Navigatie ervaringen

sunnyboy

Senior Member
Graag hoor ik ervaringen van andere forum leden met de standaard NAV MFD en/of MFD2 in hun octiII. Ik heb nog niets besteld maar kijk eerst naar de ervaringen.
Ook zag ik van Kenwood een heel mooi systeem welke in de standaard dubbele din past. En hoe bevalt VDO? /forum/images/graemlins/confused.gif
 
Die van Kenwood laat ik ook inbouwen. Om de doodsimpele reden dat er nog steeds problemen met af-fabriek-radio's schijnen te zijn. Verder kun je met een beetje shoppen de Kenwood krijgen voor hetzelfde geld als je voor de Skoda-navigatiesystemen neerlegt.
Verder is het Skoda-systeem op CD-rom gebaseerd, terwijl je bij Kenwood DVD-navigatie hebt.
Kenwood heeft een externe DVD-unit voor de navigatie. Je kunt dus navigeren en CD luisteren tegelijkertijd. Ook iets wat de Skoda-navigatieunit niet kan.
Bij Skoda moet je de CD-roms los kopen, bij Kenwood wordt de DVD meegeleverd.
Kenwood heeft een touchscreen, Skoda niet. En zo zijn er nog meer voordelen...
Ik weet niet of ik een link mag plaatsen naar een goedkope online-shop waar je dat Kenwood-systeem redelijk voordelig kunt krijgen?
Anders stuur maar een PM. Ik kan alvast de prijs noemen:
€2699,- incl. TMC-unit en Music Keg.
Voor het Skoda-apparaat betaal je (incl. 2 CD-roms) zoals gezegd bijna net zoveel.
 
Ik heb in mijn O1 combi kompas een navigatieradiocd-speler van VDO (type4100) en moet zeggen dat deze prima bevalt, echter is het display klein (maar wel duidelijk), waardoor er geen kaart op weergegeven kan worden, maar het navigatie gedeelte werkt perfect.

Enige nadeel is dat de VDO 4100 geen CD's kan draaien als de navigatie actief is, dit omdat de routecd er immers in zit (Kan wel als er een wisselaar op aangesloten zit)
 

higgy

Forumguru
Ik heb binnenkort (vandaag opgehaald) een MR6000 / MS5000 set van VDO in mijn Octavia.
Foto's volgen tzt.
 

pvdven

Nieuw lid
Ik heb in mijn Octavia 2 Combi een Nexus navigatie van Skoda zitten i.c.m. met een 6 CD wisselaar. (Wat overigens gewoon een Blaupunt Travelpilot DX systeem is, zit o.a. ook in de Volkswagen Touran)

Dit werkt erg goed, maar is niet echt goedkoop. Bij elkaar kost deze "grap" E 3050,--. Buiten het LCD scherm in het middenconsole krijg je er ook de MaxiDot bij, hierop staan ook de afstand en de richting tot de volgende afslag en de nog te rijden afstand tot de bestemming en de aankomsttijd.

Ik vind het een zeer mooi en compleet systeem. Mochten mensen foto's willen zien, laat dan even een berichtje achter.
 

sunnyboy

Senior Member
Bedankt voor je reactie. Van mijn dealer hoorde ik dat er nog steeds problemen zijn met de MFD2 en MFD3(DvD)voor wat betreft de satelliet ontvangst. Hij is ook bezig met Kenwood. Over welk type heb jij het dan? Je mag de link overigens best vermelden, of terugmailen.
De dealer bood trouwens de MFD aan voor 1295,00 euro incl. inbouw.
Ik overweeg wel Kenwood omdat dit er verschrikkelijk mooi uitziet en een handig touch-screen heeft. Plus alle pluspunten die jij ook al genoemd hebt. Zal het wel worden denk ik. Over de prijs ga ik wel met mijn dealer onderhandelen. Inbouw naderhand ivm BPM en bijtelling. Ja,ja die eeuwige bijtelling!.
Ik zoek ook nog uit of mijn Nokia 6310i hierop aangesloten kan worden.
 

Beker

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mochten mensen foto's willen zien, laat dan even een berichtje achter.

