Navigatie Updates 2019/2020

DeNnZ

Forumguru
Ik heb de 1115 VW versie zojuist op mn SD gezet, en werkt prima!
Ik heb geen problemen met huisnummers of iets dergelijks, ik heb meteen ook even gekeken of ik ritten historie heb, maar die is leeg..
 

Rooverz

Actief lid
Het wissen van de volledige ritten historie lijkt bij mij ook het probleem op te lossen van de ontbrekende straatnaam/huisnummer combinatie.
 

DeNnZ

Forumguru
Nu vraag ik me alleen af, waarom staan er bij mij uberhaupt geen ritten in het geheugen?
Moet je deze handmatig opslaan? Of wordt elk genavigeerde rit hierin automatisch opgeslagen?
Weet er iemand hoe dit zit?
 

HvdW

Nieuw lid
Nou, het is vreugde geworden waar ik jullie in kan laten delen. Uitzinnige vreugde mag ik wel zeggen.
De 1115-versie van VW (DiscoverMedia2_EU_AS_1115_V10) staat nu op een SKODA kaartje in mijn Amundsen en doet het gewoon. En huisnummers kent hij ook; in ieder geval van het Drentse adres waar ik binnenkort naar toe ga.
Dus nu weer kaarten van 45 Europese landen aan boord van mijn Yeti, hoewel ik naar vele daarvan nooit zal rijden. Maar het gaat om het principe, hè!
Blijkbaar is het VW-beleid (het beste alleen voor ons zelf; voor de zustermerken mag het een tandje minder zijn...) nu ook dooorgedrongen tot de navigatiesoftware. Maar dankzij de vele tips van alle smart guys op dit forum hebben we hier nu een workaround voor gevonden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HvdW

Nieuw lid
En by the way, mijn rittengeheugen was en is ook leeg. Geen idee hoe dat gevuld wordt; blijkbaar niet automatisch maar hoe en door wie of wat dan wel is mij ook onduidelijk.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kunnen we geen slotconclusie in het eerste bericht maken (admin :bloos:), voor zowel Amundsen & Columbus?

Is het direct voor iedereen overzichtelijk, zonder tig pagina's door hoeven te lezen :D.

Is maar een ideetje..
 

Fabia 123

Forumguru
Nu vraag ik me alleen af, waarom staan er bij mij uberhaupt geen ritten in het geheugen?
Moet je deze handmatig opslaan? Of wordt elk genavigeerde rit hierin automatisch opgeslagen?
Weet er iemand hoe dit zit?

Misschien weten ze in Leusden hoe dat zit.
Daar zitten lieden die cum laude geslaagd zijn voor de cursus " Prutsen bij Pon" en daarna de vervolgopleiding "Sjoemelen met Skoda".
 
D

Deleted member 24009

Kreeg vandaag reactie op mijn mail naar Skoda NL over de nieuwe kaartindeling. Korte samenvatting: ik moet maar naar mijn dealer gaan.

Alsof die het weet.....
 

Rallye

Forumguru
De totaalversie van VW functioneert lijkt bij mij goed te functioneren. Kan gewoon naar huisadressen navigeren.
 

EdK

Forumguru
Korte samenvatting: ik moet maar naar mijn dealer gaan.

Alsof die het weet.....
Het is heel simpel Stitch, je passeert je eigen dealer waar jij de overeenkomst mee hebt afgesloten..
Dus daar moet je klagen en als je dealer dan zin en tijd heeft dan gaat hij klagen bij PON
En als het dan heet onder hun voetjes word ...... dan gaan zij klagen bij Skoda.CZ en als die hun voetzooltjes voelen verbranden dan mogen zij weer klagen bij VAG.

Maw wel volgens de regeltjes klagen hoor, derhalve ook logisch en zer terecht dat ze bij PON je dit antwoord geven...

:deuk::deuk::deuk:
 
D

Deleted member 24009

Waarschijnlijk weten ze op de afdeling die mijn mail hebben beantwoord niet wat dat andere bedrijf in het moederconcern uitspookt...maar ik vind het allemaal wel gezegend. Ik ga de VW versie downloaden en ga net doen alsof ik in een Passat rijd :tegek:
 

Rooverz

Actief lid
Het is mij opgevallen dat volkswagen de 1030 versie van compleet Europa naast de 7 verschillende landenbundels had staan. De 1030 versie is nu dus onlangs vervangen voor de 1115 versie. VW had/heeft dus 8 versies die ze aanbieden, Skoda (tot dusver) maar 7. Ben benieuwd of ze de volledige West Europa gaan toevoegen.
 

EdK

Forumguru
Maart goed wij hebben een kleine week ook brazil en arrabische landen afrikaanse landen kunnen downloaden volgens de teksten... konden ze dan weer niet bij VW
 

Bakkertje

Forumguru
Waarschijnlijk weten ze op de afdeling die mijn mail hebben beantwoord niet wat dat andere bedrijf in het moederconcern uitspookt...maar ik vind het allemaal wel gezegend. Ik ga de VW versie downloaden en ga net doen alsof ik in een Passat rijd :tegek:

Ik heb gisteren mijn Passat ingeruild voor een Grand Scenic, nou doe mij maar een VAG auto zonder navigatie.
Wat een ergonomisch drama
 

HvdW

Nieuw lid
Kreeg vandaag reactie op mijn mail naar Skoda NL over de nieuwe kaartindeling. Korte samenvatting: ik moet maar naar mijn dealer gaan.

Alsof die het weet.....
Standaard reactie van de "klanten"service. Heb je helemaal niets aan...
 

MartinW3

Nieuw lid
Na heel veel gepruts is het weer gelukt om het Skodaatje te updaten naar ECE2019. Toch uiteindelijk ExFat geformatteerd en alle verborgen bestanden verwijderd. Micro-SD-kaart rechtstreeks in een USB-adapter lukte, maar de micro-SD-kaart (via SD-adapter) kon niet gelezen worden in de SD1 of 2 lezen in de auto.


Is Columbus met een intern HDD in de auto.

De SD-kaart werkt verder prima als schijfstation in een pc.
Ben nu met Linux aan proberen of de formattering kan veranderen naar ExFat of FAT32. Met 1 tekstbestand erop moet de melding "niet leesbaar" iig weg zijn.

Dank voor meedenken. :-)

O ja, er is een firmware update gedaan voor de Carkit problemen. Misschien heeft dat iets gedaan met formatteringsopties.
Net even gekeken wat de SD1-kaart doet qua formattering -- SD 4Gb muziek, FAT32

Enfin, FAT32 proberen voor de SD-navi kaart is de volgende test.
 
Bovenaan Onderaan