Hiermee zal er een boel spraakverwarring opgelost worden en een uiteindelijk antwoord komenStuur eens een foto van je systeem.
Dus een CD , een sd kaart in de vorm van mp3 kan alleen muziek weergeven!. Nu heb ik op de telefoon een navi staan, maar ondat er in de auto een navi zit wil ik hem gebruiken.Ah jah, een RNS310 heeft geen interne hardeschijf. Die heeft idd een CD of een SD-kaart nodig voor de navigatiekaarten. Dat zou t kunnen zijn.
Ik was even vergeten dat er in de O2 ook nog een RNS310 / Amundsen (zonder plus) geleverd was t.o.v. de RNS315 / Amundsen+
@Paul 57 Een foto van het navigatiesysteem (en evt. de CD) doet echt wonderen…….
Mocht je van het forum de melding krijgen dat het bestand te groot is, app de foto even naar jezelf en gebruikt
Als je een Amundsen+ hebt, dan moet je een SD-kaart hebben voor het updaten van de kaarten. Die zijn in principe eenmalig te gebruiken, dus die kan je niet van iemand anders overnemen. De update van de kaarten wordt dan weggeschreven op een interne hardeschijf (dit duurt wel zo'n 1.5 uur!). Op bijv Marktplaats staan ze wel voor een paar tientjes, dat zijn klonen van een origineel ongebruikt kaartje en dat werkt prima (weet ik uit eigen ervaring). De Amundsen+ is een RNS315, je kan het beste zoeken op RNS315. De nieuwste en laatste versie is uit m'n hoofd v12, van 2021/22.
Volgens mij heeft deze echt geen HD zijn grotere broertje in die periode had dat wel !Wel een Amundsen+ met interne HD dus, oftewel RNS315.