[/ QUOTE ]

Altijd welkom!!
 

Arjen

Actief lid
Ik heb vorige week een TomTom Go 300 aangeschaft, en deze simpelweg aan de voorruit geplakt. Dus nog even iets met Brodit clips e.d.

Ontvangst is briljant, de navigatie ook.
Ik zag er eerst tegenop om een losse navigatie-set aan te schaffen maar ben er nu erg tevreden mee. Moest vandaag een rondje Groningen-Hilversum-Nieuwegein-Groningen rijden en het apparaat wees me feilloos de weg in de bezochte plaatsen.

Ik heb indertijd bewust de eigen Skoda navigatie niet aangeschaft vanwege de erg hoge kosten.
De TomTom kost 'slechts' 20% van de eigen NAV MFD2 op basis van de CD-uitvoering, en zo'n 14% van de DVD-uitvoering.

@sunnyboy: Ik zag op de autoRAI ook een erg mooi Kenwood systeem dat in de Skoda paste voor ongeveer dezelfde (list)prijs als de VW-eigen navigatie. Kwam bijna in de verleiding, maar het blijft me te duur. Zo on-Skoda's.
 

sunnyboy

Senior Member
Die Tom Tom Go ziet er handig uit en is flexibel. Je kan hem ook even in een andere auto "plakken". Van Brodit heb ik ook wel vaker gehoord, schijnt handig te zijn, zonder boren en schroeven. Hou je de auto netjes. Misschien bestaat de mogelijkheid wel om zo'n Tom Tom Go een dag te lenen van deze of gene. Ik heb zelf Tom Tom Nav met PDA een paar weken in mijn BMW gehad. Wat een ramp was dat zeg. Regelmatig geen ontvangst van satellieten. (Misschien door het materiaal van de voorruit van BMW?) Na een paar weken heb ik het hele spul retour gedaan.
Heb je geen last van de "Go" omdattie tegen de voorruit zit? De prijs is zeker een belangrijk argument als je er niet dagelijks gebruik van maakt. Maar je wilt toch ook een radio in je auto. En die van Skoda geeft nog zeer veel problemen.
Wat het on-skoda achtig Kenwood systeem betreft. Ziet er wel erg gelikt uit, hangt niet voor je voorruit en bewijst toch ook dat Skoda een serieuze partner wordt voor de betere audio fabrikant. Overigens hoorde ik dat mijn auto deze maand bij de dealer binnenkomt. Ben benieuwd! /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Ikzelf heb hele goede ervaringen met een PDA met Tomtom icm een proclip. De slechte ontvangst in de BMW kan liggen aan een warmtewerende voorruit. Ik zou dus nog een keer de losse PDA overwegen of een tomtom go.
 

sunnyboy

Senior Member
@Daniel
Ik heb even op de site van TomTom gekeken.
De "Go" 300 van Arjen heeft geen Bluetooth mogelijkheid.
Vanaf de "Go" 500 wel.
Hoe lang gaat die accu/batterij van de "Go" mee eigenlijk.
Anders krijg je toch weer snoertjes en draadjes naar de 12-volt aansluiting, en ik wil het juist strak houden in de auto. De proclip is dat een merk of een bepaald type van Brodit?
 
De proclip is inderdaad de handelsnaam van Brodit.
Ikzelf heb niet de Tomtom Go, maar een PDA met TomTom erop. Dit alles in een carkit houder waarin alle aansluitingen weggewerkt zitten. De laatste stap wordt voor mij het wegwerken van alle draden. Die van de houder is simpel, de gps antenne moet ik nog uit het zicht krijgen.
 

