Navigatie ervaringen

sunnyboy

Senior Member
De eerste ervaring met m'n andere antenne zijn negatief helaas. Zoals jullie weten is er een ander kapje overheengezet in de vorm van een haaievin. De ontvangst is ronduit slecht.
In de regio Rijnmond tot voorbij Utrecht op de A20/A12 is alles nog wel te doen. Althans de sterke zenders. Bij Arnhem houdt ook Yorin op en in Duitsland is niets goed te ontvangen. Ook het BSM (Best Store Memory)systeem zoekt zich drie keer in de rondte en blijft maar zoeken.
Gaan we op zoek naar een oplossing.
Overigens is het geluid van mijn nieuwe Pioneer voortreffelijk. Zeer sprankelend en helder. De BT functie werkt het best als je eerst de radio aanzet en dan je telefoon laat zoeken naar BT-apparaten. Zo wordt de verbinding gelegd. Dit werkte bij mij althans het best.
 

Olaf

Lid
@Higgy

Als ik naar stores.ebay.de/ADAPTERSHOP ga, dan kan ik klikken wat ik wil, maar er worden geen artikelen gevonden.

Doe ik iets verkeerd of heeft deze aanbieder nog een andere site?
 

sunnyboy

Senior Member
@Olaf.

Ga b.v. via Google naar "ebay.de", bij "suchen" vul in "adapter" en je wordt verder gelinkt naar alles met het woord/onderwerp adapter b.v. iPod adapter etc.
Zijn misschien ook makkelijker oplossingen, maar dit heb ik voor je uitgevogeld.
Succ6
 
Ik ben even bij de lokale Mediamarkt langsgeweest, en volgens mij is dat 2-DIN masker hetzelfde als in de Touran/Golf V. ca. 13 cm hoog, 22 breed boven en 21 breed onder. Leek te passen, van de week wordt er door mijn installateur nog eens mee gerommeld. En misschien zit mijn geweldige systeem (tot nu toe nog niks negatiefs kunnen ontdekken) er dan ook helemaal in...
 

sunnyboy

Senior Member
Op het plaatje ziet het er allemaal fantastisch uit.
Zal ook wel lukken denk ik zo...
Succ6 /forum/images/graemlins/wink.gif
 

higgy

Forumguru
Zag het stomtoevallig gisteren ook toen ik Ebay-de (ik Ebay, jij ebayt, we hebben ge-ebay-d /forum/images/graemlins/grin.gif )
Verbaasde me er ook over. Ik kan thuis desgewenst de rekening wel even voor je opzoeken en je zijn gegevens sturen. Was prima transactie en de goederen snel ontvangen...
Wellicht is ie aan z'n webwinkel aan het werken.
 

Laus

Actief lid
Ik heb zelf geprofiteerd van de Octavia VDO -actie van ik dacht februaari. Gewoon dat ding erbij geluld op een fabia.
Gaat om de VDO dayton MS4200 RS.Een 1din ding. Het ding is goed genoeg al niet altijd even feilloos. Helaas wel C-IQ en dus geen gratis kaarten downloaden. Wordt tijd dat dat spul gekraakt wordt.

Geluid van de radio is, afgezien van de ronduit belabberde kwaliteit van de Skoda-speakers, prima te noemen.

De navigatie werkt goed, mits je de tijd neemt voor het invoeren. Herberekenen gaat rap en de gyroscoop is handig. Sattelietontvangst is perfect te noemen meestal 6 of 7 stuks. Ik rijd volledig op de stem, die de muziek zachter zet wanneer nodig. Het scherm heb je nagenoeg niet nodig.

Ben hiervoor nog op zoek naar een goedkope digitale CD wisselaar en carkit. Maar dat zal nog wel even zoeken zijn. Helaas is er ook nog geen goede ICElink voor VDO.
 

higgy

Forumguru
Die wisselaar moet toch wel te vinden zijn!
De 4200RS is voor een 1DIN navi ERG goed te noemen.
Neem anders ook eens een kijken op www.navigatiehelpsite.nl/forum en/of www.nmis.nl
Twee goede sites over auto-navigatie.

C-IQ kraken? In principe zijn alle dvd's gelijk. Er wordt jouw een persoonlijke code toegestuurd. Ik vind dat systeem wel slim: ga je een dagje naar Duitsland laat je een dagje Dld vrijschakelen. Krijg je precies waar je voor betaalt.

Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst overga van een MS5000 (non C-IQ) naar een MS5500 (C-IQ). Kwestie van ompluggen en klaar.
 

Laus

Actief lid
was het maar zo simpel.

Voor die wisselaar betaal je snel 180 euri. Te veel dus.

voor 2 weken landkaart betaal je 20 euro of 2 weken europa is 30 euro. Nou sorry, maar ik vind dat teveel.

De flitsservice is ook 20euro en kan alleen per jaar en dat voor te weinig updates.

Een dagje duitsland kost 6 euro. Hmmm....beetje zonde.
 
Ik heb de "Nexus" navigatie en ben er goed over te spreken. Zeker in combinatie met de CD wisselaar.
Het enige wat vervelend is, is het steeds moeten veranderen van de taalkeuze. Als ik Nederlands ingeef dan wordt de taal gewoon goed geladen, maar regelmatig staat de taal na het starten weer op Engels. Niet dat ik geen Engels kan lezen, maar ik heb liever dat'ie op Nederlands blijft staan .

Zijn er meer mensen die er ervaringen mee hebben, of er een verklaring voor hebben?
 

sunnyboy

Senior Member
Voor Laus misschien wat oplossingen.
In plaats van de cd-wisselaar kan je misschien mp3'tjes branden. Als je lid bent van de ANWB kan je gratis routekaarten halen. Voor meer gedetailleerde kaarten heeft je boekhandel kaarten, zijn ook niet zo duur. B.v. van Falkplan. Flitsinformatie? Heb je toch niet nodig, rij iets boven de toegestane snelheid. Er gaat nog correctie af. In reistijd maakt het haast niet meer uit en rijdt ook relaxter.
Wil je echt blazen, doe dat dan op het circuit, voordeel is bovendien dat iedereen dezelfde kant op rijdt. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Laus

Actief lid
hehe /forum/images/graemlins/tongue.gif

kwam ik dan zo vrekkig over /forum/images/graemlins/smile.gif
Heb nu een FM-transmitter voor m'n iPod dus dat zit al goed.

De prepaid actie van 5x 1 dag een kaart ga ik wel doen. Als me dat goed bevalt zou je me als om kunnen beschouwen. De benelux heb ik zeg maar standaard.
 

sunnyboy

Senior Member
Grapje... /forum/images/graemlins/wink.gif
Maar alle gekheid op een stokje, op zich zijn die tips zo gek nog niet, toch?
Spaar je geld voor andere leuke dingen.
Wat is trouwens een FM-transmitter voor je iPod? /forum/images/graemlins/confused.gif
Ben maar en leek in die dingen.
 

sunnyboy

Senior Member
Ook krijg ik mijn telefoonnummes van m'n Nokia 6310i nog niet stuk voor stuk naar mijn BT-radio overgezonden.
Klinkt zo simpel, de nummers als visitekaartjes naar je radio verzenden. Maar krijg telkens de melding Verzenden mislukt op de telefoon, en Connect Error op de radio.
Maar weer en mailtje naar Pioneer gestuurd.
Ga ook nog mailen naar Nokia, kijken wie er de oplossing voor heeft. Baal wel als een stekker. /forum/images/graemlins/frown.gif
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Wat is trouwens een FM-transmitter voor je iPod? /forum/images/graemlins/confused.gif


[/ QUOTE ]Kastje waar het signaal van een bron (bijv. Ipod) ingaat en dat vervolgens een FM-signaal op je antennekabel zet. Ergo: je kunt je Ipod als quasi-radiostation op je FM-band vinden!
 

Karstieman

Forumguru
Let wel op: Dit mag eigenlijk niet, want je ben dan officieel een 'zend piraat' /forum/images/graemlins/smile.gif.
Gelukkig reikt het signaal niet veel verder dan je eigen auto. Als ik me niet vergis, worden deze dingen binnenkort ook verboden ! Dus als je er een wil, zou ik snel even naar de winkel rennen /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Bovenaan Onderaan