Ik had hetzelfde probleem met mijn Octavia van juli 2011. Heb meteen een officiële klacht ingediend bij Klantenservice Pon, ondersteund door mijn dealer. Pon verwees in eerste instantie naar de dealer en het aanschaffen van nieuwe kaarten a 229,= (die toen nog niet eens beschikbaar waren). Ik heb aangegeven daar zeker niet akkoord mee te zijn, zal je de details besparen
. Mijn dealer is daarna steeds "blijven pushen" bij de regiomanagers van Pon/Skoda die regelmatig bij de dealers op bezoek komen. Wat was het geval: ik was de allereerste die klaagde (en daarom werd er niet meteen op gereageerd). Afgelopen februari waren er in totaal minder dan 20 klachten binnen over het kaartmateriaal verdeeld over VW, Skoda en Seat (alleraal hetzelfde verhaal), dus veel mensen hadden toen nog niet geklaagd.
Het kaartmateriaal is nu ongeveer 3 weken uit, als het goed is krijg ik komende week een officieel SD-kaartje met de nieuwste kaarten voor de Amundsen+, en dit zonder kosten.
Kortom: als je deze problemen hebt: aankloppen bij je dealer en Pon, daar moet de actie vandaan komen.
NB. vroeger kon een dealer gewoon een kopie maken van kaarten en deze "om niet" mee leveren met een auto. Met de huidige versie wil dat niet meer. Installatie gaat vanaf een SD kaart, die tijdens de installatie beschreven wordt (waarschijnlijk een of andere "hidden partitie"), waardoor het kaartje onbruikbaar wordt voor andere auto's (lees Amundsen's + dan die van jou).