Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiswum

Forumguru
Kwestie van achteruit erop rijden lijkt me of kun je de draairichting van de rollers niet anders instellen?

• Leuk
Waarderingen: LT83

Noord26

Forumguru
Als je de motor wil oververhitten gewoon er achteruit op zetten idd. Enig idee wat rijwind doet voor je koeling? Zonder rijwind (of kunstmatig aangemaakte aan de voorzijde van een rollenbank) krijgt je radiator de koelvloeistof niet omlaag. Enige is dan de ventilator die in je auto zit als koeling. En dat is niet bedoeld om je blok te koelen bij belasting. Alleen om hem na te koelen of als de auto langzaam beweegt, waar dus rijwind ontbreekt.

CDK

Forumguru
toen ik er was stond er een Bimmer op de bank en lagen er aan de andere kant ook oprijplaten ;)

dirkkroneman

Forumguru
Als je de motor wil oververhitten gewoon er achteruit op zetten idd. Enig idee wat rijwind doet voor je koeling? Zonder rijwind (of kunstmatig aangemaakte aan de voorzijde van een rollenbank) krijgt je radiator de koelvloeistof niet omlaag. Enige is dan de ventilator die in je auto zit als koeling. En dat is niet bedoeld om je blok te koelen bij belasting. Alleen om hem na te koelen of als de auto langzaam beweegt, waar dus rijwind ontbreekt.
Luuk zegt toch ook: vandaar die mobiele koeler.....

Noord26

Forumguru
Mobiel is nooit zo krachtig als een vast systeem. Er gaat behoorlijk wat techniek achter de voorkant van een rollenbank muurtje schuil.

Maar waarom niet een 4WD-rollenbank?

Hetzer

Forumguru
4wd rollenbank, is wel wat duurder dan een 2wd..
Dat zal de reden zijn, denk ik.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru

Lijkt mij logisch dat je zonder koeling niet kunt rollen, dat begrijpt iedereen ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Oh :geek:. Ik dacht dat de ze uitstroomopening van de gekoelde airco lucht op de motor richtten.:cool:
(i.p.v. in interieur)

• Leuk

andrehj

Forumguru
Gisteren ben ik bij TVS terug geweest om mijn schakelprogramma te laten verfijnen. Hij schakelt nu weer eerder op, marginaal hoger dan voor de eerste aanpassing, maar eerder dan na de eerste aanpassing.
Het idee hierachter is dat hierdoor met lagere toerentallen (en een lager verbruik) bij lage snelheden kan rijden.
Deze verfijning was kosteloos, dus hier zit een tevreden klant.:thumbsup:

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan