Navigatie update

catch me

Forumguru
Ik weet ik ben al de zoveelste.....maar als digibeet :maakmegek: loop ik natuurlijk tegen een navigatie update aan voor mijn 03 met columbus radio navi en canton
Heb 2 sd kaarten met oost en west Europa en nu?
Deze geplaatst in sd1 van de media speler, links boven geeft het systeem even "systeemupdate" aan en daarna niks.
Zal best iets fout doen of?
 

brepus13

Forumguru
Ga naar Skoda.nl

zoek de updates voor Columbus

download complete update

zet de mappen op een sd card ( al dan niet opnieuw formateren eerst )

plaats sd card.

ga via menu naar navigatie

Laat het updates zoeken

als
De sd card gevonden is druk op start.

half uurtje wachten ongeveer en hij is klaar.
 

Luke

Forumguru
Hallo daar. Na wat zoeken op het forum zie ik hier een manier om mijn 2017GPS kaarten eindelijk eens te updaten. Ik heb op de site van skoda.be onderaan de site bij de tab SKODA & YOU op 'gps update' geklikt en kon zo downloaden wat ik wenste. Ik wilde de oorspronkelijke 16GB kaart die bij de wagen zat hergebruiken. Echter, ik kan de sd-kaart niet formatteren noch in de kaart eerst de bestanden verwijderen en dan formatteren.
Ik weet dat er een palletje is aan de zijkant van een SD kaart waarmee die beveiligd is tegen overschrijven. Dit heeft geen oplossing kunnen bieden.
Iemand een idee hoe ik dat kaartje terug beschikbaar krijg, aub?

Groetjes,

Luk
 

Luke

Forumguru
'k Heb het Amundsen. En back-up op de laptop gezet :thumbsup:. Heb nu ander kaartje gebruikt van 32gb. Sebiet in de Octavia proberen te installeren.
 

Duijzer

Donateur
Bij een Amundsen gaat dat niet werken. Soms wil een behulpzame dealer wel eens een kaartje erin stoppen en een kop koffie aanbieden. Of misschien iemand van het forum die in de buurt woont....?
 

Luke

Forumguru
Mja, heb t door precies.... Al die tijd erin gestoken. Zit ik in de wagen, steek 't kaartje in de sleuf, lang op de toets "menu" naast scherm blijven drukken, komt er een venster met update, tik ik erop en krijg dan de melding dat het bestand 'release info' niet kan worden gevonden.
Maar meer is er niet dan wat ik downloadde van de site. Of moet ik wat ik downloadde in het oorspronkelijke mapje van de eerste versie bijvoegen en overschrijven wat achterhaald is???
 

Luke

Forumguru
Dus de kaartjes zélf zijn softwarematig beveiligd, zodat je zelf de updates niet kan doen? Is dat het..? Waarom zetten ze dan al die updates op de site van Skoda, als we het zelf niet mogen uitvoeren opdat er anders geen geld kan worden verdiend?
 

hemi24

Forumguru
Je loopt onzin uit te kramen, kaartjes zijn niet beveiligd tegen overschrijven, vrijwel iedereen lukt het zelf updaten gewoon!

Misschien kun je precies stap voor stap uitleggen wat je doet en met watvoor computersysteem. Grote kans dat iemand hier dan wel met de oplossing komt...
 

Luke

Forumguru
Ik kan van het oude 16gb de bestanden niet verwijderen. Formatteren is ook geen optie, krijg foutmelding. Rechtermuisklik en dan de mappen verwijderen gaat niet want enkel kopieren en plakken zijn beschikbaar.

In het forum heb ik een gids gevonden. Maar de nieuwe update is te groot voor het origineel kaartje, dus een 32gb genomen. Naar de site gegaan, de correcte map gedownload, zipbestand uitgepakt en betreffende map in zijn geheel op het lege kaartje gezet. Nu heb ik begrepen dat op het originele kaartje verborgen bestandjes staan die dus op het nieuwe kaartje niet staan. Daardoor krijg ik in de wagen een foutmelding dat de release info niet kan gelezen worden en de update niet kan worden door gevoerd.

Heb BTO laptop met Intel I7 4710MQ processor @2.5ghz, 8gb werkgeheugen en Nvidia Gforce 860M.
 

Luke

Forumguru
Na het "Navigatie Amundsen MIB O3" te hebben doorgelezen heb ik begrepen dat het dus een probleem kan zijn met het Amundsen +. Zit niets anders op dan naar de dealer te gaan.
Bedankt voor jullie advies en inzichten Duijzer, Okki en Hemi24. :bloemen:
 

EdK

Forumguru
Dat 32Gb kaartje dat kun je wegleggen daar gaat het niet mee lukken !!

Je neemt je orginele 16Gb kaartje wat bij de navi unit is bijgeleverd.
Die haal je dus uit de wagen je haalt hem van LOCK af en je stopt hem in je cardreader van je laptop.
Dan maak je op je desktop een MAP aan Navi backup , dan ga je met de verkenner naar de SD kaart en selecteerd daar alle bestanden die knip (cut ) je en plaats je naar de backup map
Dan zou vanaf dat moment je SD kaart leeg moeten zijn incl verborgen bestanden.

Dan ga je naar de skodasite en download je de map die je wil hebben, en de map die heel europa bestrijkt is 13Gb groot n past nog steeds op de orginele SD kaart.
Zodra je het bestand hebt gedownload naar je desktop in een map Navi Nieuw.
Als ik goed heb is dat een zip bestand die je uitpakt , alleen tijdens uitpakken zet hij die bestanden weer in een map !
Die losse bestanden ( kun je ook zien in je backup ) zet je in de root van je SD kaart en gewoon via copy paste.
Zodra alles op de SD kaart staat dan verwijder je de SD kaart uit je laptop en zet je het schakelaartje weer op LOCK !
Dan zet je de SD kaart in je Navi en zet je de Navi aan en zou de navi het kaartmateriaal weer moeten zien en kun je naar Oma rijden zonder te verdwalen...
 

Luke

Forumguru
Dank je voor je uitleg EdK!! Ik vrees helaas dat het een verloren zaak ik :(
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Amundsen.jpg
    Amundsen.jpg
    275,3 KB · Weergaven: 120

EdK

Forumguru
Is dat je orginele kaart of de 32Gb versie ( niet orgineel )
En heb je de kaart op UNLOCK staan?
Maar de bestanden die nu in MAP staan moeten dus in de ROOT staan
Dus als je de MAP opent en die bestanden selecteerd en verplaatst naar de ROOT van je kaart en dan de lege map MAP verwijderen.
Als dat wel lukt dan de kaart weer op LOCK zetten en in je NAVI slot steken en kijke nwat die dan doet !
 

Luke

Forumguru
niet originele kaart van 32GB. Bovendien met adapter. Da's ook al een probleem blijkbaar als je gaat kijken in de fu**ing manual. :-)
Unlock maakt geen verschil uit, je kan op het originele kaartje van 16GB de map niet leegmaken om plaats te maken voor de nieuwe kaarten. En je kan op het nieuwe kaartje niet de verborgen bestanden zetten uit je originele kaartje want die zijn verborgen... Heb getracht te gaan zoeken door de mapopties aan te passen en de verborgen bestanden zichtbaar te maken, maar dat hielp niet.

Wat jij zegt gaat ook niet omdat ik de bestanden in de map "MAP" niet kan knippen.
 

Luke

Forumguru
Trouwens EdK, 'k zie dat jij ook 'n BTO hebt. Ik moet zeggen dat ik hier echt heel erg tevreden over ben. Ding is 5jaar oud en gaat nog steeds als 'n trein. :cheer::cheer::cheer:
 
Bovenaan Onderaan