sunnyboy

Senior Member
Een PDA met TomTom erop had ik ook. Ik had hem aan de voorruit geplakt. Bleef ik toch met al die snoertjes zitten.
En als ik hem rechts onderaan het dasboard bij de middentunnel zou plaatsen heb je minder aandacht voor het verkeer. Dus is het volgens mij zaak om de naviagatie zo dicht mogelijk in het gezichtsveld te plaatsen. Op zich is de TomTom Go dan wel handig.
Misschien ga ik alles nog helemaal uitzoeken en een verhandeling plaatsen van de voor- en tegens van bepaalde systemen. Zoals PDA, "Go", 1-din, klapscherm, geintegreerde systemen e.d.
Van Kenwood bedoel ik dan de DDX7025 met daarop een navigatiecomputer.
Een advertentie is te vinden in het april/mei nummer van het tijdschrift Car&amp;Hifi Test magazin.
/forum/images/graemlins/tongue.gif
 

higgy

Forumguru
Die Kenwood is retegaaf. Heb er kwijlend naar staan kijken. En besloot toen dat ik wel gek zou zijn om, reeds in het bezit van een MR6000 met MS5000 van VDO, zoveel geld uit te gaan geven.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Van mijn dealer hoorde ik dat er nog steeds problemen zijn met de MFD2 en MFD3(DvD)voor wat betreft de satelliet ontvangst. Hij is ook bezig met Kenwood. Over welk type heb jij het dan? Je mag de link overigens best vermelden, of terugmailen.

Ik zoek ook nog uit of mijn Nokia 6310i hierop aangesloten kan worden.

[/ QUOTE ]

Hoi,

Sorry dat het antwoord langer op zich liet wachten, ik zit deze week in Nürnberg voor cursus. Het type waar ik het over heb is de NV-DX7532T. Bij carmedia.nl als complete set te krijgen, ZIE DEZE LINK

De 6310i kon aangesloten worden m.b.v. een optionele adapter, deze is echter niet meer leverbaar. Aansluiten via een normale of bluetooth-carkit kan natuurlijk ook. Deze kun je dan via een mute-box via de autoluidsprekers weergeven.

Suc6 met beslissingen treffen!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik zou best die Kenwood IRL willen zien!

[/ QUOTE ]

Met een beetje geluk binnenkort... /forum/images/graemlins/cool.gif
Maarre, op de kenwood-site kun je de actuele navigatie-catalogus downloaden. op pagina 6 staat dit systeem afgebeeld, ingebouwd in een Skoda-dashboard. Ziet toch gewoon strak uit, niet?
 

sunnyboy

Senior Member
@Rob, dat ziet er strak uit. Je hebt een erg mooi systeem aangeschaft. Wat was voor jou de motivatie om niet de Pioneer Avic X1R o.i.d. te nemen?
Qua prijs interessanter. En bedankt voor je "link" en verwijzing naar Kenwood. Ziet er inderdaad erg strak uit.
Zullen ook maar eens de "reviews" bekijken van kopers van de systemen. Ik ga zelf niet knutselen maar laat het aan de inbouwers over. Gelukkig heb ik nog even om alles op een rijtje te zetten en jullie daarmee lastig te vallen. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Arjen

Actief lid
@sunnyboy: Ik heb geen bluetooth nodig omdat ik geen carkit heb (en wil hebben).

Ik heb al te vaak (eens in de drie weken) een volle week bereikbaarheidsdiensten. Anders was de 500 wel interresant.

De fabriek meldt dat een opgeladen batterij zo'n 5 uur mee kan gaan. Mijn ervaring is dat dat best wel eens zou kunnen kloppen.

Om het op te laden heb ik zelf een 5V ladertje gepakt. Alleen haalt deze de gewenste 2A niet zodat hij pas na 36 uur vol is, en niet de aangegeven 2 uur.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat was voor jou de motivatie om niet de Pioneer Avic X1R o.i.d. te nemen?

[/ QUOTE ]

Het klapscherm... Waarom moeilijk doen als je gewoon de 2DIN-schacht ter beschikking hebt? En dan zit dat scherm ook weer voor je ventilatieopeningen. Immers: In het dubbel-DIN-masker wordt de radio bovenin geplaatst. En onderin heb je dan nog zo'n lelijk leeg bakje. Dat is het wel zo'n beetje. Toch nog iets: Verder lijkt me zo'n klapscherm mechanisch niet stabiel. Ellende met flatcables enzo (heb nu zo'n Kenwood-radio met klapscherm, intussen al eens die kabel moeten laten vervangen).
 
Bovenaan Onderaan