Navigatie update

Luke

Forumguru
@hemi24 ja, heb de juiste site gebruikt. Vanuit de officiele skodasite kom je er ook op uit. In bijlage zie je dat de SD kaart voor Navigatie update doeleinden dus een Skodakaartje MOET zijn, voor de andere updates is het niet nodig.
 

Bijlagen

  • Amundsen update.jpg
    Amundsen update.jpg
    297,4 KB · Weergaven: 21

Luke

Forumguru
@Peter-036 is "als administrator" normaal niet beschikbaar door rechtermuisknop te klikken en dan te zoeken naar het blauw-gele schildje?
In "zoeken" in de startbalk typ ik "F:" dan klik ik rechtermuisknop op de sdkaart die verschijnt en is er enkel de optie "bestandslocatie openen". Ik kan dus niet als administrator het kaartje openen naar mijn weten.
Maar ik ben dan ook een leek :itwasntme:
 

Rallye

Forumguru
@Luke : bespaar je de moeite, werkt enkel met het originele SD kaartje...

Dat 32Gb kaartje dat kun je wegleggen daar gaat het niet mee lukken !!

Je neemt je orginele 16Gb kaartje wat bij de navi unit is bijgeleverd.

@hemi24 ja, heb de juiste site gebruikt. Vanuit de officiele skodasite kom je er ook op uit. In bijlage zie je dat de SD kaart voor Navigatie update doeleinden dus een Skodakaartje MOET zijn, voor de andere updates is het niet nodig.

Het is je dus nu duidelijk dat je het originele kaartje moet gebruiken bij de Amundsen?

Het erop dat je geen gebruik maakt de Verkenner in windows (omdat je “zoeken” gebruikt)? Daarmee kun het originele kaartje leegmaken en er de nieuwe bestanden naartoe kopiëren, mits het schuifje aan de zijkant van het kaartje goed staat.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ervaringsfeitjes:

Ik hoefde de bestanden van het originele kaartje niet te knippen om op de laptop een backup te maken. Kopiëren deed hetzelfde, mits je aansluitend het kaartje even formatteert. Dat heb ik niet zelf verzonnen: zo staat het in elk geval in de instructie op de site bij Seat.
Daarna het gedownloade zipbestand uitgepakt naar het kaartje - dat ging ook prima totdat er helemaal aan het einde een foutmelding kwam "doelmap niet aangemaakt", of woorden van die strekking.

Dit lag niet aan een verkeerde procedure, maar uitsluitend aan het feit dat mijn 3 jaar Mapcare al verlopen bleek te zijn. Die was namelijk ingegaan toen de auto in december 2016 zijn nulbeurt had gekregen. De datum 1e afgifte op kenteken is juni 2017, dat is meer dan 3 jaar na de nulbeurt...

Ik heb het kaartje voor de zekerheid opnieuw geformatteerd en de backup teruggekopieerd. Werkt gewoon, ongeacht of het kaartje op Lock staat of niet, en ongeacht in welk van de 2 cardslots ik het plaats...

Volgende week naar Rainesh voor een definitieve oplossing! :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
TomTom blijft gewoon de belangrijkste voor mij: veel sneller, gps-snelheidsaanduiding, lifetime updates (3 of 4x per jaar) en mede daardoor een enorm stuk actueler. Maar ik wil die andere ook wel in orde hebben. Als ik op drukke dagen onderweg moet zijn, heb ik die erbij aanstaan om eventuele files te signaleren (mijn TT heeft die mogelijkheid niet, maar ik heb ook geen zin om alleen daarvoor een nieuwer en vooral duurder model aan te schaffen).
 

Luke

Forumguru
... :pieker:
...APK-downloadje, appje installeren op de foon. Wat dingen toestaan links en rechts, USB-kabeltje in de foon, "app" aanraken op het Amundsen en woppaaaa; android auto doet zéér goed zijn ding.

Alles valt op te lossen :cheers:
 

Luke

Forumguru
Mja, dat is wel zo, hoor. Maar de garage heeft me ondertussen wel uitgenodigd om in de atelier naar een oplossing te zoeken. Zullen zien in september. :thumbsup:
 

Luke

Forumguru
Update: Navigatie Anmundsen laat ik voor wat het is.
Ik heb vorig jaar in september dus die update laten doen maar owv Covid zijn we België niet buiten gegaan tot nu deze zomer. Wat blijkt? De persoon die mijn navigatie heeft geüpdate heeft er enkel West-Europa opgezet...
Voorbij de nederlandse grens was alles ineens zwart! Geen wegen, laat staan straatnamen.
Gelukkig heb ik al een hele tijd ervaring met Android Auto en dat appje is goud waard.
Ondertussen zijn hierin een aantal extra apps ingebouwd die je op het amundsen kan gebruiken terwijl je android auto hebt openstaan.
De gsm laadt op terwijl die ingeplugd is per USB (veilig ook want je kan er dan niet mee prutsen), de updates gebeuren ondertussen gewoon via de Google appstore en het is gewoon ook één van de meest handige en duidelijke navigatie-apps. Iedereen heeft tegenwoordig 4G aanstaan dus druk je gewoon op het spraakknopje en zeg je "navigeer naar dit hotel of dat restaurant" en het gaat allemaal vanzelf.

Het Skodasysteem gebruik ik dus niet meer.
 

Luke

Forumguru
Oh jawel, dat was geen probleem, hoor. Dat was oorspronkelijk ook waarmee ik aan de slag wilde.
Maar het was zoals jullie zegden dus het SD-kaartje dat een klein verborgen bestandje bevat zonder hetwelke een ander SD-kaartje niet gebruikt kan worden om navigatie te starten op het Amundsen.
En het bestandje vind je niet zomaar.
En van het Skoda SD-kaartje kan je dat verborgen bestandje niet kopiëren om op eender welk ander SD-kaartje je vers gedownloade updatebestand te zetten...
En het originele SD-kaartje was te klein voor de nieuwe geüpdate versie van heel Europa die je kan downloaden van het portaal op de Skoda-site.
...En dus hebben ze er in de garage maar een downgrade van de update van gemaakt! :sleep::sleep: (volg je nog?) :maakmegek:
 

Rallye

Forumguru
Ja, ze hebben ervoor gekozen de kleine update erop te zetten. Maar waarom ze voor de versie gekozen hebben met Spanje en zonder Duitsland vraag ik me dan weer af. Dat zou je zelf nog kunnen aanpassen, eventueel als back up voor je telefoon: gewoon een andere versie downloaden. Overigens zijn kaartjes waarmee wel de grote versie kan worden gedownload niet zo duur meer. Zie Amundsen-topic.
 
Bovenaan Onderaan