Navi CD

Tees

Donateur
Als je een Amundsen+ hebt, dan moet je een SD-kaart hebben voor het updaten van de kaarten. Die zijn in principe eenmalig te gebruiken, dus die kan je niet van iemand anders overnemen. De update van de kaarten wordt dan weggeschreven op een interne hardeschijf (dit duurt wel zo'n 1.5 uur!). Op bijv Marktplaats staan ze wel voor een paar tientjes, dat zijn klonen van een origineel ongebruikt kaartje en dat werkt prima (weet ik uit eigen ervaring). De Amundsen+ is een RNS315, je kan het beste zoeken op RNS315. De nieuwste en laatste versie is uit m'n hoofd v12, van 2021/22.

Maar de vraag is of dat aan de hand is: wat bedoel je met 'de mijne doet het niet meer'? Krijg je een foutmelding of is er iets anders dat niet meer werkt?

ik heb de auto pas en de cd die erbij was is defect (wordt er gelijk uitgeworpen ) dus ben op zoek naar een andere cd dat is alles. Kan hem bestellen bij Etsy maar heb hier twijfels over!

Tees

Donateur
En wat voor CD is er bijgeleverd? Want zoals gezegd: de Amundsen wordt geupdate via een SD kaart, niet via een CD. Kan ook zomaar zijn dat ie de CD uitspuigt omdat het geen audio CD is...

Hij speelde alles af ,sd muziek cd. Maar de ori cd zal een diepe scheur ,/ kras op. Heb hem weggegooid (stom) ik dacht kijk ff op het net voor een nieuwe

Tees

Donateur
Nogmaals: wat voor CD was dat, wat stond erop? Ik heb namelijk geen CD bij mijn Amundsen+ en de Amundsen leest geen data-CDs, alleen audio- en MP3-CDs.

Ik heb een beetje het idee dat je een spook najaagt...als alles werkt, waar zou je de CD (welke dan ook) voor nodig hebben?

Het was een cd die erin zat, als ik de navi wil gebruiken doet hij niets dus er zal iets in moeten dacht (digibeet die ik ben ) maar op de Amundsen + werkt er niets. Dus wanneer heb ik of wat doe ik verkeerd om de navi te gebruiken

Tees

Donateur
Ah jah, een RNS310 heeft geen interne hardeschijf. Die heeft idd een CD of een SD-kaart nodig voor de navigatiekaarten. Dat zou t kunnen zijn.

Ik was even vergeten dat er in de O2 ook nog een RNS310 / Amundsen (zonder plus) geleverd was t.o.v. de RNS315 / Amundsen+

Ah jah, een RNS310 heeft geen interne hardeschijf. Die heeft idd een CD of een SD-kaart nodig voor de navigatiekaarten. Dat zou t kunnen zijn.

Ik was even vergeten dat er in de O2 ook nog een RNS310 / Amundsen (zonder plus) geleverd was t.o.v. de RNS315 / Amundsen+
Dus een CD , een sd kaart in de vorm van mp3 kan alleen muziek weergeven!. Nu heb ik op de telefoon een navi staan, maar ondat er in de auto een navi zit wil ik hem gebruiken.

Rallye

Forumguru
@Paul 57 Een foto van het navigatiesysteem (en evt. de CD) doet echt wonderen…….

Mocht je van het forum de melding krijgen dat het bestand te groot is, app de foto even naar jezelf en gebruikt die foto uit de app.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Als je een Amundsen+ hebt, dan moet je een SD-kaart hebben voor het updaten van de kaarten. Die zijn in principe eenmalig te gebruiken, dus die kan je niet van iemand anders overnemen. De update van de kaarten wordt dan weggeschreven op een interne hardeschijf (dit duurt wel zo'n 1.5 uur!). Op bijv Marktplaats staan ze wel voor een paar tientjes, dat zijn klonen van een origineel ongebruikt kaartje en dat werkt prima (weet ik uit eigen ervaring). De Amundsen+ is een RNS315, je kan het beste zoeken op RNS315. De nieuwste en laatste versie is uit m'n hoofd v12, van 2021/22.

Wel een Amundsen+ met interne HD dus, oftewel RNS315. Zie dus bovenstaande quote van me voor de uitleg hoe je de kaarten kan updaten. Wel gek dat de jouwe niet werkt zonder die CD.

EdK

Forumguru
Wel een Amundsen+ met interne HD dus, oftewel RNS315.
Volgens mij heeft deze echt geen HD zijn grotere broertje in die periode had dat wel !
Deze draaide volgens mij gewoon van de cd/dvd zoals later van de SD

Bovenaan Onderaan