb zelf een 16GB kaartje en een Octavia uit 2015, dus dat kan ik je niet zeggen. Ligt wel voor de hand. Alleen VW heeft het grote bestand met de geüpdatete gegevens, maar dat past niet op het 8GB kaartje.
 
Laatst bewerkt:

rukko

Nieuw lid
Zojuist een kaart update in mijn Fabia van eind 2015 gedaan.
Hierin zat een kaart van 14GB.

Alles werkt met de karten van VW. Als ik soms het forum niet had ;)
 

VAG-man

Forumguru
Na alle duidelijke beschrijvingen ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken.
Kopie gemaakt van mijn originele SD-kaart en via de tool "Discovercare" de kaarten gedownload en vervolgens werden deze op de originele SD-kaart geplaatst.
Vrolijk naar mijn S2 (2010) gelopen met Admundsen en SD-kaart geplaatst. Krijg melding dat de bestanden niet gelezen kunnen worden.
Ik vergelijken met mij back-up en het eerste wat opvalt is een andere mappenstructuur. Origineel is de opbouw: cryptnav/data/connect of data/....
De gedownloade versie is: markets/eu/map of vde/... Ook zijn vele extensies anders.

Het lijkt mij logisch dat dit niet werkt bij mij, maar waarom bij jullie wel? Rijden jullie met sjoemel software?:pardon:
 
Bovenaan Onderaan